Thumbnail

Ήξερες ότι για ένα t-shirt «χρειάζονται» 2.700 λίτρα νερού; Ήξερες ότι για ένα t-shirt «χρειάζονται» 2.700 λίτρα νερού;

Πόσο τελικά επιζήμια είναι η Εβδομάδα Μόδας για το περιβάλλον
Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της Εβδομάδας Μόδας της Νέας Υόρκης είναι απρόσμενα μεγάλο - πόσο μάλλον οι συνέπειες από ολόκληρη την βιομηχανία μόδας.

Σε συνεργασία με τη Boston Consulting Group (BCG), το CFDA δημοσιοποίησε τα ευρήματα σε έκθεση με τίτλο «Βιωσιμότητα στον Σχεδιασμό: Επανεξέταση της Εβδομάδας Μόδας της Νέας Υόρκης». Η έκθεση περιλαμβάνει αξιολόγηση και ανάλυση του «οικοσυστήματος» της NYFW, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής εκδηλώσεων, της εφοδιαστικής αλυσίδας, των μεταφορών και των δημόσιων σχέσεων, προσδιορίζοντας ταυτόχρονα τις προτεραιότητες και τις ευκαιρίες για τη αναμόρφωση της σεζόν των επιδείξεων μόδας και των παρουσιάσεων.  

Τα ευρήματα αποκαλύπτουν ότι μία τυπική NYFW στην εποχή προ κορωνοϊού, ήταν υπεύθυνη για 40.000 έως 48.000 τόνους διοξειδίου του άνθρακα, με μεγάλο ποσοστό να οφείλεται στα αεροπορικά ταξίδια των 10.000 συμμετεχόντων από και προς τη Νέα Υόρκη. Σε αυτό προστίθενται και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που προέρχονται από τις πολλές μετακινήσεις τους από περιοχή σε περιοχή της Νέας Υόρκης ενώ περιβαλλοντικό αποτύπωμα έχει και η καθορισμένη παραγωγή και η φιλοξενία των επισκεπτών. Η κατασκευή δειγμάτων και άλλων προϊόντων, καθώς και σκηνικών και υλικών που χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια των επιδείξεων μόδας καταλήγει στα σκουπίδια, προσθέτει η έκθεση.  

Διάβασε ακόμα: Gucci και Louis Vuitton στην πρώτη θέση των προτιμήσεων των καταναλωτών

«Αναγνωρίζουμε ότι το να κάνουμε τη NYFW πιο βιώσιμη είναι μια σταγόνα στον ωκεανό σε σύγκριση με τη βιομηχανία της μόδας στο σύνολό της, αλλά μπορεί να χρησιμεύσει ως οδηγός για αλλαγές», δήλωσε η Σάρα Γουίλερσντορφ, από την Boston Consulting Group. «Η βιωσιμότητα δεν είναι πλέον μόνο ευπρόσδεκτη. Είναι απαραίτητη τόσο για τον πλανήτη μας όσο και για τη μακροπρόθεσμη ευημερία της βιομηχανίας μόδας» ανέφερε.

Προς το παρόν μόνο το 8% των ενδιαφερομένων αντισταθμίζει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου που παράγει κατά τη διάρκεια της NYFW.   Στην έκθεση σημειώνεται ότι η ποσότητα των απορριμμάτων και του πλεονάσματος που παράγονται σε μία Εβδομάδα Μόδας είναι κύρια αιτία της έλλειψης βιωσιμότητας στη βιομηχανία. Στο σύνολό της η βιομηχανία μόδας απελευθερώνει σήμερα 1,2 δισεκατομμύρια τόνους αερίων του θερμοκηπίου κάθε χρόνο, σχεδόν το 10% των συνολικών ετήσιων παγκόσμιων εκπομπών.  

Οι άνθρωποι θα καταναλώσουν περισσότερους από 102 εκατομμύρια τόνους ρούχων την επόμενη δεκαετία, αύξηση 60% από το 2020 και το 80% θα καταλήξει σε χώρους υγειονομικής ταφής, σύμφωνα με την έρευνα που δείχνει ότι για την παραγωγή ενός και μόνο T-shirt χρειάζονται 2.700 λίτρα νερού.  

Ωστόσο, επισημαίνει, ότι οι καταναλωτές ζητούν να αλλάξει η βιομηχανία, με τις αναζητήσεις στο Google για τη «βιώσιμη μόδα» να αυξάνονται κατά 12% από το 2010 έως το πρώτο εξάμηνο του 2020.  

Η NYFW συνεισφέρει με 600 εκατομμύρια δολάρια στην οικονομία της Νέας Υόρκης μέσω τοπικών επιχειρήσεων και δημοτικών φόρων. Επί του παρόντος, η NYFW βαθμολογείται με 53 στα 100 για τη βιωσιμότητα συνολικά.  

Το πιο αποκαλυπτικό εύρημα της έκθεσης αφορά το πώς οι πελάτες και οι πολίτες ιεραρχούν τις προτεραιότητές τους για τη βιωσιμότητα. Τα βιοαποικοδομήσιμα προϊόντα και οι συσκευασίες είναι η υψηλότερη προτεραιότητα, με το 48% των ερωτηθέντων να λένε ότι θεωρούν την πρακτική σημαντική.  

Η ηθική μεταχείριση των εργαζόμενων που φτιάχνουν τα ρούχα βαθμολογείται χαμηλότερα: Μόνο το 39% των καταναλωτών δηλώνουν ότι οι πρακτικές δίκαιης / ηθικής εργασίας είναι σημαντικές και η δέσμευση για πρακτικές υγείας-ασφάλειας για τους εργαζόμενους έλαβε τη χαμηλότερη βαθμολογία, με μόνο το 36% των καταναλωτών να τη βλέπουν τους ως προτεραιότητα. 

Διάβασε ακόμα: Μη σκύψεις με αυτό το παντελόνι των Zara - Μια TikToker προειδοποιεί

Home