Thumbnail

Μια Γαλλίδα ανάμεσά μας  Μια Γαλλίδα ανάμεσά μας 

Δίπλα από τη λέξη chic στα λεξικά, θα έπρεπε να μπει η φωτογραφία της Carine Roitfeld 
Πριν χρόνια, ο όρος στυλίστας δεν συμπεριλαμβανόταν καν στα διεθνή λεξικά. Κοιτάζοντας απ’ έξω τα glossy περιοδικά, υπήρχε η κοινή πεποίθηση πως οι φωτογράφοι και τα μοντέλα ήταν αυτοί που έκαναν κουμάντο. Αλλά, στην πραγματικότητα, στα παρασκήνια, ο στυλίστας ήταν αυτός που έδινε μια ξεχωριστή αισθητική στις εκάστοτε λήψεις. Μια από τις στυλίστριες, λοιπόν, που έχαιρε εκτίμησης, δεν ήταν άλλη από την Carine Roitfeld, προτού ακόμη και η ίδια γίνει ένα αστέρι.

Ο Tom Ford την έχει αποκαλέσει «ιδανική γυναίκα», καθώς οι δυο τους συνεργάζονταν στενά, ενώ είναι αγαπημένη συνεργάτιδα του Karl Lagerfeld εδώ και πολλά χρόνια. Αποτέλεσε προσωπική σύμβουλο του Yves Saint Laurent για έξι χρόνια, ενώ κορυφαίοι οίκοι, όπως Missoni, Versace και Calvin Klein, τη συμβουλεύονταν κατά καιρούς σχετικά σχετικά με το image making τους.

Roitfeld

Η πρώην αρχισυντάκτρια της γαλλικής «Vogue» και τωρινή editor-in-chief του «CR Fashion Book» και fashion director του «Harper’s Bazaar» παγκοσμίως, βρίσκεται πίσω μερικές από τις πιο θεαματικές φωτογραφίσεις των τελευταίων 20 χρόνων. Σκέψου μόνο την Carmen Kass να καλύπτει με το G της λέξης Gucci το επίμαχο της σημείο, την Eva Herzigova να ποζάρει δαγκώνοντας ένα κόκκαλο και ένα topless μοντέλο να πίνει με ένα καλαμάκι το άρωμα «Chanel». Ο όρος επαναστατικός δεν αρκεί για να περιγράψει κανείς το αντίκτυπο που είχε η Roitfeld στη βιομηχανία της μόδας. 

Roitfeld

Αλλά και η ίδια έχει καταφέρει να καθιερωθεί ως fashion icon χάρη στο ανεπιτήδευτο προσωπικό της στιλ, με τις χαρακτηριστικές pencil φούστες, τις μεταξωτές μπλούζες, τα κομψά ψηλοτάκουνα και το αγαπημένο της leopard print. Η ικανότητά της να συνδυάζει με τέτοιο τρόπο κλασικά κομμάτια και να τα μεταμορφώνει σε trends, χωρίς ποτέ να δείχνει βαρετή, είναι αυτό που την κάνει τόσο διαχρονική. 

Roitfeld

Παρόλο που η ίδια υποστηρίζει πως το ντεμπούτο της στον χώρο της μόδας ως μοντέλο στην ηλικία των 18 ετών δεν ήταν σπουδαίο, εντούτοις, φαίνεται ότι συντέλεσε στο να εξοικειωθεί με τη fashion σκηνή. Προτού αναλάβει την αρχισυνταξία της γαλλικής «Vogue»  το 2001, υπήρξε συντάκτρια και στην πορεία στυλίστρια του «Elle». Μετά από δέκα χρόνια στο τιμόνι της «Vogue» , η ίδια θεώρησε πως ήταν καιρός να βάλει μια άνω τελεία και να αποχωρήσει με το κεφάλι ψηλά, παραδίδοντας τη σκυτάλη στην Emmanuelle Alt.

 

Roitfeld

Εννοείται, πως η Roitfeld δεν έμεινε με σταυρωμένα τα χέρια, αφού η ίδια θεωρεί πως το μυστικό για να παραμένει κανείς νέος είναι να περιτριγυρίζεται από νέους ανθρώπους και παράλληλα να μην σταματά να καταπιάνεται με νέα  projects. Ένα από αυτά, ήταν το λανσάρισμα του δικού της περιοδικού, με την ονομασία «CR Fashion Book». Μια πρωτοποριακή έκδοση, βασισμένη στην κομψή αισθητική της Roitfeld. Παράλληλα, συνεργάζεται με τον ιαπωνικό κολοσσό «Uniqlo», έχει λανσάρει τη δική της σειρά αρώματος. Και να σκεφτεί κανείς, πως όταν έφυγε από τη  «Vogue» δεν είχε ξεκάθαρη εικόνα σχετικά με το ποια θα ήταν τα επόμενα της επαγγελματικά βήματα. «Ήξερα πως δεν ήθελα να χαλαρώσω. Ήθελα να συνεχίσω τη δουλειά, όπως και έγινε. Με το που έφυγα επίσημα, είχα πολλά project και απεριόριστη ελευθερία να τα αναπτύξω, γεγονός που για μένα ήταν συναρπαστικό!». Οι προτάσεις για συνεργασία άρχισαν να πέφτουν βροχή, ανάμεσά τους και μια με τη «MAC makeup collection». Κάτι που ήταν αναμενόμενο, μιας και είναι fashion editor του «Harper's Bazaar», με 32 εκδόσεις και περισσότερα από 9 εκατομμύρια αναγνώστες κάθε μήνα.

Roitfeld

«Πλέον, όταν αναλογίζομαι το μέλλον, κάνω μεγαλεπήβολα σχέδια. Θέλω να αφήσω πίσω μια “κληρονομιά” που θα περάσει στην κόρη μου και την εγγονή μου. Κάτι που θα μείνει πίσω μου για πάντα», επισημαίνει η Roitfeld. Και απ’ ό,τι φαίνεται, αυτό το έχει καταφέρει, καθώς όπως υποστηρίζει ο διευθυντής του «Hearst Magazines» -που εκδίδει και το «Harper's Bazaar»η αισθητική της έχει επίδραση σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς οι φωτογραφίες που επιμελείται ταξιδεύουν από την Αργεντινή μέχρι την Ολλανδία και την Ταϊβάν. 

Roitfeld

Η Roitfeld, πάντως, δεν είναι αχάριστη. Αναγνωρίζει πως ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας της το οφείλει στον Jonathan Newhouse, αφεντικό της στη «Vogue» , που δεν είχε κανένα πρόβλημα να την κάνει celebrity. «Η “Vogue” πραγματικά μου άνοιξε τις πόρτες στο να “κτίσω” το δικό μου brand. Με το “CR Fashion” και το “Harper's Bazaar”, η φήμη μου εξαπλώνεται διαρκώς». 

​​

Όσο για το αν αναρωτιέσαι καθώς διαβάζεις αυτό το κείμενο, ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της, η απάντηση είναι απλή και προέρχεται από την ίδια. Σε καθετί που κάνει υπάρχει η προσωπική σφραγίδα της. Και παρά το ότι η ίδια επιμένει πως δεν το έχει με το επιχειρηματικό κομμάτι και προτιμά να δημιουργεί, η ολοένα αυξανόμενη επιτυχία της, τη διαψεύδει, καθώς αποδεικνύεται πως είναι μια εξίσου σπουδαία business woman. O ανταγωνισμός, άλλωστε, δεν τη φοβίζει. Κάθε άλλο. Τον θεωρεί διεγερτικό. Το μόνο που δεν την ενδιαφέρει είναι να γίνει σχεδιάστρια. «Εγώ είμαι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ σχεδιαστή και καταναλωτή. Με βοηθά η εμπειρία μου ως καταναλώτρια και ως γυναίκα να αντιληφθώ τι έχουν ανάγκη οι άλλες γυναίκες». 

Roitfeld

Αν δεν ξέρεις, όμως, τι ακριβώς έχεις ανάγκη, ακολουθούν οι «χρυσοί» κανόνες της Roitfeld για να καθιερώσεις το δικό σου κλασικό ντύσιμο 

Κανόνας πρώτος: Ποτέ δεν έχεις αρκετές μαύρες φούστες

«Αγοράζω αμέτρητες μαύρες φούστες. Έχω 2ο εκδοχές της ίδιας φούστας και η καθεμία μοιάζει είναι πανομοιότυπη με την άλλη. Τον περισσότερο καιρό, είμαι ντυμένη το ίδιο. Έχω κάνει κατά καιρούς διάφορες τρέλες στο ντύσιμό μου, αλλά από τότε που έγινα γιαγιά, θέλω να δείχνω κιόλας πως είμαι». 

Roitfeld

 

Κανόνας δεύτερος: Άφησε στην άκρη τα trends 

«Αυτή η συλλογή μου είναι βασισμένη στη γκαρνταρόμπα που διατηρώ τα τελευταία 20 χρόνια. Δεν εφήυρα οτιδήποτε. Περιλαμβάνει μια φούστα μέχρι το γόνατο με ασορτί σακάκι, leopard print, florals και δερμάτινο σακάκι, όπως αυτό που φοράω τα τελευταία 15 χρόνια. Τίποτα δεν είναι trendy, οπότε μπορείς να συνεχίσεις να το φοράς για πάντα. Δεν υπάρχει τίποτα που θα το βαρεθείς. Ο  design directo του “Uniqlo”, Naoki Takizawa, συμπλήρωσε μια σειρά από street style φωτογραφίες μου και ξαφνικά, η συλλογή ήταν έτοιμη». 

​​​​​​

 

Κανόνας τρίτος: Το χαρακτηριστικό στιλ σου έχει να κάνει με το πώς συνδυάζεις τα κομμάτια μεταξύ τους 

«Είδα κάποια να φοράει το καφέ tweed παλτό από τη συλλογή μου και της είπα: “Ωραίο παλτό:”. Δεν το αναγνώρισα. Γιατί όταν κάτι σου εφαρμόζει τέλεια, ανήκει σε σένα. Δεν ανήκει στο brand. Βλέπεις πρώτα το άτομο και μετά το παλτό. Το να κάνεις τα ρούχα δικά σου, είναι πολύ σημαντικό όταν ψωνίζεις από τη high street. Και το στιλ σου εξαρτάται αποκλειστικά από το πώς συνδυάζεις τα κομμάτια μεταξύ τους». 

Roitfeld

 

Κανόνας τέταρτος: Να αποφεύγεις να αντιγράφεις τα catwalk looks 

«Θα συναντήσω όλους αυτούς τους σπουδαίους σχεδιαστές, όπως ο Tom Ford, Karl Lagerfeld και ο Riccardo Tisci, και όλοι αυτοί θα κοιτάνε τα ρούχα μου. Δεν θέλω να πιστεύουν πως τους αντιγράφω. Θέλουν να θεωρούν πως η κολεξιόν μου είναι chic. Γι΄αυτό και ποτέ δεν συμβουλεύω να φοράς κάτι που αντιγράφεις από την πασαρέλα. Θα δεις παντού απομιμήσεις. Όλες θα έχουν την ίδια μπλούζα, με το ίδιο λογότυπο. Οπότε, είναι φυσικό να το βαρεθείς». 

ROSFIELD

 

Κανόνας πέμπτος: Να προσαρμόζεις τα ρούχα επάνω σου 

«Για να κάνω ένα κομμάτι της high street πιο ακριβό, περνώ χρόνο σε πρόβες ώστε ένας ράφτης να προσαρμόσει το ρούχο επάνω μου. Πρέπει να αλλάξω τα πάντα. Δεν είμαι ποτέ ευχαριστημένη. Πάντα κάτι είναι πολύ μακρύ, πολύ κοντό, πολύ στενό... »

Roitfeld

 

Κανόνας έκτος: Να ξέρεις τη σιλουέτα σου

«Το στιλ μου είναι πολύ απλό, αλλά πολύ συγκεκριμένο. Τα πάντα έχουν να κάνουν με τη σιλουέτα σου. Περνώ πολύ χρόνο για να προσαρμόζω το καθετί. Επειδή ξέρω πολύ καλά τι μου ταιριάζει. Όταν αντιληφθείς σωστά το σχήμα του σώματος σου, τότε, ξέρεις και πώς να ντυθείς»! 

 

Home