Thumbnail

Υπάρχει τρόπος αυτές τις γιορτές να μην πάρεις κιλά (ναι, γίνεται!) Υπάρχει τρόπος αυτές τις γιορτές να μην πάρεις κιλά (ναι, γίνεται!)

Ο κλινικός διατροφολόγος Κώστας Χαρή, σού προτείνει μερικές συμβουλές για να μη σε βρει το 2022 με παραπανίσια κιλάκια
Η αύξηση του βάρους κατά τη διάρκεια των εορτών των Χριστουγέννων είναι μια συνηθισμένη ανησυχία ιδιαίτερα στα άτομα που του προηγούμενους μήνες είχαν κάνει προσπάθεια απώλειας βάρους.

Γράφει ο κλινικός διατροφολόγος Κώστας Χαρή 

 

Έρευνες έχουν δείξει πως από το τέλος Νοεμβρίου μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου οι ενήλικες παίρνουν μέσο όρο από 1-1.5 κιλά και έτσι είναι ο κυριότερος λόγος της σταθερής αύξησης βάρους ανά τα χρόνια. 


Η αύξηση βάρους κατά τη διάρκεια των εορτών όμως μπορεί να αποφευχθεί ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές:  


1.    Μην σταματήσεις την εκγύμναση. Επί της ευκαιρίας των διακοπών και άδειας από τη δουλεία θα μπορούσες να καθορίσεις έστω 40λεπτά ένα χαλαρό περπάτημα ημερησίως. 
 

2.    Σνακ. Απέφυγε το τσιμπολόγημα σε μελομακάρονα και κουραμπιέδες κάθε φορά που περνάς από το δισκάκι στο σαλόνι. Επίλεξε υγιεινά σνακ τα οποία θα σε κρατήσουν χορτάτη αρκετή ώρα όπως φρούτο με ξηρούς καρπούς ή γιαούρτι με φρούτο 
 

3.    Έλεγχος ποσότητας. Μην το παρακάνεις στη ποσότητα φαγητού κάθε φορά που είσαι καλεσμένη σε τραπέζι. Γέμισε το μισό πιάτο με σαλάτα και ξεκίνησε να τρως τη σαλάτα για να σου κοπεί λίγο η όρεξη και να σε αποτρέψει από το να φας λαίμαργα. 
 

4.    Φάε έξυπνα. Κάθε φορά κάνεις την ερώτηση στον εαυτό σου «όντως πεινάω ή απλά βαριέμαι;». Πολλές φορές τρώμε ασυναίσθητα είτε λόγο βαρεμάρας ή απλά επειδή μας προσφέρετε κάτι. Βεβαιώσου πως οι θερμίδες που καταναλώνεις αξίζουν τον κόπο – δηλαδή, μπορείς να φας γλυκό αλλά τουλάχιστον να είναι κάτι που σου αρέσει πολύ και όχι επειδή απλά μας προσφέρουν ένα γλυκό. 
 

5.    Προσοχή στις υγρές θερμίδες. Αλκοόλ, ζεστή σοκολάτα, αναψυκτικά μπορούν να προσθέσουν πολλές θερμίδες στο διαιτολόγιο. Κατανάλωσε με μέτρο. 
 

6.    Δεύτερο πιάτο. Νοουμένου ότι έχεις καταναλώσει ένα πιάτο σημαίνει πως είσαι αρκετά χορτάτη, τα δεύτερα πιάτα είναι συνήθως λόγο λαιμαργίας και όχι πείνας- απόφυγε τα. 

 

02


Facebook: Costas Chari - Clinical Dietitian Nutritionist

Instagram: costaschari_nutritionist

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ: Cheat meal: Κάνε το, αλλά κάνε το σωστά!

 

κεντρική φώτο: pexels.com/photo/three-women-eating-ice-cream-while-having-a-video-chat-6033615/

Home