Thumbnail

Πώς επηρεάζεται η ψυχολογία των παιδιών που θα επιστρέψουν στο σχολείο Πώς επηρεάζεται η ψυχολογία των παιδιών που θα επιστρέψουν στο σχολείο

Την ερχόμενη Δευτέρα, τα παιδιά καλούνται να επιστρέψουν στις σχολικές αίθουσες. Η αποχή όμως τόσο καιρό, καθώς και η κοινωνική αποστασιοποίηση, είναι λογικό να επιδρούν στην ψυχολογία τους
O Σύνδεσμος Ψυχολόγων Κύπρου, θέλοντας να βοηθήσει γονείς και μαθητές σε αυτή την ευάλωτη περίοδο, δίνει κάποιες κατευθυντήριες, με σκοπό την αντιμετώπιση των όποιων ανησυχιών.

Σε σημερινή ανακοίνωσή του, ο Σύνδεσμος Ψυχολόγων Κύπρου με αφορμή τους προβληματισμούς που διατυπώνονται, αλλά και με όσους υπάρχουν αλλά δεν εκφράζονται ανοικτά, εκτιμά πως τα παιδιά χρειάζεται να επιστρέψουν στα σχολεία υπό την προϋπόθεση ενός προσεκτικού σχεδιασμού. 

Αναμφίβολα, η επιστροφή των μαθητών στην πρότερη καθημερινότητα τους, συμβάλλει στην εδραίωση της σταθερότητας και της συνέχειας. Παράλληλα, σχετίζεται με μειωμένο τραυματικό στρες μετά από μια κατάσταση επιδημίας.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ: Οι αμίμητες ατάκες της Κύπριας μάνας

«Η επιστροφή των παιδιών στο σχολείο χρειάζεται σοβαρό σχεδιασμό και πρωτόκολλα επιστροφής, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις ομάδες παιδιών. Τα παιδιά, τα οποία ανήκουν στις ευάλωτες ομάδες, χρειάζεται να ληφθούν υπόψη οι ιδιαίτερες ανάγκες που μπορεί να προκύπτουν, ώστε να διασφαλιστεί η ισότιμη επιστροφή τους στο σχολείο και όχι η περαιτέρω απομόνωση τους».

school

«Είναι σημαντικό οι εκπαιδευτικοί να διευκολύνουν τους μαθητές να επιστρέψουν στη σχολική ζωή, ίσως ξεκινώντας με μια πιο σύντομη μέρα ή κάπως ελαφρύτερες προσδοκίες όσον αφορά τις εργασίες και την απόδοση. Επίσης, είναι σημαντικό οι γονείς, αλλά και οι εκπαιδευτικοί, να μεταφέρουν στα παιδιά ότι ο φόβος είναι κατανοητός, έχει μια πραγματική βάση και είναι σχεδόν καθολικός ανάμεσα σε ενήλικες και ανήλικους, αλλά παράλληλα να δώσουν το μήνυμα ότι υπάρχουν τρόποι να αντιμετωπιστεί σταδιακά», αναφέρει ο Σύνδεσμος

ΔΙΑΒΑΣΕ: Ανοικτή επιστολή από μια εκπαιδευτικό στον υπουργό Παιδείας

Είναι δεδομένο πως οι εκπαιδευτικοί διαδραματίζουν βασικό ρόλο στην αντιμετώπιση των ανησυχιών και των ερωτήσεων που θέτουν οι μαθητές, οι γονείς και το προσωπικό σχετικά με τον κορωνοϊό. Γι΄ αυτό είναι σημαντικό να μπορούν να ανταποκριθούν στο μέτρο του δυνατού, με σωστή πληροφόρηση, αλλά και θετικότητα στην επιστροφή των παιδιών.

Τα παιδιά χρειάζονται στήριξη όχι μόνο σε πρακτικό επίπεδο, αλλά και σε ψυχολογικό. 

«Οι ειδικοί ψυχολόγοι του υπουργείου Παιδείας και οι σύμβουλοι των σχολείων μπορούν να βοηθήσουν το προσωπικό και τους μαθητές να συζητήσουν θέματα που τους απασχολούν, με απώτερο στόχο τη σταδιακή ψυχολογική αποκατάσταση των παιδιών, αλλά και των οικογενειών τους».

Σε σχέση με την αποστασιοποίηση, ο Σύνδεσμος σημειώνει ότι «οι άνθρωποι γενικά, αλλά κυρίως τα παιδιά, όπως αποδείχτηκε και από την παρούσα κατάσταση, κατέχουν χαρακτηριστικά ευελιξίας και προσαρμοστικότητας, τα οποία σε μεγάλο βαθμό ενισχύονται και από ένα περιβάλλον που λειτουργεί ως πρότυπο».

ΔΙΑΒΑΣΕ: Τι θα γίνει σε περίπτωση κρούσματος στα σχολεία 

Με πληροφορίες από ΚΥΠΕ 

 

 

Home