Thumbnail

Τελικά όταν έχεις περίοδο όντως έχεις λαχτάρα για γλυκό ή είναι μόνο στο μυαλό σου; Τελικά όταν έχεις περίοδο όντως έχεις λαχτάρα για γλυκό ή είναι μόνο στο μυαλό σου;

Μία γιατρός αποκαλύπτει όσα πρέπει να ξέρεις, αλλά και τι να φας για να νιώθεις καλύτερα
Το προεμμηνορροϊκό σύνδρομο (PMS) συνδέεται με εναλλαγές της διάθεσης, κράμπες στο στομάχι και φαγητό.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ο «κανόνας του κουτιού του γάλακτος» μπορεί να σε βοηθήσει να ζεις καλύτερα

 

Ίσως είναι στερεοτυπικό αλλά πολλές από εμάς παρατηρούμε ότι η όρεξη μας αλλάζει εκείνες της μέρες και η ανάγκη για γλυκό αυξάνεται. 


 Αλλάζουν όμως πράγματι οι ορέξεις και οι ενεργειακές απαιτήσεις από εβδομάδα σε εβδομάδα ή είναι όλα στο μυαλό μας;

«Η πείνα και η όρεξή μας ελέγχονται από πολύπλοκες ρυθμιστικές οδούς που είναι νευροχημικές, ορμονικές, φυσιολογικές και ψυχολογικές», λέει η Δρ Ghazala Aziz-Scott, ειδικός στην ολοκληρωμένη γυναικεία υγεία και την εξισορρόπηση της βιοπανομοιότυπης ορμόνης για την Marion Gluck Clinic. Δεδομένου του γεγονότος ότι έχουμε αλλαγές σε όλες αυτές τις πτυχές της υγείας κατά τη διάρκεια του κύκλου μας, είναι λογικό ότι η επιθυμία μας για φαγητό επηρεάζεται κατά τη διάρκεια του μήνα. Η Aziz-Scott σημειώνει ότι ο εμμηνορροϊκός κύκλος έχει δύο κύριες φάσεις, την ωχρινική φάση και την ωοθυλακική φάση, και η πείνα μπορεί να είναι διαφορετική μεταξύ αυτών των δύο σταδίων.
 

Ωοθυλακική φάση

Κατά το πρώτο μισό του εμμηνορροϊκού κύκλου, μετρώντας από την πρώτη ημέρα της περιόδου σου μέχρι και την ωορρηξία, τα επίπεδα οιστρογόνων σου είναι στα υψηλότερα επίπεδα. «Τα υψηλότερα επίπεδα οιστρογόνων διεγείρουν τη σεροτονίνη, τον νευροδιαβιβαστή μας για την καλή αίσθηση και μειώνουν την ευαισθησία στην ινσουλίνη. Αυτό σημαίνει ότι η όρεξή μας τείνει να είναι πιο ελαφριά, είναι λιγότερο πιθανό να έχουμε λαχτάρα και το σώμα μας χρησιμοποιεί αποτελεσματικά τους υδατάνθρακες για καύσιμο», λέει ο Δρ Aziz-Scott.


Ωχρινική φάση

Η ωχρινική φάση ξεκινά με την ωορρηξία και τελειώνει με την έναρξη της περιόδου σου και χαρακτηρίζεται από αύξηση της προγεστερόνης. «Τα υψηλότερα επίπεδα αυτής της ορμόνης προκαλούν αύξηση της όρεξης», λέει η Δρ Aziz-Scott, και ο κύριος λόγος για την επιθυμία μας να τρώμε περισσότερο φαγητό είναι επειδή το σώμα καίει περισσότερη ενέργεια. «Η προγεστερόνη είναι μια ηρεμιστική ορμόνη, αλλά έχει επίσης μια υπερθερμική δράση για να αυξήσει τη θερμοκρασία του σώματος, πράγμα που σημαίνει ότι το σώμα χρησιμοποιεί περισσότερη ενέργεια», εξηγεί.

 

period
pexels.com/photo/woman-suffering-from-a-stomach-pain-6542718/

 

Λιγούρα του εμμηνορροϊκού κύκλου

«Στη φάση του ωοθυλακίου, μπορεί να λαχταρούμε περισσότερους υδατάνθρακες καθώς τα οιστρογόνα τους χρησιμοποιούν ως καύσιμο. Όταν η προγεστερόνη κορυφώνεται στην ωχρινική φάση, προάγει τον καταβολισμό των πρωτεϊνών, επομένως χρειαζόμαστε καλές πηγές πρωτεΐνης, οπότε ίσως έχουμε λαχτάρα για κρέας ή για όσπρια. Η σεροτονίνη μας πέφτει επίσης κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης και μπορεί να λαχταρούμε τροφές με τρυπτοφάνη (ένα δομικό στοιχείο των νευροδιαβιβαστών). Μετά την έμμηνο ρύση, συχνά μας αρέσει να τρώμε τροφές πλούσιες σε σίδηρο, καθώς προσπαθούμε να αναπληρώσουμε ό,τι χάνεται κατά τη διάρκεια της. Γενικά, το σώμα μας είναι διαισθητικό και θα μας δώσει μηνύματα για το τι χρειάζεται», λέει η Δρ Aziz-Scott.

Η Δρ Aziz-Scott συνιστά τις ακόλουθες τροφές για αυτές τις φάσεις

  • Ψευδάργυρο για την υποστήριξη της σύνθεσης ορμονών, από κόκκινο κρέας, πουλερικά, δημητριακά ολικής αλέσεως και όσπρια.
  • Πρωτεΐνες, που περιέχουν αμινοξέα για την υποστήριξη της ανάπτυξης και επισκευής των ιστών, συμπεριλαμβανομένου του λευκού κρέατος, των αυγών, των φασολιών, του τόφου και των ξηρών καρπών.
  • Βιταμίνες του συμπλέγματος Β, που υποστηρίζουν τον μεταβολισμό και τη ρύθμιση των ορμονών. Η Β6 μάλιστα, φαίνεται να υποστηρίζει και την ψυχική υγεία κατά τη διάρκεια του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου και βρίσκεται στο κόκκινο κρέας, τους σπόρους, τα όσπρια και τα δημητριακά ολικής αλέσεως.
  • Σίδηρος, που θα χαθεί στην έμμηνο ρύση και πρέπει να καταναλώνεται με τη μορφή φασολιών, οσπρίων και κόκκινου κρέατος.
  • Μαγνήσιο, που ανακουφίζει από τις κράμπες και ρυθμίζει το νευρικό σύστημα κατά τη διάρκεια περιόδων PMS. Επομένως η κατανάλωση δημητριακών ολικής αλέσεως, φασολιών και πράσινων λαχανικών είναι σημαντική.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ: Λες να είσαι ιδιοφυΐα και να μην το ξέρεις; 

 

Πηγή 

πηγή κεντρικής φώτο 

Home