Λουκέτο σε 250 καταστήματα της H&M, ενώ στη Λεμεσό περιμένουμε την άφιξή τους
Τα τελευταία εικοσιτετράωρα η είδηση του BBC ότι η H&M σκοπεύει να κλείσει 250 καταστήματα παγκοσμίως, κάνει τον γύρο του κόσμου και πιο συγκεκριμένα της βιομηχανίας της μόδας. Παρόλο που οι πωλήσεις της διάσημης αλυσίδας σημείωσαν άνοδο, παραμένουν κατά 5% χαμηλότερες σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019, γι' αυτό και η εταιρεία αποφάσισε να μειώσει τα φυσικά σημεία τους, αν και παραμένει ασαφές ποια ακριβώς καταστήματα θα κλείσουν και σε ποιες χώρες.
Ο οικονομικός αναλυτής Ρίτσαρντ Λιμ επιβεβαίωσε στο BBC πως «γενικά, τους τελευταίους μήνες της πανδημίας έχει παρατηρηθεί μια απότομη αλλαγή στις διαδικτυακές πωλήσεις. Κάτι που έχει επηρεάσει ολόκληρη την αγορά, ιδιαίτερα όμως αυτή της ένδυσης και της υπόδησης».
Διάβασε ακόμα: Οι Λεμεσιανές σε λίγο καιρό θα έχουν το δικό τους H&M
Μια άλλη μεταστροφή που συνδέεται με την πανδημία είναι ότι οι καταναλωτές φαίνεται να προτιμούν γενικά τα εμπορικά κέντρα μακριά από το κέντρο της πόλης, στα οποία μπορούν να μεταβούν με το αυτοκίνητό τους, αντί να χρειαστεί να χρησιμοποιήσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Η H&M, συγκεκριμένα, ανακοίνωσε ότι τώρα σκοπεύει να επενδύσει ψηφιακά, ώστε να ανταποκριθεί στην ολοένα αυξανόμενη διαδικτυακή ζήτηση. Όπως σχολίασε η διευθύνων σύμβουλος Έλενα Έλμερσον: «Παρόλο που απέχουμε μακράν από το τέλος των προκλήσεων, πιστεύουμε πως τα χειρότερα έχουν περάσει και είμαστε καλά προετοιμασμένοι για να βγούμε πιο δυνατοί από την κρίση».
Η Έλμερσον, στην πρώτη χρονιά της στο «τιμόνι» της H&M, καλείται να αντιμετωπίσει μια σειρά προκλήσεων, καθώς η πανδημία του κορωνοϊού έχει πλήξει σημαντικά τη βιομηχανία της ένδυσης, με τις επιχειρηματικές συνθήκες να «βουλιάζουν» στο χειρότερο επίπεδο των τελευταίων δεκαετιών.
Τα «λουκέτα» θα αφορούν το 5% του συνολικού δικτύου της εταιρείας, δηλαδή 250 υποκαταστήματα, τα οποία θα προστεθούν στα 50 που έχουν ήδη κλείσει. Αυτό, επί της ουσίας, θα οδηγήσει σε νέο κύμα απολύσεων, καθώς η H&M απασχολεί περίπου 180.000 εργαζόμενους, εκ των οποίων τα 2/3 είναι γυναίκες.
Σύμφωνα με την επικεφαλής της σουηδικής εταιρείας, τα «λουκέτα» προγραμματίζονται κατά κύριο λόγο σε χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής. Αντίθετα, αναμένεται αύξηση των σημείων πώλησης σε αγορές με ισχυρή δυναμική, όπως η Ρωσία, η Ινδία και η Ιαπωνία.
Την ίδια ώρα, τα μεγάλα αποθέματα εξακολουθούν να προκαλούν «πονοκέφαλο» στη διοίκηση, καθώς η αξία τους αντιστοιχεί στο 21% των ετήσιων εσόδων. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο γ’ τρίμηνο του 2020, οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 16%, αν και τον Σεπτέμβριο η κάμψη περιορίστηκε στο -5%.
Ωστόσο, τα προβλήματα δεν «ζώνουν» μόνο την H&M, καθώς κι άλλοι «παίχτες» του κλάδου αντιμετωπίζουν παρόμοιες προκλήσεις. Τον Αύγουστο, ενδεικτικά, η Marks & Spencer ανακοίνωσε τη μείωση των θέσεων εργασίας κατά 7.000.
Διάβασε ακόμα: Εργαζόμενοι του οίκου Hermès έφτιαχναν ''μαϊμού'' τσάντες στα σπίτια τους και τις πουλούσαν