Thumbnail

H Greta Thunberg είναι το εξώφυλλο της πρώτης Vogue Scandinavia κι αυτό αλλάζει όλο το σκηνικό H Greta Thunberg είναι το εξώφυλλο της πρώτης Vogue Scandinavia κι αυτό αλλάζει όλο το σκηνικό

Η σκανδιναβική έκδοση του θρυλικού περιοδικού θέλει να είναι διαφορετική απ' όλες τις υπόλοιπες
Το πρώτο τεύχος της σκανδιναβικής Vogue κατάφερε να κάνει την αίσθηση που επιθυμούσε, τοποθετώντας στο εξώφυλλο την Greta Thunberg.

Η εντυπωσιακή φωτογράφιση έγινε σε ένα δάσος λίγο έξω από τη Στοκχόλμη και η ίδια φαίνεται να χαϊδεύει ένα άλογο ή να ποζάρει σκεπτική, φορώντας χοντρά μάλλινα ρούχα και ένα oversized παλτό.

«Η τελευταία φορά που αγόρασα ένα ρούχο ήταν τρία χρόνια πριν και ήταν μεταχειρισμένο. Απλώς δανείζομαι πράγματα από ανθρώπους που ξέρω», είπε -δήλωση που αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα όταν δημοσιεύεται σε ένα περιοδικό μόδας, πόσο μάλλον στην Vogue, έναν τίτλο συνώνυμο των τάσεων και της δημιουργίας περισσότερων καταναλωτικών αναγκών.

Διάβασε ακόμα: Ναι, η παρουσία δύο curvy μοντέλων στο τεύχος Σεπτεμβρίου της Vogue είναι πιο σημαντική απ' όσο νομίζεις

Η απόφαση της Vogue Scandinavia να επιλέξει την Thunberg ως το πρόσωπο με το οποίο θα συστηθεί στον κόσμο δεν ήταν φυσικά τυχαία. Η Thunberg έγινε παγκοσμίως γνωστή το 2018, όταν έφευγε από το σχολείο για να διαδηλώσει για το περιβάλλον έξω από τη σουηδική Βουλή -έκτοτε, ενέπνευσε χιλιάδες νέα παιδιά σε όλο τον κόσμο να διοργανώσουν αντίστοιχες πορείες και έφερε τη συζήτηση για την κλιματική αλλαγή σε πρώτο πλάνο. Έχει προταθεί τρεις συνεχόμενες χρονιές για το Νόμπελ Ειρήνης.

Μ' αυτή την κίνηση η σκανδιναβική έκδοση συστήνεται ως το ''μέλλον'' του θρυλικού περιοδικού μόδας, μια ανανεωμένη fresh και σύγχρονη πρόταση που θα κερδίσει τους πολλούς αναγνώστες που έχασε η Vogue τα τελευταία χρόνια εξαιτίας της εμμονής της σε συντηρητικά στερεότυπα.

«Όσο υπάρχει ανάγκη για ακτιβιστές, θα συνεχίσω να είμαι ακτιβίστρια», σημειώνει η Thunberg.

Μεταξύ άλλων, είπε ότι η βιομηχανία της γρήγορης μόδας (fast fashion) είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες της παγκόσμιας ρύπανσης και ότι συνεχίζοντας να αγοράζει κανείς από αυτές τις εταιρείες, ουσιαστικά τις βοηθά να επεκταθούν και να γίνουν ακόμη πιο επικερδείς και επιβλαβείς.

Παράλληλα, σχολίασε και την πρακτική «greenwashing» που ακολουθούν πολλά brands, η οποία πρακτικά σημαίνει ότι παρουσιάζουν μια νέα συλλογή σαν ηθική και sustainable, χωρίς στην πραγματικότητα να είναι.

Διάβασε ακόμα: Salma Hayek: Σε μια βιομηχανία που εξυμνεί τη νεότητα, κάνει την επανάστασή της

 

Home