Meryl Streep wears Prada… και όχι μόνο
Η Meryl Streep δεν έχει περάσει στη συνείδηση του κόσμου ως style icon. Θεωρείται ως η κορυφαία Αμερικανίδα ηθοποιός -μεταξύ άλλων, το πιστοποιούν οι 21 υποψηφιότητες της για Όσκαρ- ενώ είναι μια τετραπέρατη γυναίκα που αρθρώνει πολιτικό λόγο. Παράλληλα, είναι μια από τις πιο δυνατές φωνές του Hollywood, που μάχεται για τα γυναικεία δικαιώματα και όχι μόνον. Το τελευταίο πράγμα που την απασχολεί είναι η μόδα.
Η ίδια την έχει αγνοήσει επιδεικτικά άπειρες φορές. «Δεν γνωρίζω τίποτα από μόδα και δεν με νοιάζει καθόλου. Αν πάρω στο σπίτι μου κάποιο ρούχο από το πλατό, θα μείνει στη ντουλάπα μου για το υπόλοιπο της ύπαρξης μου. Θεωρώ πως δίνουμε μεγαλύτερη σημασία στη μόδα, στα μαλλιά μας, το δέρμα μας, στο μέτωπό μας, στους μυς μας, στα παπούτσια μας, παρά στο τι συμβαίνει στον κόσμο. Είναι σαν να παίρνουμε ένα είδος ναρκωτικού και πορευόμαστε με αυτό. Δεν με ενδιαφέρουν τα trends. Δεν πηγαίνω σε επιδείξεις μόδας στην πραγματική μου ζωή. Με ενδιαφέρει, όμως, πάρα πολύ το πώς άνδρες και γυναίκες επιλέγουν να παρουσιάζουν τους εαυτούς τους προς τα έξω. Τι διαλέγουν να βάλουν πάνω στο σώμα τους. Είτε επιλέξουν να φορέσουν Birkenstocks, είτε Burberry, καθετί έχει τη σημασία του και αυτό το βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέρον. Ωστόσο, ποτέ δεν θα φανταζόμουν πως θα ήμουν στο εξώφυλλο ενός περιοδικού μόδας, φορώντας επώνυμα ρούχα. Δεν είμαι εγώ. Δεν παύει, όμως, να είναι μέρος της δουλειάς μου».
Η απαξιωτική της στάση προς τη μόδα έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το στυλιστικό της παρελθόν. Γιατί ακόμη και αν γυρίσεις πίσω τον χρόνο, όταν ακόμη έκανε τα πρώτα της βήματα στην υποκριτική, θα διαπιστώσεις πως ανέκαθεν το ντύσιμό της χαρακτηριζόταν από μια ανεπιτήδευτη κομψότητα. Ρούχα που άνετα φοριούνται ακόμη και σήμερα, ενώ το αξιοπερίεργο είναι ότι η Meryl Streep ήταν πολύ πιο μπροστά από την εποχή της, δημιουργώντας η ίδια τάσεις στη μόδα. Όπως για παράδειγμα την εποχή του Kramer vs. Kramer, το 1979, που κυκλοφορούσε στους δρόμους τους Νέας Υόρκης μ΄ένα κλασικό trench coat. Το 1982 όταν παρέλαβε το Όσκαρ της για την ερμηνεία της στην ταινία «Sophie's Choice», εμφανίστηκε μ΄ ένα embellished φόρεμα, με μακρά μανίκια. Παρόλο που εκείνη την περίοδο ήταν έγκυος στην κόρη της Mamie, έδειξε πως μαζί της θα ασχολούμασταν τα επόμενα χρόνια και αυτό δεν θα ήταν μόνο για τις ερμηνευτικές της ικανότητες.
Το 1985, αν και εμφανίστηκε με 20 χρόνια καθυστέρηση με το safari jacket του Yves Saint Laurent -μαζί και με άλλα σαφάρι outfits- στην ταινία «Out of Africa», έδειχνε πιο fashionable από ποτέ. «Είμαι πονοκέφαλος για κάθε costume designer με τον οποίο συνεργάζομαι, γιατί έχω έντονη άποψη επί τους θέματος». Αφού μπορεί η μόδα να μην την ενδιέφερε από τότε σε προσωπικό επίπεδο, αλλά αυτό δεν ισχύει το ίδιο για τους ρόλους που ερμηνεύει. Η Meryl Streep αρέσκεται να προσεγγίζει τη μόδα μέσα από τις ταινίες της. Σκέψου μόνο πως κατάφερε να βγει αλώβητη από τη φρικτή στυλιστικά περίοδο της δεκαετίας του 80΄, αφού ίσως είναι από τις ελάχιστες γυναίκες που δεν αισθάνονται ντροπή στη θέα των φωτογραφιών τους από τότε.
Το 2006 η Meryl Streep έκανε την υπέρβαση, υποδυόμενη τη Miranda Priestly στην ταινία «The Devil Wears Prada», που ήταν κοινό μυστικό πως ο ρόλος παρέπεμπε στη σιδηρά κυρία της μόδας, Anna Wintour. Η Streep ήταν για ακόμη μια φορά αψεγάδιαστη, λες και ο κόσμος της μόδας όντως της ήταν οικείος, φορώντας εκπληκτικές δημιουργίες. Και όσο και αν ακόμη έχεις την αίσθηση πως η σχέση της Streep με τη μόδα είναι ανύπαρκτη, όπως η ίδια διακηρύσσει, η εμφάνιση της το 2009 με φόρεμα Catherine Malandrino με την αμερικανική σημαία, τη διαψεύδει. Η Streep ήθελε να κάνει μια πολιτική δήλωση κατά τη διάρκεια της αμερικανικής προεκλογικής περιόδου υπέρ του Obama, αλλά παράλληλα άθελά της έκανε κι ένα fashion statement, δείχνοντας ξεκάθαρα ότι αναγνωρίζει τη διαχρονική δυναμική που έχει η μόδα.
Βέβαια, η δημόσια αντιπαράθεση που είχε πέρσι με τον Karl Lagerfeld με φόντο την απονομή των Όσκαρ, δεν βοήθησε και πολύ να γίνει λάτρης της. Ο διάσημος μόδιστρος την κατηγόρησε ευθαρσώς ότι πληρώνεται για να φορέσει ένα βραδινό φόρεμα στο κόκκινο χαλί. Προφανώς, η αντίδραση του προήλθε μετά την απόφασή της να μην επιλέξει τον Οίκο Chanel στην 20η υποψηφιότητά της για το χρυσό αγαλματίδιο. Οι κατηγορίες του Lagerfeld μονοπώλησαν το ενδιαφέρον των ΜΜΕ για αρκετές μέρες και παρά τη δημόσια παραδοχή του στη συνέχεια ότι επρόκειτο για παρανόηση, η Streep θεώρησε πως δεν της απολογήθηκε ως όφειλε, καθώς αμαύρωσε την τόσο σημαντική για εκείνην διάκριση.
Παρ’ όλα αυτά, άφησε πίσω της εκείνη την κακή στιγμή και στην απονομή εμφανίστηκε μ΄ένα αριστοκρατικό μπλε Elie Saab. Διότι παρόλο που θέτει τους δικούς της κανόνες στο Hollywood -μεταξύ άλλων αρνείται πεισματικά να κάνει οποιαδήποτε αισθητική επέμβαση γιατί θέλει να γεράσει φυσικά- έχει αποδείξει πως ξέρει καλά τι θέλει. Και σε αυτό δεν αποτελεί εξαίρεση το ντύσιμό της. Ξέρει τι της ταιριάζει, έχει βρει τα κομμάτια -κλειδιά που την βγάζουν από τη δύσκολη θέση στην καθημερινότητά της, ενώ πάνω απ’ όλα θέλει να αισθάνεται άνετα, εξ ου ακόμη και σε επίσημες εκδηλώσεις έχει εμφανιστεί δεκάδες φορές με τα γυαλιά μυωπίας της. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει πως δεν πειραματίζεται και δεν τολμά. Απόδειξη το χρυσό Lanvin gown, με το οποίο πανηγύρισε το Όσκαρ της, το 2012!