Thumbnail

Έφαγες υπερβολικά; Αυτό συμβαίνει στο σώμα σου Έφαγες υπερβολικά; Αυτό συμβαίνει στο σώμα σου

Οι συνέπειες (βραχυπρόθεσμες και οι μακροπρόθεσμες) του να τρως μεγάλες ποσότητες
Η υπερφαγία είναι μια κατάσταση που μπορεί εύκολα να συμβεί, κυρίως μετά από περιόδους "στέρησης" ή ακόμη και τα σαββατοκύριακα.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ: Tο 10λεπτο workout που θα σου φέρει το αποτέλεσμα που ονειρεύεσαι (Βίντεο)

 

Τι συμβαίνει στο σώμα σου όταν τρως υπερβολικά;
Η υπερβολική κατανάλωση τροφής απαιτεί από τα όργανά σου να δουλέψουν πιο σκληρά, να εκκρίνουν επιπλέον ορμόνες και ένζυμα για να διασπάσουν τα τρόφιμα. Για να διασπάσει τα τρόφιμα, το στομάχι παράγει υδροχλωρικό οξύ. Εάν τρως υπερβολικά, αυτό το οξύ μπορεί να επανέλθει στον οισοφάγο, με αποτέλεσμα τη γνωστή αίσθηση καούρας.

Συγκεκριμένα, η κατανάλωση πολύ μεγάλης ποσότητας φαγητού με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά μπορεί να κάνει τον οργανισμό σου πιο ευαίσθητο στη δυσάρεστη αυτή αίσθηση. Από την άλλη πλευρά, ο μεταβολισμός σου μπορεί να επιταχυνθεί, καθώς προσπαθεί να μειώσει αυτές τις επιπλέον θερμίδες.

Μπορεί να αντιμετωπίσεις ένα προσωρινό αίσθημα ζέστης, ιδρώτα ή ζάλη. Η υπερβολική κατανάλωση φαγητού μπορεί μακροπρόθεσμα να διακόψει την ικανότητα του στομαχιού να επικοινωνεί με τον εγκέφαλο. Η πεπτική οδός επικοινωνεί με τον εγκέφαλο, συγκεκριμένα με τον υποθάλαμο, ώστε να στείλει σήματα πείνας και κορεσμού (πληρότητα), ενώ το στομάχι και το έντερο απελευθερώνουν ορμόνες που αλληλεπιδρούν με τα νευρικά κύτταρα στον υποθάλαμο για να προκαλέσουν αισθήματα πείνας ή κορεσμού. Όταν καταναλώνεις υπερβολική ποσότητα τροφής σε σταθερή βάση, αυτός ο μηχανισμός μπορεί να γίνει δυσλειτουργικός.

Οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις 
Η υπερβολική κατανάλωση τροφής να επηρεάσει το πεπτικό σου σύστημα. Τα πεπτικά ένζυμα είναι διαθέσιμα μόνο σε περιορισμένη ποσότητα, οπότε όσο μεγαλύτερη είναι η ποσότητα τροφής που καταναλώνεις τόσο περισσότερος χρόνος απαιτείται για την πέψη. Εάν τρως συχνά μεγάλες ποσότητες, με την πάροδο του χρόνου αυτή η αργή πεπτική διαδικασία μπορεί να οδηγήσει στο να παραμείνει η τροφή στο στομάχι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και είναι πιο πιθανό να μετατραπεί σε λίπος. Η υπερβολική κατανάλωση μπορεί να επηρεάσει ακόμα και τον ύπνο σου. 

 

02

pexels.com/photo/crop-woman-sitting-near-plate-with-cake-6631852/

 

Τι να πιείς αν το έχεις παρακάνει με το φαγητό: 


1.    Ροφήματα από βότανα
 Η κατανάλωση τσαγιού μπορεί να προωθήσει την κίνηση των τροφίμων μέσω του πεπτικού συστήματος και να σε ανακουφίσει από το φούσκωμα. Επίλεξε αφεψήματα όπως το χαμομήλι, το πράσινο τσάι, το φασκόμηλο κ.ά.

2. Μέντα
 Μια καραμέλα μέντας μπορεί να βοηθήσει, καθώς η μέντα έχει μενθόλη, που βοηθά στην ανακούφιση από τη δυσπεψία και τη ναυτία.

3. Κουρκουμάς
 Ο κουρκουμάς είναι ένα ισχυρό αντιφλεγμονώδες μπαχαρικό, που είναι επίσης αντιβακτηριακό και γεμάτο αντιοξειδωτικά. Όλα αυτά τα οφέλη για την υγεία έχουν αποδοθεί στην ένωση κουρκουμίνης, που μπορεί να μειώσει το αίσθημα του φουσκώματος.

4. Λεμονάδα
Μαζί με το λεμόνι και το ζεστό νερό πρόσθεσε μια πρέζα πιπέρι καγιέν. Αυτό θα βοηθήσει στη διέγερση του ήπατος προκειμένου να αποτοξινώσει το σώμα σου. Επίσης, ο συνδυασμός είναι ένα ισχυρό πεπτικό βοήθημα που μπορεί εύκολα να καταπραΰνει τον πόνο στο στομάχι, το φούσκωμα και την παλινδρόμηση.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αντί για περιορισμούς στη διατροφή σου, κάνε προσθήκες και δες άλλαξε το σώμα του


 

Πηγή

 

κεντρική φώτο: pexels.com/photo/woman-in-white-robe-with-white-towel-on-her-head-eating-brown-bread-5357432/

Home