Thumbnail

Αυτές οι ταινίες δίχασαν την κοινή γνώμη Αυτές οι ταινίες δίχασαν την κοινή γνώμη

Δεν αντιλαμβάνονται όλοι τα πράγματα με τον ίδιο τρόπο
Όπως, ούτε όλοι έχουμε τα ίδια γούστα και αισθητική.

Κουρδιστό Πορτοκάλι (1971)

Το Κουρδιστό Πορτοκάλι (πρωτότυπος τίτλος A Clockwork Orange) είναι μια δυστοπική ταινία εγκλήματος του 1971, σκηνοθετημένη από τον Stanley Kubrick. Μια σπουδή στη βία, τόσο των συμμοριών όσο και του κράτους και του σωφρονιστικού συστήματος. Θεωρήθηκε εξτρεμιστική για την εποχή της και απαγορεύτηκε σε αρκετές χώρες. Ο ίδιος ο σκηνοθέτης, ενοχλημένος από την απαγόρευση, ζήτησε η ταινία του να μην προβληθεί στην Αγγλία, μόνο μετά το θάνατό του. Το 2020 η ταινία χαρακτηρίστηκε από τη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου ως «πολιτιστικά, αισθητικά και ιστορικά σημαντική» και επιλέχθηκε να ενταχθεί στο Εθνικό Μητρώο Κινηματογράφου των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής.

ΔΙΑΒΑΣΕ: Behind Her Eyes: Το ερωτικό θρίλερ στο Netflix που θα νιώσεις ότι σε τρολάρει 

Jesus Christ Superstar (1973)

Το μιούζικαλ των Andrew Lloyd Webber και Tim Rice σε σκηνοθεσία Norman Jewison, χρόνια μετά την πρεμιέρα του εξακολουθεί να διχάζει. Τα γεγονότα της ζωής του Χριστού σε μορφή μιούζικαλ με χίπικη και ροκ αισθητική είναι ένας συνδυασμός που ομολογουμένως δεν περνά απαρατήρητος. Εννοείται, πως η ταινία λογοκρίθηκε και οι κινηματογράφοι δεχόντουσαν παράπονα - και όχι μόνο - από το εξαγριωμένο θρησκόληπτο κοινό. Παράλληλα, οι αντιδράσεις παγκοσμίως επεκτάθηκαν και στο θέμα του ηθοποιού που επιλέχθηκε να υποδυθεί τον Ιούδα. Η επιλογή του Carl Anderson, ενός μαύρου άνδρα, για τον ρόλο του μαθητή που πρόδωσε τον Ιησού, θεωρήθηκε ρατσιστική.

ΔΙΑΒΑΣΕ: Δυο νέες σειρές που αξίζει να βάλεις στο πρόγραμμα   

Άγγελος (1982)

Ο Άγγελος είναι η πρώτη ταινία που ασχολήθηκε με το θέμα της ομοφυλοφιλίας και της τρανς κοινότητας στην Ελλάδα.  Τόσο ο Τύπος όσο και η πολιτική ηγεσία δεν αντιμετώπισε την ιδέα της ταινίας ιδιαίτερα θερμά. Ο δημιουργός της, Γ. Κατακουζηνός, βασίστηκε στην πραγματική δολοφονία ενός 22χρονου ναύτη από τον 19χρονο σύντροφο του. Όπως είχε πει σε συνέντευξη του, πρώτη φορά ο δολοφόνος είχε προσιτή και γλυκιά μορφή και όχι το θύμα. Η πραγματική ιστορία παραποιήθηκε κατά την κινηματογραφική της μεταφορά, όμως η βάση παρέμεινε κοινή. Παρά τα εμπόδια και τον φόβο της κοινωνικής αντίδρασης από την προπαγάνδα των Μέσων, η ταινία γνώρισε εισπρακτική επιτυχία. 

 

Πηγή 

featured image: Allstar/Warner Bros
 
Home