Thumbnail

Θες να είσαι πάντα χαρούμενη και υγιής; Θες να είσαι πάντα χαρούμενη και υγιής;

Ακολούθησε την ιεροτελεστία που ακολουθεί μια ψυχολόγος και θα είσαι πάνα καλά με τον εαυτό σου
Ήρθε η ώρα να κάνεις μια παύση από όλα όσα τρέχουν γύρω σου και θέσε στον εαυτό σου αυτές τις πέντε ζωτικής σημασίας ερωτήσεις ώστε να ζήσεις μια πιο ευτυχισμένη, πιο υγιή και πιο πλήρη ζωή.

Εσωτερικός διάλογος 
Μιλάς στον εαυτό σου με ευγένεια και συμπόνοια ή επικριτικά και κατηγορηματικά; Θέσε στον εαυτό σου αυτή την ερώτηση για να αντιληφθείς πώς συμπεριφέρεσαι σε σένα. "Ο εσωτερικός σου μονόλογος επηρεάζει όλες τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις συμπεριφορικές σου επιλογές" τονίζει η Ferentz, οπότε ο αρνητικός εσωτερικός διάλογος θα μπορούσε να επηρεάσει συζητήσεις ή πράξεις σου χωρίς να το αντιλαμβάνεσαι. "Όταν κατηγορείς και βάζεις τον εαυτό σου σε θέση άμυνας, μπορεί η συμπεριφορά αυτή να σε αποδυναμώνει συνολικότερα. Σε κρατάει πίσω, σε κάνει να αρκείσαι σε λιγότερα, επιτίθεται στην αυτοεκτίμησή σου και δεν σου επιτρέπει να κυνηγήσεις τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στο δρόμο σου".

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΗ: Γιατί δε σε βοηθά να έχεις προσδοκίες; 

 

Οι σχέσεις σου
Νιώθεις μέσα στις σχέσεις σου ασφάλεια, ότι σε σέβονται, σε ακούν και σε αγαπούν; "Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό καθώς είναι θεμελιώδες δικαίωμά σου και πρέπει να το έχεις ως άνθρωπος" εξηγεί η Ferentz. "Όταν δεν νιώθεις αυτά τα πράγματα, επηρεάζεται βαθιά η διάθεσή σου, η εικόνα για τον αυτό σου, η ικανότητά σου να παίρνεις ασφαλή ρίσκα και ο βαθμός στον οποίο συνδέεσαι και αισθάνεσαι πως σε εκτιμούν σε αυτό τον κόσμο".

Το σώμα σου
Αν οι αισθήσεις σου μπορούσαν να μιλήσουν, τι θα έλεγαν; Η εικόνα του εαυτού σου δεν συμπεριλαμβάνει μόνο το μυαλό. Η Ferentz εξηγεί πως οι άνθρωποι που είναι σε μεγαλύτερη επαφή με τον εαυτό τους είναι επίσης συντονισμένοι με το σώμα τους. "Το σώμα σου σου προσφέρει συνεχώς πληροφορίες για το πώς νιώθεις και εάν καλύπτεις επαρκώς ή όχι τις σωματικές, συναισθηματικές, ψυχολογικές και διανοητικές σου ανάγκες. Αφιέρωσε λίγο χρόνο για να παρατηρήσεις και μετά να ανταποκριθείς στο σώμα σου με υγιεινούς τρόπους" προτείνει. "Αυτή είναι η απόλυτη φροντίδα που μπορείς να προσφέρεις στον εαυτό σου"

 

happy woman

pexels.com/photo/photo-of-woman-wearing-yellow-shirt-3760953/

 

Η καριέρα σου
Νιώθεις ότι σε υποστηρίζουν και σε εκτιμούν και πως σε καλύπτει η δουλειά σου; Ο μέσος άνθρωπος περνά 90.000 ώρες στη δουλειά στη διάρκεια της ζωής του, οπότε είναι σημαντικό να επανεκτιμάς διαρκώς το αν η επαγγελματική σου ζωή σου χαρίζει ικανοποίηση. "Όταν ο χώρος εργασίας είναι τοξικός, μεταφέρεις την επίδραση αυτής της τοξικότητας μαζί σου στο σπίτι σου" εξηγεί η ειδικός. "Δώσε στον εαυτό σου την άδεια να επανεκτιμάς τακτικά το αν είσαι ευτυχισμένη ή όχι στη δουλειά και στην καριέρα σου και ξέρεις ότι έχεις το δικαίωμα να φύγεις από έναν εργασιακό χώρο που είναι δυσλειτουργικός ή υπάρχει κλίμα προσβολών".

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ: 7+1 επιστημονικές συμβουλές για ευτυχία

 

Η νοοτροπία σου
Ζεις την παρούσα στιγμή ή είσαι κολλημένη στο παρελθόν ή περιμένεις το μέλλον; Η στάση ζωής και η νοοτροπία σου είναι ισχυρός δείκτης πρόβλεψης για το μέλλον. Η Ferentz συστήνει να θέτεις κάθε μέρα στον εαυτό σου εάν ζεις στο παρελθόν. "Όταν παραμένεις συνειδητά στην παρούσα στιγμή, δημιουργείς ένα άνοιγμα για ευγνωμοσύνη και μπορείς να αντιληφθείς καλύτερα τι χρειάζεσαι" συμπληρώνει. Εάν επικεντρώνεσαι στο παρελθόν μπορεί αυτό "να σε οδηγήσει να αρνείσαι την επώδυνη πραγματικότητα που πρέπει να αντιμετωπίσεις" ενώ αν προσβλέπεις μόνο στο μέλλον αυτό σε αποτρέπει να κάνεις κινήσεις ώστε να επιτύχεις τους στόχους σου. "Και στις δύο περιπτώσεις, δεν εστιάζεις στον εαυτό σου και δεν αναγνωρίζεις όλα τα θετικά που συμβαίνουν γύρω σου και μέσα σου αυτή τη στιγμή".

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ: 5 συμβουλές από ψυχολόγο για να γίνεις καλύτερη φίλη! 

 

Πηγή

 

κεντρική φώτο: unsplash.com/photos/zK8NxpoJZ9o

Home