Η άλλη πλευρά της Vogue από μια πρώην διευθύντρια μόδας
Όταν η Goodman προσλήφθηκε ως διευθύντρια μόδας της Vogue, σχεδόν είκοσι χρόνια πριν, δεν γνώριζε πολλά για το κύμα της αλλαγής που ερχόταν στον τρόπο με τον οποίο η μόδα παραδοσιακά παρουσιαζόταν στο περιοδικό.
«Νομίζω ότι ολόκληρη η έννοια των ντυσιμάτων για το κόκκινο χαλί αλλάζει, μερικά από αυτά μοιάζουν λίγο παλιομοδίτικα» αναφέρει η Tonne Goodman.
Μαζί με τις εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί που από τότε σταδιακά αποκτούν λάμψη, οι διασημότητες σύντομα αρχίζουν να παραγκωνίζουν μοντέλα από τα εξώφυλλα του περιοδικού.
«Φάνηκε ότι έφτασα στο μεταίχμιο. Εντάχθηκα στο Vogue τον Σεπτέμβριο του 1999 και το πρώτο μου εξώφυλλο ήταν με τα μοντέλα Gisele και Carmen Kass για το τεύχος Ιανουαρίου» θυμάται. «Έτσι, εκείνο το έτος, το 2000, υπήρχε μόνο μία διασημότητα σε εξώφυλλο. Από το 2001, οι διασημότητες ήταν προφανώς το στοιχείο που αύξανε τις πωλήσεις. Και τα μοντέλα ήταν πλέον πολύ λίγα. Τώρα, το καλύτερο μοντέλο εκεί έξω δεν τα καταφέρνει τόσο καλά όσο μια διασημότητα» αναφέρει η Tonne Goodman, η οποία είναι πλέον συνεργάτης του περιοδικού.
Διάβασε ακόμα: Αφιερωμένο στον Karl Lagerfeld το επόμενο show του οίκου Fendi
Το βιβλίο της πρώην διευθύντριας μόδας της αμερικανικής Vogue με τίτλο «Tonne Goodman: Point of View» κυκλοφόρησε πριν από λίγες ημέρες με 350 σελίδες, στις οποίες φιλοξενείται ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα από τη συνεργασία της με τα κορυφαία brand, όπως Calvin Klein, εκδόσεις, όπως Vogue, Harper's Bazaar, The New York Times και θρυλικούς φωτογράφους, όπως οι Μάριο Τεστίνο, Χέλμουτ Νιούτον και Άνι Λίμποβιτς.
«Τα μοντέλα ξέρουν πώς να αντιλαμβάνονται μία ζωή και την ζωντανεύουν» λέει στο THR η Goodman, η οποία έχει μεγάλη εμπειρία όχι μόνο από τις ημέρες των supermodels, Linda, Christy και Naomi στις αρχές της δεκαετίας του '90, όταν ήταν στυλίστρια στο περιοδικό Harper's Bazaar, αλλά και από το δικό της, σύντομο πέρασμα από το μόντελινγκ ως έφηβη στο ύφος των ψιλόλιγνων μορφών των Twiggy και Penelope Tree στην αλλαγή της δεκαετίας του '60, κάτι το οποίο έχει συμπεριλάβει.
«Όταν φωτογραφίζεις μια διασημότητα και όχι ένα μοντέλο, προσεγγίζεις τη διάσταση της μόδας από μια εντελώς διαφορετική πλευρά» παρατηρεί. «Με μια διασημότητα, πρέπει πρώτα να σέβεσαι ποιον έχεις απέναντί σου. Έτσι έχουν μία ξεχωριστή μεταχείριση που αντικατοπτρίζει έναν γάμο της προσωπικότητάς τους και των προτύπων του Vogue. Αλλά είναι διασκεδαστικό. Και θα έλεγα ότι όλες οι διασημότητες που έρχονται στο Vogue διασκεδάζουν όταν φωτογραφίζονται για μας» αναφέρει.
Στην κορυφή της λίστας με τα καλύτερα εξώφυλλα που έχει επιμεληθεί η Tonne Goodman αναφέρει τα δύο που έκανε με τη Michelle Obama. «Είναι πολύ ζεστή και πολύ φυσική και πολύ ανεπιτήδευτη» λέει. «Και είναι τόσο έξυπνη. Και αυτό βγαίνει αμέσως προς τα έξω».
Το τρίτο αγαπημένο της εξώφυλλο είναι όπως αναφέρει, του Νοεμβρίου του 2018 με την Emma Stone και το μήνυμα «Ψηφίστε». «Αυτό το εξώφυλλο δεν ήταν αναμενόμενο. Είναι γοητευτικό και αντικατοπτρίζει το είδος της παιχνιδιάρικης προσωπικότητας» σημειώνει η Goodman και προσθέτει: «Και (το μήνυμα) του δίνει ένα αίσθημα πραγματικότητας αντί να είναι απλώς μια εικόνα κάποιας που φορά ένα φόρεμα».
Η ζωή και η καριέρα της Tonne Goodman διερευνώνται για πρώτη φορά, στο βιβλίο που καλύπτει τις ημέρες που εργαζόταν ως μοντέλο, στη συνέχεια την εποχή που ήταν freelance ρεπόρτερ μόδας και το έργο της, εκδοτικό και διαφημιστικό έως τα χρόνια στο Vogue.
Διάβασε ακόμα: Το Μουσείο Christian Dior τιμά την Grace Kelly