Thumbnail

5 δημοφιλείς διατροφικές συμβουλές που έχουν καταρριφθεί 5 δημοφιλείς διατροφικές συμβουλές που έχουν καταρριφθεί

Μέχρι το πρόσφατο παρελθόν τα πίστευες κι εσύ, πρόσεξε όμως γιατί δεν ισχύουν πια
Πολλές διατροφικές συστάσεις που χρησιμοποιούνταν πλέον δεν ισχύουν καθόλου ή έχουν αναθεωρηθεί και αυτό γιατί οι επιστήμες, εξελίσσεται με την πάροδο των χρόνων.

Οι συνηθισμένες διατροφικές συστάσεις που έχουν αλλάξει μέσα στα χρόνια:

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ: 4 τροφές που θα σε βοηθήσουν άμεσα στην απώλεια βάρους

 

"Τα τρόφιμα με χαμηλά λιπαρά είναι πιο υγιεινά"
Σήμερα:
Το λίπος δεν είναι κακό! Χρειαζόμαστε λίπος και η συμπερίληψη μιας λογικής ποσότητας σωστού τύπου λίπους σε κάθε γεύμα είναι πρωταρχικής σημασίας για μια θρεπτική διατροφή.
Επιπλέον, χρειάζεται προσοχή στα σνακ που χαρακτηρίζονται ως "χαμηλά σε λιπαρά", καθώς είναι συχνά υψηλότερα σε ζάχαρη από τα αντίστοιχά τους. Η επιλογή "χωρίς λιπαρά" δεν είναι ένας εύκολος και γρήγορος τρόπος για να διατηρήσουμε τα επίπεδα χοληστερόλης χαμηλά ή να χάσουμε βάρος. Σε έρευνες αποκαλύπτεται ότι πολλά είδη χαμηλών λιπαρών και δίαιτας γίνονται πιο γευστικά, αλλά αντίθετα περιέχουν αυξημένα επίπεδα ζάχαρης και αλατιού από τα αντίστοιχα των κανονικών λιπαρών. Αυτό που προτείνουμε πλέον είναι, αντί για προϊόντα με χαμηλά λιπαρά, να προτιμάμε μικρές ποσότητες τροφίμων, όπως γιαούρτι με πλήρη λιπαρά, τυρί και βούτυρο.

"Μία δίαιτα πολύ χαμηλών θερμίδων είναι μία καλή μέθοδος για απώλεια βάρους"

Σήμερα: Το βρετανικό NHS γράφει σε δήλωσή του: "Μια δίαιτα πολύ χαμηλών θερμίδων είναι ένα πρόγραμμα διατροφής με κλινική επίβλεψη που περιλαμβάνει κατανάλωση περίπου 800 θερμίδων την ημέρα ή λιγότερες. Μερικές φορές αυτές οι δίαιτες συνιστώνται για παχύσαρκα και υπέρβαρα άτομα που διαχειρίζονται διαβήτη, πρόκειται να υποβληθούν σε χειρουργική επέμβαση ή να προετοιμαστούν για θεραπεία γονιμότητας". Ωστόσο, σε μελέτες έχει επιβεβαιωθεί επανειλημμένα ότι οι δίαιτες χαμηλών θερμίδων σπάνια καταφέρνουν να διατηρήσουν μακροπρόθεσμα την απώλεια βάρους.

"Τα συμπληρώματα ασβεστίου είναι απαραίτητα για την υγεία των οστών"

Σήμερα: Πολλοί άνθρωποι λαμβάνουν συμπληρώματα ασβεστίου για να διατηρήσουν το σκελετικό τους σύστημα υγιές. Ωστόσο, σε πρόσφατη έρευνα αποκαλύφθηκε ότι η συμπλήρωση ασβεστίου μπορεί να κάνει περισσότερο κακό παρά καλό.
Μελέτες έχουν συνδέσει τα συμπληρώματα ασβεστίου με αυξημένο κίνδυνο εκδήλωσης καρδιακών παθήσεων, ενώ δε μειώνουν τον κίνδυνο πρόκλησης κατάγματος ή εμφάνισης οστεοπόρωσης. 

 

diet

pexels.com/photo/two-people-eating-healthy-food-in-bowls-6740517/

 

"Τα προϊόντα χωρίς γλουτένη είναι πιο υγιεινά"

Σήμερα: Η κατανάλωση προϊόντων που περιέχουν γλουτένη μπορεί να είναι καυστική ή ακόμα και θανατηφόρα για όσους πάσχουν από κοιλιοκάκη ή δυσανεξία στη γλουτένη. Ωστόσο, άνθρωποι που δεν πάσχουν από τα παραπάνω δεν έχουν τίποτα να φοβούνται όταν πρόκειται για την κατανάλωση γλουτένης και τέτοια προϊόντα είναι μερικές φορές πιο επεξεργασμένα, υψηλότερα σε ζάχαρη και χαμηλότερα σε φυτικές ίνες από τα ισοδύναμα που περιέχουν γλουτένη.

"Εάν ασκείσαι τακτικά, χρειάζεσαι περισσότερη πρωτεΐνη στη διατροφή σου"

Σήμερα: Εάν ασκείσαι σκληρά, μπορεί να χρειαστεί να αυξήσεις την πρόσληψη τροφής για να τροφοδοτήσεις τις επιπλέον ενεργειακές απαιτήσεις του οργανισμού σου, αν, φυσικά, δεν επιθυμείς να χάσεις βάρος.
Σε αυτή την περίπτωση, τρώγοντας περισσότερο, θα προσλαμβάνεις μέσω των επιλογών σου περισσότερη πρωτεΐνη και αυτό είναι αρκετό, ειδικά αν λάβουμε υπόψη ότι συνήθως η δυτική διατροφή είναι τυπικά υψηλότερη σε πρωτεΐνη απ’ ό,τι απαιτείται. Άρα, δεν υπάρχει κανένας λόγος να αυξήσεις την πρόσληψη πρωτεΐνης περισσότερο από αυτό που θα σου παρέχεται αυξάνοντας την πρόσληψη τροφής.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ: 4 Οδηγίες διατροφής μετά τις γιορτές που θα σε βοηθήσουν να επανέλθεις

 

Πηγή
 

κεντρική φώτο: unsplash.com/photos/fnztlIb52gU

Home