Thumbnail

Η βιομηχανία της ομορφιάς αλλάζει χάρη στους εικοσάρηδες Η βιομηχανία της ομορφιάς αλλάζει χάρη στους εικοσάρηδες

Η Gen Z, η γενιά δηλαδή του TikTok έχει τόση δυναμική που επηρέασε ολόκληρο τον κόσμο του beauty
Είναι η γενιά που μας κάνει να νιώθουμε ''ξεπερασμένοι'' και ''ανενημέρωτοι'' όταν ψωνίζουμε ρούχα που δεν είναι eco-friendly και βιώσιμα. Είναι η ίδια γενιά που έγινε ο λόγος οι μεγάλες εταιρείες καλλυντικών να κάνουν μια ολόκληρη στροφή όχι μόνο στο μάρκετινγκ τους αλλά και στα ίδια τους τα προϊόντα...

Η Gen Z είναι η γενιά των social media, που δεν φοβάται να εκφράσει την άποψή της, να κατακρίνει και να επικρίνει να εκφράσει τις απαιτήσεις, τις διαφωνίες και τις αμφιβολίες της και να τα βάλει με μεγαθύρια για να ''αλλάξει τον κόσμο''. Και το πιο αξιοσημείωτο είναι ότι τα μεγάλα brands ακούν και υπακούν, προσαρμόζονται στις απαιτήσεις τους κι αυτοί με τη σειρά τους τις ανταμείβουν κάνοντας viral τα προϊόντα τους.

Η Gen Z βλέπει τις μάρκες ως συμπληρωματικές ως προς το ποιοι είναι. Πυρήνας της ταυτότητάς τους είναι ζητήματα γύρω από την ποικιλομορφία, την ενσωμάτωση, τη βιωσιμότητα, τη διαφάνεια και την αξιοπιστία. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η αντίληψη των εμπορικών σημάτων ως ανθρώπων έχει αποκτήσει μεγάλη δυναμική τα τελευταία χρόνια.

Περίπου το 79% των Gen Zs που ρωτήθηκαν από την Y Pulse συμφωνούν ότι οι μάρκες που δημιουργούν προϊόντα για το δέρμα έχουν την ευθύνη να αντιπροσωπεύουν όλα τα χρώματα. Οι ορισμοί της κοινωνικής ενσωμάτωσης έχουν επίσης διευρυνθεί, καλύπτοντας τη φυλή, την εθνικότητα, το φύλο, τον σεξουαλικό προσανατολισμό, το μέγεθος του σώματος και την αναπηρία. Οι αγοραστές της Γενιάς Z αναμένουν ότι οι επωνυμίες και τα προϊόντα θα ευθυγραμμιστούν μαζί τους αντιμετωπίζοντας αυτά τα ζητήματα.

Gen Z

Διάβασε ακόμα: H Sarah Jessica Parker εμφανίστηκε με γκρίζα μαλλιά στα Hamptons και αποθεώθηκε από τους φαν

Η Gen Ζ αντιλαμβάνεται την ομορφιά ως προσωπική έκφραση που περιέχει τα μοναδικά χαρακτηριστικά του κάθε ατόμου γι' αυτό αναζητούν μάρκες που φαίνονται και είναι αυθεντικές αλλά δεν είναι τέλειες.

Με αυτό ως απαιτούμενο η γενιά των εικοσάρηδων ''ανάγκασε'' τα τελευταία χρόνια ιστορικά brands να ''ξεπεράσουν'' τις παραδοσιακές, «τέλειες» διαφημίσεις και να προβάλουν εικόνες που αντανακλούν τις δικές τους ατέλειες. Σύμφωνα με την Y Pulse, το 62% των ατόμων της Gen Z ισχυρίζεται ότι οι μάρκες επεξεργάζονται υπερβολικά τις φωτογραφίες και το 70% δηλώνει ότι του αρέσει όταν το περιεχόμενο από μάρκες δεν είναι τέλειο. Οι μάρκες ανταποκρίνονται αναζητώντας «πραγματικότητα» σε μοντέλα. Ψάχνουν για μοντέλα με φακίδες, ουλές ή ραγάδες.

Την ίδια στιγμή η στροφή προς το skincare  δεν εμπόδισε την εκ νέου ενασχόληση με έντονο και πολύχρωμο μακιγιάζ. Όμως ακόμα κι αυτό ακόμα κρύβει πίσω του πολλές σημασίες με τρόπο που να αποτελεί μια έκφραση της ρευστής προσέγγισης της γενιάς σε θέματα ταυτότητας και της μεταβαλλόμενης στάσης της απέναντι στην έννοια της ομορφιάς. Ο τρόπος με τον οποίο οι νέοι άνθρωποι χρησιμοποιούν το μακιγιάζ είναι για να εκφράσουν πώς νιώθουν εκείνη τη στιγμή. 

Οι έντονες επενδύσεις, τα τολμηρά σχήματα και τα γυαλιστερά χείλη επιστρέφουν, αλλά οι τάσεις συνεχώς αλλάζουν.Η Γενιά Ζ δεν χρησιμοποιεί ένα απλό, καθημερινό μακιγιάζ, αλλά πειραματίζεται πολύ περισσότερο. Έχει να κάνει με την υποστήριξη των διαφορετικών πτυχών της προσωπικότητάς τους και των διαφορετικών διαθέσεων και συναισθημάτων τους.

Gen Z

Καταξιωμένοι και πεπειραμένοι αγοραστές

Χρησιμοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για έρευνα, οι Gen Zs είναι καταξιωμένοι και πεπειραμένοι αγοραστές που εκτιμούν την αποτελεσματικότητα των προϊόντων πάνω από όλα, αλλά παρακολουθούν και την τιμή. 

Στην Gen Z αρέσουν τα υβριδικά προϊόντα, επειδή συνεπάγονται αξία για τα χρήματα και μετατόπιση στη μειωμένη κατανάλωση. Επομένως, έχει αρχίσει να υπάρχει μια ώθηση για προϊόντα πολλαπλών χρήσεων και οι καταναλωτές θέλουν να κάνουν περισσότερα με λιγότερα πράγματα και σε προσιτές τιμές. 

Σύμφωνα με τη Good Light, οι καταναλωτές της μάρκας πραγματοποιούν έρευνα μεταξύ 5 έως 10 συστατικών πριν αγοράσουν ένα προϊόν, εξερευνώντας όλα τα συστατικά που χρησιμοποιούνται σε μια σύνθεση. Οι μάρκες αποκρίνονται προσπαθώντας να διευκολύνουν τη διαδικασία, παρέχοντας επιπλέον πληροφορίες και παίζοντας το ρόλο των εκπαιδευτικών.

Διάβασε ακόμα: It's viral: Η γυναίκα του Will Smith ξύρισε τα μαλλιά της και μίλησε ανοιχτά για την γυναικεία τριχόπτωση

ΠΗΓΗ

Home