Chanel Νο5: Το άρωμα γιορτάζει 100 χρόνια ιστορίας - Ένα μπουκάλι του πωλείται κάθε 30 δευτερόλεπτα
Σε ηλικία 37 ετών (1920), κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών της στην στην Κυανή Ακτή, η Chanel γνωρίστηκε με έναν εκλεπτυσμένο αρωματοποιό, τον Ernest Beaux, ο οποίος είχε εργαστεί επί πολλά χρόνια για τη ρωσική βασιλική οικογένεια και ζούσε στο Grasse της Γαλλικής Ριβιέρα, κέντρο της ευρωπαϊκής βιομηχανίας αρωμάτων εκείνη την εποχή. Ζήτησε από τον Beaux να δημιουργήσει ένα άρωμα που θα έκανε «τη γυναίκα να μυρίζει σαν γυναίκα και όχι σαν τριαντάφυλλο», εξηγώντας του την αίσθηση που είχε από τα φρέσκα σεντόνια και τη μυρωδιά του κίτρινου σαπουνιού, από μικρό κορίτσι.
Σύμφωνα με απαίτηση της ίδιας της Coco, το μπουκάλι του Chanel No. 5 έπρεπε να ήταν τόσο απλό και μινιμαλιστικό, θυμίζοντας περισσότερο ένα «εργαστηριακό ιατρικό φιαλίδιο» -ένας σχεδιασμός που δεν άλλαξε ποτέ, απλά τροποποιήθηκε ελαφρώς 8 φορές από την δεκαετία του 1920 έως σήμερα.
Διάβασε ακόμα: Τα νέα αρώματα της Kim Kardashian χρησιμοποιούνται και ως... βάζα και είναι υπέροχα!
Φυσικά, δεν είναι μόνο η δύναμη του σχεδιασμού του μπουκαλιού, ούτε το μεγάλο όνομα στη μόδα που έχτισε η Coco, για να μεταμορφωθεί το Chanel No. 5 σε αντικείμενο του πόθου για δισεκατομμύρια γυναίκες στο πέρασμα των 100 χρόνων, αλλά και το ίδιο το άρωμα, όπου κυριαρχούν λουλουδάτα αρώματα αναμεμειγμένα με ζεστές, ξυλώδεις βάσεις –ένας «μυστικός» συνδυασμός γιασεμιού, τριαντάφυλλου, ylang ylang, ίριδας, σανταλόξυλου και vetiver.
Για άγνωστους λόγους, η Coco είχε επιλέξει τον αριθμό 5 για το άρωμά της από την εποχή που βρισκόταν στο ορφανοτροφείο. Εντελώς συμπτωματικά, όπως έχει πει ο Ernest Beaux, το τελικό μπουκάλι που διάλεξε η Chanel μετά από μια σειρά διαφορετικών δημιουργιών του αρωματοποιού, ήταν το 5ο δείγμα του!
Επιστημονικές μελέτες έχουν προσδιορίσει μια σαφή σχέση μεταξύ μυρωδιάς και συναισθημάτων και αναμνήσεων, και το εμβληματικό Chanel No. 5, να προσδιορίζεται από τους ειδικούς ως το μοναδικό άρωμα που ενισχύει τη γλυκόπικρη ποιότητα της νοσταλγίας με έναν τρόπο αξεπέραστα ρεαλιστικό.
Το 2004, ο οίκος Chanel δημιούργησε την πιο ακριβή παραγωγή διαφημιστικής καμπάνιας στα χρονικά για ένα άρωμα, ξοδεύοντας 33 εκατομμύρια δολάρια σε ένα κλιπ τριών λεπτών με πρωταγωνίστρια την Nicole Kidman και σε σκηνοθεσία του Baz Luhrmann -ένα ποσό που αντιστοιχεί σε περίπου 300.000 μπουκάλια Chanel No. 5 σε τιμές λιανικής.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία εταιρειών έρευνας αγοράς, το 2019 εκτιμάται ότι σχεδόν 2 εκατομμύρια γυναίκες αγόρασαν ένα Chanel No. 5, μόνο στη Μεγάλη Βρετανία.
100 χρόνια μετά την κυκλοφορία του, εξακολουθεί να είναι το πιο δημοφιλές άρωμα με ένα μπουκάλι του να πωλείται κάθε 30 δευτερόλεπτα παντού σε όλο τον κόσμο.
Γιορτάζοντας την επέτειο των 100 ετών του θρυλικού αρώματος, ο οίκος CHANEL προσκάλεσε 6 διακεκριμένες φωνές από τους εκλεκτούς κόσμους του κινηματογράφου, των επιστημών, των μέσων μαζικής ενημέρωσης και του χορού, για να εκφράσουν τις σκέψεις τους σχετικά με την ανεξερεύνητη μέχρι σήμερα έννοια του όρου Celebrity μέσα από νέες ταινίες μικρού μήκους.
«Η σπουδαιότερη μορφή δημοσιότητας είναι εκείνη που αντέχει στο χρόνο. Βασίζεται στη δημιουργία, στον τρόπο που μοιραζόμαστε αυτά που δημιουργούμε, στον τρόπο που μοιραζόμαστε αυτό που είμαστε», λέει η Marion Cotillard μεταξύ άλλων στο δικό της μίνι φιλμ.
Ηθοποιός με μοναδικό ταλέντο και ασυναγώνιστη ομορφιά, και φυσικά μούσα του οίκου Chanel η Cotillard συμμετέχει μαζί με τους Marie-Agnès Gillot, Hung Huang, Laurie Santos, Graydon Carter και Lil Buck στην επετειακή καμπάνια.
Διάβασε ακόμα: Ashley Graham: Ποζάρει στο μπάνιο με αξύριστες μασχάλες και στέλνει ένα δυνατό μήνυμα αυτοπεποίθησης