Thumbnail

Η βιώσιμη μόδα και η σημασία της μέσα από τη νέα συλλογή της H&M από καφέ και απόβλητα κρασιού! Η βιώσιμη μόδα και η σημασία της μέσα από τη νέα συλλογή της H&M από καφέ και απόβλητα κρασιού!

Η γνωστή αλυσίδα γρήγορης μόδας συνεχίζει τις προσπάθειες υπέρ του περιβάλλοντος
Έχουν περάσει σχεδόν 10 χρόνια από τότε που η H&M παρουσίασε στο κοινό την πρώτη της capsule συλλογή από βιολογικό βαμβάκι. Αυτό που εκείνη την εποχή έμοιαζε ''επαναστατικό'' πλέον θεωρείται αναμενόμενο. Αν δεν χρησιμοποιείς βιολογικό βαμβάκι, αλήθεια σε ποιό κόσμο ζεις;

Τώρα η γνωστή αλυσίδα επιδιώκει να επαναλάβει το συγκεκριμένο κόνσεπτ με νέα καινοτόμα eco-forward υλικά τα οποία χρησιμοποιεί στη νέα της Concious συλλογή, που έρχεται ως συνέχεια της προσπάθειας που ξεκίνησε από πέρσι η H&M να στραφεί προς βιολογικά υλικά και αυστηρά ανακυκλώσιμες ίνες.

Διάβασε ακόμα: Τα jeans γίνονται οικολογικά 150 χρόνια μετά την ''γέννησή'' τους

Σ΄αυτό το πλαίσιο λανσάρει ένα υλικό που θα αλλάξει τα δεδομένα του παιχνιδιού. Το Vegea ένα εναλλακτικό μαλακό vegan δέρμα που δημιουργήθηκε από τα απόβλητα του κρασιού. Η Η&Μ το ανακάλυψε το 2017 και πλέον το συναντάμε σε παπούτσια και τσάντες στη νέα συλλογή του brand. 

Επίσης με ρίζες από την φύση αλλά λιγότερο περίπλοκη είναι μια νέα βαφή που προέρχεται από τους κόκκους του καφέ.

H&M Concious collection

''Επιδιώκουμε να εξελισσόμαστε χρησιμοποιώντας περισσότερα βιολογικά υλικά και πιο πολλά απόβλητα στις συλλογές μας'', δήλωσε ο Prascal Bran υπεύθυνος προώθησης της βιωσιμότητας του brand. O ίδιος δηλώνει ενθουσιασμένος με τα νέα υλικά αλλά όπως ανέφερε θέλει να επικεντρωθεί περισσότεο στην ανακύκλωση των ινών, όπως για παράδειγμα ο ανακυκλώσιμος πολυεστέρας της Renu που προέρχεται από πραγματικά ρούχα κι όχι ανακυκλώσιμα μπουκάλια νερού. Ομοίως, και ένα νέο υλικό με την ονομασία Circulose από ανακυκλώσιμο βαμβάκι και βισκόζη που το καθιστά 100% φυσικό και οφείλει το λανσάρισμά του στην H&M. Ο Brun ελπίζει ότι τελικά θα γίνει μόνιμο υλικό του brand, όχι μόνο για τις συλλογές Conscious Exclusive. “Αυτές οι συλλογές είναι εδώ για να βοηθήσουν στην αξιοποίηση της κλίμακας αυτών των νέων καινοτομιών και να τις καταστήσουν πιο εμπορικές [για εμάς και γι' άλλες μάρκες]”.

H&M concious collection

Ωστόσο, η αγορά ενός φόρεματος από ανακυκλωμένη βισκόζη ή πολυεστέρα δεν αποτελεί ένα σύντομο ''δρόμο'' προς την “βιωσιμότητα”. Ο Brun και ο Ann-Sofie Johansson, δημιουργική σύμβουλος της H&M, συμφώνησαν ότι η μεγάλη πρόκληση εξακολουθεί να είναι ο σύντομος κύκλος ζωής που έχουν οι συλλογές τους. “Το 2020 και μετά, πρέπει να πάρουμε την έννοια του ''κύκλους ζωής'' σε ένα άλλο επίπεδο”, προσθέτει ο Brun. “Είναι ο μόνος τρόπος να σκεφτούμε τους στόχους μας για τους φυσικούς πόρους την επόμενη δεκαετία. Δεν πρόκειται απλώς για υλικά, αλλά για το πώς μπορούμε να σχεδιάσουμε τα ρούχα για να διαρκούν περισσότερο και να ανακυκλώνονται τελικά και πώς μπορούμε να ''διδάξουμε'' τους πελάτες μας σε μια πιο βιώσιμη συμπεριφορά. Είναι μια ολιστική προσέγγιση.”

H&M Concious collection

Η Johansson επισημαίνει τις πρωτοβουλίες συλλογής ενδυμάτων της H&M - μπορείτε να παραλάβετε παλιά ρούχα σε οποιοδήποτε κατάστημα H&M για ανακύκλωση ή δωρεά - και μερικά πιθανά νέα επιχειρηματικά μοντέλα για μεταπώληση και ενοικίαση. Όσον αφορά τη σχεδίαση, αυτή και η ομάδα της σκέφτονται τη μακροζωία και τη διαχρονικότητα και όχι τις τάσεις, ακολουθώντας τη φιλοσοφία των μεγάλων οίκων πολυτελείας. “Συζητάμε για την δημιουργία ρούχων που είναι πιο ανθεκτικά και ανακυκλώσιμα, αλλά σ' αυτό πρέπει να συμπεριλαμβάνεται και το συναίσθημα”, είπε. “Αν αγαπάς ένα ένδυμα, φροντίζεις να το φυλάξεις για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η τιμή δεν έχει σημασία - αν το αγαπάς πραγματικά, θα το φροντίζεις, θα το διορθώσεις και όταν δεν το θέλεις, μπορείς να το μεταπωλήσεις. Το συναισθηματικό κομμάτι είναι πολύ σημαντικό. ”

H&M concious

Μέχρι το 2030, όλ' αυτά δεν θα ακούγονται καθόλου μυθιστορήματα. Στόχος της H&M είναι το 100% των υλικών της να μπορεί να ανακυκλωθεί ή να έχει παραχθεί με βιώσιμο τρόπο. Μέχρι τότε, σημείωσε το ημερολόγιό σου για τις 26 Μαρτίου, όταν η νέα συλλογή από κρασί θα κυκλοφορήσει στα μαγαζιά.

Διάβασε ακόμα: Η νέα shopping υπηρεσία της H&M θα σε ενθουσιάσει

 

Home