Thumbnail

Επαναλειτουργούν τα ξενοδοχεία με μέτρα και ειδικές τιμές για Κύπριους Επαναλειτουργούν τα ξενοδοχεία με μέτρα και ειδικές τιμές για Κύπριους

Ξέχασε τον... μπουφέ που ήξερες στα ξενοδοχεία και τα τουριστικά καταλύματα. Τι αλλάζει στην εξυπηρέτηση των πελατών;
Μετά από δυόμισι και πλέον μήνες ανοίγουν τα ξενοδοχεία στο νησί, με βάση τα σχετικά πρωτόκολλα που ανακοίνωσε το υπουργείο Υγείας για προστασία τόσο των εργαζομένων όσο και των επισκεπτών. Ωστόσο, υπάρχουν και ξενοδοχεία που θα επιλέξουν να μην ανοίξουν εξαιτίας της κατάστασης που επικρατεί.

buffet

Η εξυπηρέτηση των πελατών από μπουφέ αλλάζει σύμφωνα με τις οδηγίες που έχει εκδώσει το υπουργείο Υγείας, ενώ οι ξενοδόχοι ανακοίνωσαν τις προσφορές τους για τους Κύπριους επισκέπτες. Μπορείς να δεις τις τιμές τους ΕΔΩ στον κατάλογο του ΠΑΣΥΞΕ. 

Διάβασε ακόμη: Πώς θα πηγαίνουμε εκδρομές: Τα μέτρα στους εκδρομικούς χώρους

Τι αλλάζει στο μπουφέ και ποιά είναι η νέα καθημερινότητα στα ξενοδοχεία

Ο χώρος έκθεσης των φαγητών θα πρέπει να τηρεί αυστηρά τις οδηγίες στα ισχύοντα διατάγματα του υπουργού Υγείας για αποφυγή συγχρωτισμού και να τηρείται η απαιτούμενη απόσταση, από πελάτη σε πελάτη, από πελάτη σε προσωπικό και από προσωπικό σε προσωπικό, ενώ ο χώρος έκθεσης των φαγητών αποκόπτεται με εμφανή και ικανοποιητικό τρόπο και ρυθμίζεται η είσοδος - έξοδος ατόμων. Κατά την είσοδο στον χώρο έκθεσης φαγητών διασφαλίζεται η σωστή χρήση του αντισηπτικού σταθμού από τους πελάτες, πριν να έρθουν σε επαφή με εξοπλισμό ή τρόφιμα.

Προτιμάται, ωστόσο, και καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια, όπως το σερβίρισμα στο μπουφέ πραγματοποιείται μόνο από το προσωπικό εστίασης, το οποίο θα φέρει τα ενδεδειγμένα μέτρα ατομικής προστασίας (μάσκα, γάντια) και θα τηρεί αυστηρούς κανόνες υγιεινής.

Όσον αφορά χώρους προσφοράς καφέ κι άλλων ροφημάτων, όπου υπάρχει η δυνατότητα, προτιμώνται σταθμοί αυτόματης εξυπηρέτησης χωρίς την επαφή χεριών με τα μηχανήματα. Οποσδήποτε, οι σταθμοί θα πρέπει να έχουν σταθμό απολύμανσης χεριών. 

buffet

Γρήγορη εξυπηρέτηση θα έχουν πλέον οι πελάτες, αφού τα ξενοχοδεία θα τους παρέχουν ανάλογα μέσα σερβιρίσματος για γρήγορη διέλευση. Στόχος είναι η μείωση του χρόνου παραμονής τους εκεί και εννοείται ότι κάθε φορά που επιστρέφουν στο μπουφέ θα γίνεται εξ αρχής η απολύμανση. Στοχεύουν επίσης, στην μείωση της επαφής με φαγητά ή εργαλεία όπως λαβίδες, παρέχοντας ανάλογα ετοιμασμένες μερίδες ή εύκολα αυτοεξυπηρετούμενα φαγητά ή ποτά. Συστήνεται μεριδοποίηση προϊόντων, φαγητών και να λαμβάνεται υπόψη η περιβαλλοντική πτυχή, στη χρήση υλικών μεριδοποίησης ή περιτυλίγματος.

Διάβασε ακόμη: Garmin Pay: Όλες οι πληρωμές (κυριολεκτικά) στο χέρι σου!

Οι λαβίδες σερβιρίσματος είναι σημείο κρίσιμης σημασίας και υπάρχουν οι ακόλουθες επιλογές:

  • Οι λαβίδες να χρησιμοποιούνται μόνο από το προσωπικό που σερβίρει τους πελάτες.
  • Εκεί που δεν υπάρχει η δυνατότητα σερβιρίσματος από το προσωπικό να γίνεται έκθεση των φαγητών σε ατομικά σκεύη τα οποία θα παίρνει μαζί του ο πελάτης όπως είναι.
  • Εάν για κάποιο είδος τροφίμου είναι αναπόφευκτη η κοινή χρήση λαβίδας από τους πελάτες, τότε οπωσδήποτε πρέπει να υπάρχει κοντά σταθμός απολύμανσης χεριών για υποχρεωτική χρήση από τον πελάτη πριν τον χειρισμό της λαβίδας. Η διεύθυνση του ξενοδοχείου/τουριστικού καταλύματος χρειάζεται να μεριμνά για συχνή αλλαγή της λαβίδας. 
  • Η εκτέλεση εργασιών στο μπουφέ από το προσωπικό περιλαμβάνει αυστηρά μέτρα ατομικής προστασίας, απολύμανση χεριών κάθε φορά και προστατευτική μάσκα, εφόσον θα πρέπει να πλησιάσει πελάτες σε  απόσταση μικρότερης της ενδεδειγμένης.
  • Όπου οι συνθήκες το επιτρέπουν, ενδείκνυται εναλλακτικά, η παροχή υπηρεσίας δωματίου για αποσυμφόρηση.   
  • Να διασφαλίζεται η υγεία και η ασφάλεια του προσωπικού που ασχολείται με το σερβίρισμα των φαγητών στο μπουφέ, μέσα από μια σειρά ενεργειών που να μην τους φέρνουν σε επαφή με άλλες ομάδες, ειδικά στα εστιατόρια, στους χώρους πισίνας και παρόμοια. Υπάρχουν επιλογές να δίδεται συγκεκριμένη ώρα εξυπηρέτησης, ή να υπάρχει ειδικός χώρος ή να προσφέρεται υπηρεσία room service. Η υπηρεσία room service μπορεί να προσφέρεται δωρεάν ή με μειωμένη χρέωση, ως μέτρο ενθάρρυνσης της χρήσης της.
  • Προτείνονται η χρήση κλιμακωτού ωραρίου για αποσυμφόρηση χώρων εξυπηρέτησης πελατών και όπου είναι εφικτό, η τοποθέτηση διαχωριστικού προστατευτικού (από plexiglass) μεταξύ πελάτη και φαγητού.

Διάβασε ακόμη: Πολλά ξενοδοχεία δεν θα ανοίξουν φέτος σε δημοφιλείς προορισμούς της Ελλάδας

Πηγή

Home