Thumbnail

Πώς να διαχειριστείς μια κρίση πανικού Πώς να διαχειριστείς μια κρίση πανικού

Όσα χρειάζεται να ξέρεις - Ποια είναι τα συμπτώματα;
Δεν είναι σπάνιο, όταν κάποιος είναι υπερβολικά αγχωμένος, να πάθει κρίση πανικού. Η πίεση και το στρες είναι οι πιο συνηθισμένοι παράγοντες που την προκαλούν, ενώ εμφανίζεται συνήθως για πρώτη φορά στα άτομα ηλικίας 20 - 25 χρονών.

Βασικά συμπτώματα μιας κρίσης πανικού:

  • Ξαφνική ζάλη

  • Έλλειψη αέρα

  • Αίσθηση των παλμών σου που χτυπάνε πολύ γρήγορα.

  • Ακραίος φόβος που μπορεί να σε παραλύσει.

Διάβασε επίσης:

Δεν είναι κακό να κλαις όταν παρακολουθείς μια ταινία

Τι θα συμβεί μόλις ξεφορτωθείς τους τοξικούς ανθρώπους απ' τη ζωή σου

Πώς να διαχειριστείς μια κρίση πανικού:

  • Επικεντρώσου σε κάτι που σε κάνει χαρούμενη.

  • Άδειασε το μυαλό σου από κάθε είδους σκέψη κι άφησε όλες τις αισθήσεις σας να ζωντανέψουν μέσω της φαντασίας σας.

  • Επικεντρώσου στην αναπνοή σου, ώστε να αποφύγεις το αρνητικό συναίσθημα.

  • Προσπάθησε να νιώσεις πως μπορείς να νικήσεις τον φόβο σου. 

Μην αποφεύγεις μια κατάσταση που φοβάσαι ότι θα σου προκαλέσει κρίση πανικού, γιατί τόσο αυξάνεται το άγχος σου και η πεποίθηση πως κινδυνεύεις. Η αποφυγή βραχυπρόθεσμα και μόνο μειώνει το αίσθημα του φόβου και του άγχους, ενώ μακροπρόθεσμα τα τροφοδοτεί.

Εντόπισε την πραγματική αιτία και αποδέξου ότι τα συμπτώματα που βιώνεις δεν οφείλονται σε κάποια οργανική πάθηση.

Αν, παρ' όλα αυτά, δεν μπορείς να διαχειριστείς την κρίση, θα πρέπει σίγουρα να αποταθείς σε κάποιο ειδικό. Αξίζει να σημειωθεί πως η κρίση πανικού είναι δυο φορές πιο συχνή στις γυναίκες.

Διάβασε ακόμα: Πώς θα καταλάβεις ότι κάποιος υποφέρει από κατάθλιψη

Πηγή

Home