Veganuary: Ο Ιανουάριος είναι αφιερωμένος στην ''πράσινη ομορφιά''
Αν ανήκεις στην κατηγορία αυτών που σνομπάρουν οτιδήποτε vegan ή αν έχεις την εντύπωση ότι τα ''πράσινα'' καλλυντικά δεν έχουν τα ίδια αποτελέσματα με ό,τι βρίσκαμε μέχρι σήμερα στο εμπόριο, ήρθε η στιγμή να αλλάξεις... κοσμοθεωρία. Γιατί αυτή η στροφή στον κόσμο της ομορφιάς, όχι μόνο έχει πλέον ''παρασύρει'' τις πιο ενημερωμένες beautistas, αλλά έχει ταρακουνήσει και τα μεγαλύτερα brand names της αγοράς που προσπαθούν να συντονιστούν με τη νέα εποχή.
Διάβασε ακόμα: Οι beautistas του TikTok βάζουν το beauty blender στην κατάψυξη και υπάρχει λόγος γι' αυτό
Ο κόσμος αλλάζει και μαζί του αλλάζουν και οι συνήθειές μας αφού πια στην ζωή μας καλωσορίσαμε την ''ηθική ομορφιά''. Η νέα γενιά των beauty addicts επενδύει περισσότερο στην καλοσύνη, εφευρίσκει νέες φόρμουλες και αναζητά αγνά προϊόντα, με τις vegan influencers να κερδίζουν όλο και περισσότερο κοινό. Απόδειξη; Από την Lady Gaga μέχρι την Rihanna, και celebrities με τις δικές τους σειρές ομορφιάς διαφημίζονται κάτω από την ταμπέλες, ''cruelty free'', ''organic'' φυσικά και ''vegan'' πιάνοντας τον παλμό των νέων.
Είναι άδικο να περιγράψουμε αυτή την κατάσταση ως τάση, αφού μιλάμε για μία νέα ιδεολογία, για μία νέα κουλτούρα, για μια νέα οπτική των πραγμάτων. Είναι γεγονός, πλέον δεν είμαστε μόνο ό,τι τρώμε, αλλά είμαστε και ό,τι φοράμε. Πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Αμερική από τη στατιστική εταιρεία Harris Poll αναφέρει ότι το 59% των γυναικών που είναι πάνω από τα 35, επιλέγει καλλυντικά με φυτικά συστατικά, καθώς θεωρεί ότι είναι απαραίτητα για την ομορφιά τους. Ταυτόχρονα το 73% των millennial γυναικών αναζητούν αποκλειστικά και μόνο φυτικά προϊόντα ομορφιάς.
Ωστόσο, δεν αποτελούν όλα αυτά το ίδιο πράγμα. Ενώ τα περισσότερα είναι πολύ ασφαλή για το δέρμα μας, μιας και δεν περιέχουν αμφισβητήσιμα συστατικά, ισχυρά αρώματα ή σκληρά χημικά, διαφέρουν στα συστατικά και τον τρόπο παραγωγής τους.
Για παράδειγμα, τα βιολογικά προϊόντα δεν περιέχουν συνθετικά χημικά, αλλά θα μπορούσαν να περιέχουν συστατικά ζωικής προέλευσης. Πριν ξεκινήσεις λοιπόν να κάνεις τις αγορές σου, θα σε συμβουλεύαμε να ρίξεις μια ματιά στο διαδίκτυο και να ενημερωθείς αν μια μάρκα είναι vegan. Ο καλύτερος τρόπος να το εξακριβώσεις είναι ελέγχοντας για το λογότυπο της «Vegan Society». Αυτό σημαίνει ότι τα προϊόντα δεν περιέχουν συστατικά που προέρχονται από ζώα (δηλαδή από το σώμα κάποιου ζώου) ή από οποιαδήποτε ζωικά υποπροϊόντα (τα οποία είναι προϊόντα που συλλέγονται ή παράγονται από ζώα).
Ένα άλλο σημαντικό πράγμα που πρέπει να έχεις υπόψη είναι ότι «vegan» και «cruelty-free» δεν πηγαίνουν απαραίτητα χέρι-χέρι. Θα παρατηρήσεις το λογότυπο «Leaping Bunny» αν ένα προϊόν είναι και cruelty-free και vegan.
Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι μόνο επειδή το vegan λογότυπο εμφανίζεται σε ένα συγκεκριμένο προϊόν, δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα προϊόντα της εταιρείας είναι vegan – γι’ αυτό φρόντισε να ελέγξεις την ιστοσελίδα της εταιρείας για να μάθεις αν τα προϊόντα είναι 100% vegan.
Διάβασε ακόμα: Τσιρότο για τα σπυράκια: Η τάση του TikTok που έχει προκαλέσει πονοκέφαλο στους δερματολόγους