Thumbnail

Μια Kύπρια φοιτήτρια μάς μιλά μέσα από την καραντίνα Μια Kύπρια φοιτήτρια μάς μιλά μέσα από την καραντίνα

Η Μαργαρίτα Γουρουνιά, από το Παραλίμνι, αφηγείται στην Ελευθερία Χρ. Κωμοδρόμου για τον ενάμιση μήνα εγκλωβισμού στην Αγγλία, τις ώρες αγωνίας, τον πανικό από τα άδεια ράφια στο σούπερ μάρκετ και πώς τα περνάει στην καραντίνα
Η Μαργαρίτα μιλάει για τον φόβο που ένιωσε, όπως χιλιάδες άλλοι φοιτητές, το σοκ όταν αντίκρισε τα άδεια ράφια του σουπέρ μάρκετ που αντίκρισε, την πολυπόθητη επιστροφή στην πατρίδα και την καθημερινότητά της πλέον στην καραντίνα, με την προσμονή να ανταμώσει επιτέλους την οικογένειά της.

Μαργαρίτα, η πανδημία σε βρήκε χιλιόμετρα μακριά από τους γονείς σου. Πώς το αντιμετωπίσες; Ποια κατάσταση επικρατούσε στη χώρα σπουδών σου;

Περάσαμε δύσκολες μέρες. Μέρες και νύχτες γεμάτες άγχος και αγωνία για το τι θα ξημέρωνε την επόμενη μέρα. Ζούσαμε με την αβεβαιότητα. Είχαμε επικοινωνία με τους γονείς μας και τους συγγενείς μας, οι οποίοι μας έδιναν δύναμη και κουράγιο. Επικοινωνία είχαμε επίσης με τις φοιτητικές παρατάξεις του Ηνωμένου Βασιλείου, οι οποίες μας στήριζαν και μας καθοδηγούσαν μέχρι το τελευταίο λεπτό. Ο φόβος ήταν ζωγραφισμένος στο πρόσωπό μας. Όλοι οι φοιτητές, όσοι είχαμε εγκλωβιστεί στην Αγγλία, μαζευτήκαμε στον ίδιο χώρο για να είμαστε ενωμένοι, δυνατοί και μονιασμένοι. Ο εχθρός μας ήταν κοινός.Περάσαμε δύσκολες μέρες. Κλειστήκαμε στο σπίτι και βγαίναμε πολύ λίγο έξω, κυρίως για αγορές αγαθών πρώτης ανάγκης. Η κατάσταση για εμάς ήταν πρωτόγνωρη. Το πρώτο σοκ το πάθαμε όταν πήγαμε στην υπεραγορά για ψώνια. Εκεί συναντήσαμε άδεια ράφια, τα τρόφιμα εξαφανίστηκαν… Τότε καταλάβαμε σε τι κατάσταση βρισκόμασταν. Μοναδική μας ελπίδα ήταν το τηλεφώνημα που περιμέναμε να μας ενημερώσουν ότι θα επιστρέψουμε πίσω στην πατρίδα μας. Έτσι και έγινε μετά.  Μετά από ενάμιση μήνα περίπου, το χαμόγελο επέστρεψε στα χείλη μας. Επιτέλους, ο απεγκλωβισμός μας ήταν γεγονός.

Κατά τη διαδρομή στο αεροδρόμιο, ακολουθήσατε κάποιες οδηγίες για αποφυγή μετάδοσης του ιού;

Ξυπνήσαμε πρωί και πήραμε ταξί από το σπίτι για μεταβούμε στο αεροδρόμιο. Μια διαδρομή έξι ωρών. Ακολούθως, έγινε επιβίβαση στο αεροπλάνο. Η επιβίβαση έγινε με αριθμητική σειρά, ούτως ώστε να μην επικρατήσει συνωστισμός και  όλα να κυλήσουν ομαλά.  Κατά την επιβίβαση, μας δόθηκε μια μπουκάλα νερό και υγρό μαντηλάκι με οινόπνευμα. Μας συνόδευαν δύο αεροσυνοδοί, οι οποίοι φορούσαν ειδική στολή, μάσκα και γάντια. Εκεί λάβαμε οδηγίες ότι κατά τη διάρκεια του ταξιδιού δεν μας επιτρεπόταν να βγάλουμε τις μάσκες και τα γάντια μας. Στη συνέχεια, συμπληρώσαμε 2 έντυπα που μας δόθηκαν, με τα προσωπικά μας στοιχεία, τα οποία τα παραδώσαμε στο σημείο ελέγχου αργότερα. Μετά από τέσσερις ώρες πτήσης, φτάσαμε στην Κύπρο.

ΔΙΑΒΑΣΕ: Ανοικτή επιστολή από μια εκπαιδευτικό στον υπουργό Παιδείας

Στο αεροδρόμιο Λάρνακας, ποια διαδικασία ακολουθήσατε;

Προσγειωθήκαμε στο παλιό αεροδρόμιο Λάρνακας. Χωριστήκαμε σε ομάδες. Εκεί, μας παρέλαβε λεωφορείο το οποίο μας οδήγησε στον χώρο όπου γινόταν έλεγχος ανίχνευσης του ιού. Μέσα σε λίγα λεπτά, έγινε η εξέταση. Στη συνέχεια παραδώσαμε τα έντυπα με τη σειρά και ανά 3 άτομα μάς γινόταν έλεγχος θερμοκρασίας με ψηφιακό θερμόμετρο, το οποίο είναι ανέπαφο. Ακολούθως, έγινε η δειγματοληψία από τη μύτη. Πιθανόν, να προκαλέσει λίγο τσούξιμο και δάκρυσμα των ματιών. Στη συνέχεια, κατευθυνθήκαμε προς το καινούργιο αεροδρόμιο όπου έγινε κανονικά ο έλεγχος διαβατηρίων και ταυτοτήτων. Οδηγηθήκαμε προς τους ιμάντες για να παραλάβουμε τις αποσκευές μας και να περάσουμε από θερμικές κάμερες.

Η ώρα της καραντίνας έφτασε. Ποιος σας παράλαβε από το αεροδρόμιο και πού σας οδήγησαν;

Χωρισμένοι πάλι σε μικρές ομάδες, κατευθυνθήκαμε προς την έξοδο του αεροδρομίου. Εκεί, ένα λεωφορείο μας περίμενε. Επιβιβαστήκαμε μέσα, ακολουθώντας πάντα τα μέτρα προστασίας. Άλλη μια διαδρομή ξεκινούσε… Αυτή τη φορά όμως ήταν χωρίς άγχος και αβεβαιότητα. Ήμασταν πλέον στην πατρίδα μας. Τίποτα δεν θα μπορούσε να συμβεί και αν γινόταν κάτι, σίγουρα θα είχαμε κάποιο δικό μας κοντά. Άλλες δύο ώρες στο λεωφορείο. Από τη Λάρνακα φτάσαμε στον προορισμό μας, την Πάφο. Η υποδοχή και η διαχείριση που τύχαμε από το ξενοδοχείο είναι απερίγραπτη. Μας προμήθευσαν με τα απαραίτητα. Όλα όσα θα χρειαζόμασταν. Η καραντίνα μας άρχισε…

Πώς περνάτε μέσα στην καραντίνα;

Η ομάδα του ξενοδοχείου βρίσκεται πάντα στη διάθεσή μας. Διοργανώνει ψυχαγωγικά προγράμματα, με γυμναστική, τόμπολα  και μουσικές βραδιές, ώστε κανείς να μην βαρεθεί και νιώσει μόνος. Εννοείται πάντα ο καθένας από το μπαλκόνι του. Ο έλεγχος της θερμοκρασίας μας συνεχίζεται από τον ιατρό που είναι στο ξενοδοχείο. Περνούμε ευχάριστα. Εγώ συνεχίζω να διαβάζω τα μαθήματα μου. Περιμένουμε όμως τη στιγμή που επιτέλους θα συναντήσουμε ξανά την οικογένειά μας.

ΔΙΑΒΑΣΕ: Αυτή είναι η γυναίκα που κατηγορείται για την έναρξη του Covid-19 (Βίντεο)

FOITITRIA

Ποιά συναισθήματα ένιωσες όταν επιτέλους έφτασες στην Κύπρο;

Βγαίνοντας επιτέλους έξω από το αεροπλάνο είπα  μέσα μου : “Σ' ευχαριστώ Θεέ μου, επιτέλους φτάσαμε!” Ένα αίσθημα ασφάλειας και σιγουριάς με είχε κατακλύσει.  Η αβεβαιότητα δεν υπήρχε. Το άγχος των τελευταίων ημερών δεν υπήρχε. Ήμουν και είμαι αισιόδοξη πως όλο αυτό θα περάσει. Ο εφιάλτης ο δικός μου και όλων των φοιτητών θα τελείωνε.

Ποιο μήνυμα θέλεις να στείλεις;

Να παραμείνουμε πιστοί και αισιόδοξοι. Η κατάσταση για όλους μας ήταν και είναι πρωτόγνωρη. Όλα θα πάνε καλά, φτάνει να είμαστε υπάκουοι σε όλα όσα μας λένε οι ειδικοί. Σίγουρα αυτοί γνωρίζουν καλύτερα από εμάς. Ο κορωνοϊός σύντομα θα περάσει και θα επανέλθουμε στην καθημερινότητα  μας. Θα έχουμε κι εμείς ως νεότερη γενιά να διηγηθούμε στα παιδιά μας. Σε λίγες ώρες, η καραντίνα μου θα τελειώσει και θα επιστρέψω στους δικούς μου. Δεν θα σταματήσω όμως να τηρώ τα μέτρα προστασίας  για τη δική μου προστασία και των προσώπων που αγαπώ. Ο εχθρός θα κυκλοφορεί ακόμα ανάμεσα μας, να είστε όλοι προσεκτικοί.

ΔΙΑΒΑΣΕ: Υπάρχει κίνδυνος να αυξηθούν τα κρούσματα μετά τις χαλαρώσεις των μέτρων (βίντεο)