RESPECT! Αυτές είναι οι Alpha Women της μόδας σήμερα
CEOs σε μεγάλους οίκους, σχεδιάστριες, fashion bloggers, ''it'' girls και φυσικά κεφαλές σε μεγάλους τίτλους περιοδικών. Αυτές οι γυναίκες κατάφεραν όχι μόνο να επικρατήσουν στον σκληρό κόσμο της μόδας, αλλά να θέσουν τους δικούς τους κανόνες, να επιβάλουν τις επιλογές τους και στο τέλος της ημέρας να καθορίζουν από τα παρασκήνια αυτό που εσύ θα φορέσεις καθημερινά στο γραφείο ή για καφέ με τις φίλες σου.
Είναι οι Alpha Women που κινούν τα νήματα, που ''κόβουν και ράβουν'' και που πίσω από τα αυστηρά μαύρα γυαλιά τους -βλέπε Anna Wintour- καθοδηγούν μια τεράστια επιχείρηση, αυτή της μόδας.
Anna Wintour
Η γυναίκα που μπορεί με ένα νεύμα της να ακυρώσει μια ολόκληρη συλλογή ενός σχεδιαστή. Η φράση AWOK (Anna Wintour OK) κάνει κάθε σχεδιαστή μόδας και κάθε επίδοξο fashion editor να πάρει μια ανάσα ανακούφισης, αφού σημαίνει πως έχει την έγκριση της Σιδηράς Κυρίας της Vogue. Στο τιμόνι της ναυαρχίδας του εκδοτικού ομίλου Condé Nast από το 1988 είναι η γυναίκα την οποία λένε ότι σκιαγραφούσε η ταινία ''The Devil Wears Prada''. Την έχουν χαρακτηρίσει ''ιερό τέρας'', ''Στάλιν του στιλ'' και πολλά άλλα με την ίδια να αδιαφορεί για όσα ακούγονται, χαμογελώντας ειρωνικά πίσω από τα μαύρα γυαλιά της, όταν κάθετε στην κεντρική θέση των fashion shows, δίπλα από ισχυρές προσωπικότητες όπως η Βασίλισσα. Το ένστικτό της είναι αλάνθαστο και ο λόγος της κάτι παραπάνω από συμβόλαιο.
Delphine Arnault
Δεν είναι λίγοι που θεωρούν ότι δικαιωματικά θα κληρονομήσει την $70 δις αυτοκρατορία του πατέρα της και θα αναλάβει τα ηνία όταν αυτός αποφασίσει να αποσυρθεί. Η 44χρονη κόρη του Bernard Arnault, προέδρου και CEO της LVMH, μπήκε στην οικογενειακή επιχείρηση σε ηλικία 28 ετών και έγινε η πρώτη γυναίκα και το νεαρότερο μέλος του διοικητικού συμβουλίου, ενώ από το 2013 κέρδισε με την αξία της, μια από τις πιο εξέχουσες θέσεις στην LVMH, αυτήν της εκτελεστικής αντιπροέδρου της Louis Vuitton. Κατά την διάρκεια της θητείας της στον οίκο Dior, τον οποίο υπηρέτησε από το 2001 λέγεται ότι το brand διένυσε μια από τις πιο ένδοξες εποχές του χάρη στο επιχειρηματικό της δαιμόνιο. Πάντως κανείς δεν μπορεί να σκεφτεί την λίστα με τις πιο ισχυρές γυναίκες της μόδας, χωρίς το όνομά της να φιγουράρει στις πρώτες θέσεις, γεγονός που δεν είναι καθόλου τυχαίο.
Διάβασε ακόμα: Η πρόσκληση στο σόου του Balenciaga είναι ένα σπασμένο iPhone
Natalie Massenet
Το όνομά της δεν είναι πολύ γνωστό σε αντίθεση με το τεράστιο επίτευγμά της. Είναι η δημιουργός του κερδοφόρου Net-a-Porter. Τον Απρίλιο του 2010 η εταιρεία Richemont εξαγοράζει την επιχείρηση για 350 εκατομμύρια δολάρια. Η Massenet σε συνέντευξη που παραχώρησε στη βρετανική Vogue το 2015 δήλωσε μεταξύ άλλων ''η ανάγκη μου για καινοτομία έχει γίνει το πάθος μου. Αυτός είναι ο οδηγός μου σε κάθε νέο επιχειρηματικό βήμα. Οι απίστευτες εμπειρίες της τελευταίας δεκαετίας αλλά και οι άνθρωποι που είχα την τιμή να συνεργαστώ μαζί τους θα είναι για πάντα πηγή έμπνευσης.''
Carine Roitfeld
Στο Παρίσι την αντιμετωπίζουν σαν ροκ σταρ και η γαλλική Vogue της οφείλει πολλά. Απενεχοποίησε το σέξι, έκανε την επανάστασή της απέναντι στην συντηρητική αμερικανική έκδοση και αποχώρησε για να ασχοληθεί με τον δικό της τίτλο, το ''CR'', βάζοντας στο εξώφυλλο του πρώτου τεύχους το plus size μοντέλο, την πληθωρική Kate Upton. Η ίδια ξεκίνησε ως μοντέλο στα 18 της και η γνωριμία της με τον φωτογράφο Mario Τestino υπήρξε καταλύτης, ενώ σταθμός της ζωής της ήταν ο σχεδιαστής Tom Ford με τον οποίο συνεργάστηκαν στενά στους οίκους Gucci και Yves Saint Laurent. Είναι η επιτομή της παριζιάνικης φινέτσας και του je ne sais quoi που την ορίζει, αυτό που λέμε γαλλίδα με τα όλα της, από τις απόψεις της για ζητήματα όπως ο θηλασμός μέχρι την άρνησή της να φορέσει αθλητικά και μπλε τζιν.
Rosalia Mera
Αν και έφυγε από τη ζωή τον Αύγουστο του 2013 το όνομά της μνημονεύεται μέχρι σήμερα κάθε φορά που εσύ αγοράζεις ακόμα ένα μπλουζάκι Zara. Η δαιμόνια επιχειρηματίας και μια από τις πλουσιότερες γυναίκες στην Ισπανία Rosalia Mera είναι ο άνθρωπος που κρύβεται πίσω από τη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης. Μαζί με το σύζυγό της Amancio Ortega Gaona άνοιξαν το πρώτο κατάστημα το 1975. Η εταιρεία Inditex αριθμεί 6000 καταστήματα σε 86 χώρες και πάνω από 120.000 υπαλλήλους. Σύμφωνα με το Forbes η Mera ήταν στη θέση 66 στη λίστα με τις πιο πλούσιες αυτοδημιούργητες γυναίκες στον κόσμο.
Phoebe Philo
Το γεγονός ότι ο Hedi Slimane δέχτηκε μια αδικαιολόγητα τεράστια επίθεση στα social media με το hashtag #OldCeline, όταν ανέλαβε το τιμόνι του οίκου προτείνοντας το δικό του στιλ μετά την αποχώρησή της, δείχνει ξεκάθαρα τις φανατικές οπαδούς που την ακολουθούν κατά πόδας από τον οίκο Chloé και τα Chloé Girls μέχρι τον οίκο Céline, τον οποίο υπηρέτησε μέχρι το 2018 και αποχώρησε χωρίς να ανακοινώνει τα μελλοντικά σχέδιά της. Η κλίκα της Philo μπορεί να μην είναι και τόσο μεγάλη, είναι όμως πιστή, ταγμένη και συμπαγής. Αυτό, γιατί η Phoebe είναι ίσως μόνη γυναίκα στη βιομηχανία της μόδας που δημιουργεί ρούχα για τις γυναίκες άνω των 30, τις γυναίκες καριέρας, τις καλλιτέχνιδες και τις δημιουργούς, και όλες εκείνες τις σκεπτόμενες γυναίκες που δεν έχουν στόχο να δείχνουν ούτε μοιραίες, ούτε σοφιστικέ αλλά αναζητούν ρούχα που θα τις συνοδεύουν πάντα, χωρίς να υποκύπτουν στις προσδοκίες που έχουν οι άλλοι για την εμφάνισή τους.
Chiara Ferragni
Με περισσότερους από 26 εκατομμύρια followers, η Chiara κατόρθωσε να συμπεριληφθεί στη λίστα του Forbes με τις πιο ισχυρές και επιδραστικές προσωπικότητες του πλανήτη. Τον Απρίλιο του 2015, η ισπανική Vogue γοητευμένη από την ομορφιά και το ταλέντο της, τη φωτογράφισε και την έκανε την πρώτη fashion blogger σε εξώφυλλό της, ενώ πέρσι έγινε η νέα μούσα της Lancôme. H Chiara ξεκίνησε το blog της, The Blonde Salad, το 2009, όταν ακόμα ζούσε στο Μιλάνο, το οποίο έγινε αμέσως σημείο αναφοράς για κάθε fashionista, χάρη στο μοναδικό στιλ και την αισθητική της για τη μόδα. Ακούγοντας τη διαίσθησή της, η Chiara μετέτρεψε την προσωπική της ζωή σε style blog και δεκαπέντε σχεδόν χρόνια αργότερα, παραμένει ίσως η διασημότερη influencer στα social media υπογράφοντας την μια συνεργασία πίσω από την άλλη, με μεγάλα brands να ''πέφτουν'' στα πόδια της για να ''διαφημίσει'' τα προϊόντα τους, αφού πάνω της στηρίζονται προκειμένου να αποκτήσουν ένα νέο κοινό και να κερδίσουν τους μελλοντικούς καταναλωτές.
Διάβασε ακόμα: Η ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ φωτογράφιση της Penelope Cruz ως Κάρμεν που πρέπει οπωσδήποτε να δεις