Thumbnail

Revenge shopping: Πώς εξηγείται η καταναλωτική μανία λόγω κορονοϊού Revenge shopping: Πώς εξηγείται η καταναλωτική μανία λόγω κορονοϊού

Το φαινόμενο που παρατηρήθηκε με το τέλος της καραντίνας
Πριν λίγες μέρες αναφερθήκαμε στο πανδαιμόνιο που δημιουργήθηκε στα καταστήματα στην Κίνα, όταν η αγορά άνοιξε και ορδές κινέζων ξεσάλωσαν σε ένα μαραθώνιο αγορών. Την συγκεκριμένα μέρα μάλιστα το μεγαλύτερο κατάστημα του γαλλικού οίκου Hermès, το οποίο βρίσκεται στην πόλη Guangzhou έκανε τζίρο 2,7 εκ. δολαρίων μέσα σε μια μόνο μέρα επαναλειτουργίας.

Σύμφωνα με την China Commerce Association for General Merchandise, το 90% των εμπορικών κέντρων που ρωτήθηκαν λειτουργούν πλέον κανονικά όπως συνήθως, ενώ σχεδόν το 80% των εμπόρων παρατήρησαν αυξημένη κίνηση των πελατών κατά 50% ή και περισσότερο από ό, τι πριν από το ξέσπασμα του Covid-19.

Ακόμα και στην Ελλάδα όμως, η ανταπόκριση του κόσμου στο άνοιγμα των καταστημάτων ήταν αρκετά θερμή. Όπως προκύπτει από την έρευνα που διεξήχθη για λογαριασμό του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, τις πρώτες 10 ημέρες επαναλειτουργίας της αγοράς, το 50% των εμπόρων δήλωσαν ότι η κίνηση ήταν από μέτρια έως καλή.

Διάβασε ακόμα: Αυτό που συνέβη την ημέρα που επαναλειτούργησε η μπουτίκ του οίκου Hermès στην Κίνα είναι τρελό!

Πού οφείλεται όμως αυτή η μαζική ανάγκη του κοινού να ξοδέψει σε είδη πολυτελείας μετά το τέλος της καραντίνας;

Σύμφωνα με μια μελέτη στην Εφημερίδα της Ψυχολογίας των Καταναλωτών, το shopping αποδεικνύεται ότι κάνει τους ανθρώπους πιο ευτυχισμένους, καθώς καταπολεμά τη θλίψη και το άγχος, ειδικά σε περιόδους αβεβαιότητας.

Τα ψώνια είναι μια λογική μέθοδος αντιμετώπισης μιας κατάστασης στην οποία δεν έχουμε τον έλεγχο.  “Όταν η ζωή είναι χαοτική, μπορεί να σκεφτούμε, τι μπορώ να κάνω εγώ για αυτό;”, λέει η Amy Morin, ψυχοθεραπεύτρια και συγγραφέας του βιβλίου, 13 Things Mentally Strong People Do not Do. Αν η απάντηση που προτιμάς είναι το να ψωνίσεις ρούχα, “αυτό μπορεί να σας δώσει μια αίσθηση ελέγχου αυτή τη στιγμή”, κάτι που δεν είναι αναγκαστικά κακό.

Σύμφωνα με την ψυχολόγο μόδας και συγγραφέα του Dress Your Best Life: How To Use Fashion Psych To Take Your Look — And Your Life — To The Next Level , Dawnn Karen, είναι ψυχολογικά αποδεδειγμένο ότι οι άνθρωποι θέλουν να ελέγχουν τα πράγματα. Εξαιτίας αυτού, η Karen είχε προβλέψει σύμφωνα με την επαγγελματική της άποψη, ότι θα υπήρχε αύξηση των αγορών ως μορφή ανακούφισης από το στρες που προκάλεσε η πανδημία.

Διάβασε ακόμα: Ο Gucci κάνει την αρχή! Τέλος η συμμετοχή του στα fashion weeks

Home