Thumbnail

Giorgio Armani: «Αρκετά με τη μόδα ως μάρκετινγκ, αρκετά με τις μεγαλοπρεπείς επιδείξεις που μοιάζουν ανάρμοστες» Giorgio Armani: «Αρκετά με τη μόδα ως μάρκετινγκ, αρκετά με τις μεγαλοπρεπείς επιδείξεις που μοιάζουν ανάρμοστες»

Ο ιταλός μόδιστρος γράφει μία σκληρή επιστολή σχετικά με την επόμενη ημέρα μετά την πανδημία στο χώρο της μόδας, μιλώντας για την ανάγκη επαναπροσδιορισμού.
Η συζήτηση που έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια, κυρίως με επίκεντρο τον καταστροφικό ρόλο του fast fashion στο περιβάλλον, τώρα που η παγκόσμια οικονομία έχει πληγεί και τα δεδομένα έχουν αλλάξει, η αλλαγή της βιομηχανίας της μόδας σε πιο βιώσιμη είναι πλέον μονόδρομος.

«Η πολυτελής μόδα δεν μπορεί και δεν πρέπει να προσφέρεται για γρήγορη κατανάλωση. Δεν μπορεί ένα κοστούμι ή ένα σακάκι μου να κάθεται 3 εβδομάδες στο κατάστημα και μετά να θεωρείται ήδη ξεπερασμένο και να αντικαθίσταται από καινούρια, αλλά παρόμοια κομμάτια» γράφει ο Giorgio Armani στην ανοιχτή επιστολή που δημοσιεύει το site μόδας WWD σχετικά με την επόμενη ημέρα μετά την πανδημία στο χώρο της μόδας.    

Η επιστολή του Armani συντάχθηκε ως απάντηση σε ένα μακροσκελές άρθρο-έρευνα που δημοσίευσε το WWD για τη βιομηχανία της μόδας στην μετά-κορονοϊού εποχή. Στο κείμενο δημοσιεύτηκε στο WWD με τίτλο «Θα οδηγήσει η πλημμύρα νέων συλλογών στη slow fashion;», διάσημοι σχεδιαστές όπως η Donatella Versace και ο Demna Gvasalia (καλλιτεχνικός διευθυντής του Balenciaga) αλλά και insiders του χώρου σε σημαντικές θέσεις, συζητούν για το καθεστώς πωλήσεων, λανσαρισμάτων και νέων συλλογών.

Όλες οι απόψεις καθρεφτίζουν στην ανάγκη που έχει δημιουργηθεί -πλέον και εξαιτίας της πανδημίας-  για λιγότερα, ποιοτικά και πιο διαχρονικά ρούχα, στα πλαίσια μιας στροφής στην slow fashion. Η μόνη βεβαιότητα όσον αφορά το τοπίο της μόδας είναι ότι δε θα θυμίζει σε πολλά την τωρινή εικόνα του.

Διάβασε ακόμα: H Anna Wintour μιλά στην Naomi Campbell για την επόμενη μέρα στη μόδα μετά την πανδημία

«Έθετα για χρόνια αυτά τα ερωτήματα, σε συνεντεύξεις τύπου και μετά τα show μου, αλλά συχνά δεν ακουγόμουν ή είχα θεωρηθεί ως ηθικολόγος. Η σημερινή κατάσταση, εντούτοις, δείχνει ότι μία προσεκτική και στρατηγική επιστροφή σε χαμηλότερους ρυθμούς είναι ο μόνος τρόπος διαφυγής -ένας τρόπος να αποκτήσει ξανά αξία η δουλειά μας και να την επανεκτιμήσουν οι καταναλωτές. Η πτώση για τη βιομηχανία της μόδας ξεκίνησε όταν οι οίκοι άρχισαν να υιοθετούν τις πρακτικές της fast fashion», γράφει ο Armani.

Ένα από τα βασικά ζητήματα που συζητά τόσο ο Armani όσο και το άρθρο είναι η υπερ-προσφορά νέων συλλογών (4 με 5 λανσαρίσματα το χρόνο) που κάνουν τα παλιότερα να μοιάζουν ξεπερασμένα πολύ γρηγορότερα. «Ποιος αγοράζει ένα ρούχο για να το κρατάει στη ντουλάπα μέχρι να έρθει η επόμενη σεζόν; Κανένας, ή ελάχιστοι, πιστεύω. Αυτό το σκεπτικό, που επιβάλλεται από τα πολυκαταστήματα, είναι λάθος και πρέπει να αλλάξει», γράφει ο Armani, τονίζοντας ότι η καλοκαιρινή συλλογή του, θα μείνει φέτος στα καταστήματα ως το Σεπτέμβρη, πράγμα ασυνήθιστο.

«Αυτή η κρίση, είναι μια ευκαιρία να επιστρέψουμε στην αυθεντικότητα. Αρκετά με τη μόδα ως μάρκετινγκ, αρκετά με τα cruise shows σε τοποθεσίες ανά τον κόσμο και τις μεγαλοπρεπείς επιδείξεις που σήμερα μοιάζουν ελαφρώς ανάρμοστες -τεράστια σπατάλη χρημάτων χωρίς νόημα», συμπεραίνει, επιβεβαιώνοντας την προσγειωμένη στάση του σχετικά με αντίστοιχες εκδηλώσεις. Πρέπει να είμαστε ενωμένοι και να λειτουργούμε συντονισμένα -αυτό είναι ίσως το πιο σημαντικό μάθημα που πρέπει να πάρουμε από αυτή την κρίση», κλείνει.

Διάβασε ακόμα: Η νέα εποχή της μόδας είναι εδώ! Η εβδομάδα μόδας του Λονδίνου θα πραγματοποιηθεί αλλά... ψηφιακά!

Home