Thumbnail

Πώς το βραδινό επηρεάζει το βάρος σου Πώς το βραδινό επηρεάζει το βάρος σου

Τι θα ήταν καλό να προτιμάς να τρως το βράδυ
Είναι μέγα λάθος να παραλείπεις το βραδινό. Ωστόσο, δεν πρέπει να το παρακάνεις με βαριά φαγητά, με σάλτες. Γιατί εκτός ότι θα δυσκολευτείς να χωνέψεις, το βάρος της ζυγαριάς σου θα αρχίσει να ανεβαίνει με μαθηματική ακρίβεια.

Η αύξηση ή η μείωση του σωματικού βάρους επηρεάζεται κατά βάση από το θερμιδικό πλεόνασμα ή έλλειμμα που επιτυγχάνει κάποιος αντιστοίχως.

Δηλαδή αν κάποιος τρώει περισσότερες θερμίδες από όσες καίει κατά τη διάρκεια της ημέρας, τότε πετυχαίνει ένα θερμιδικό πλεόνασμα και το βάρος του αυξάνεται. Αντιστοίχως, γίνεται και το αντίθετο.

Όλο και περισσότερες μελέτες τονίζουν ότι μεγαλύτερη σημασία έχει η συνολική ημερήσια θερμιδική πρόσληψη, παρά τι ώρα τρώμε. Η συχνότητα των γευμάτων επηρεάζει άλλους παράγοντες, οι οποίοι με τη σειρά τους επηρεάζουν το βάρος. Τέτοιοι παράγοντες είναι ο ποιοτικός ύπνος, η διατήρηση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα, η σωστή πέψη, η εύρυθμη παραγωγή ορμονών κλπ.

Τόσο η ώρα που θα απολαύσουμε το τελευταίο γεύμα της ημέρας, όσο και η ποιότητα αυτού σχετίζονται με την ποιότητα του ύπνου μας. Η καφεΐνη, το αλκοόλ, τα καυτερά, τα πικάντικα και τα όξινα φαγητά μπορούν να επηρεάσουν την ποιότητα του. 

Όσον αφορά το αλκοόλ, ένα ποτηράκι πριν κοιμηθείς μπορεί να σε κάνει να νυστάξεις πιο γρήγορα, ωστόσο ο ύπνος σου δεν θα είναι βαθύς και ποιοτικός, αλλά ανήσυχος με περισσότερα νυχτερινά ξυπνήματα.

Επιπλέον, απέφυγε τα βαριά, καυτερά, πικάντικα και όξινα φαγητά, καθώς είναι δυσκολότερο να χωνευτούν και η διαδικασία της πέψης θα πάρει περισσότερο χρόνο. Προσπάθησε να είσαι νηστική για 2-3 ώρες πριν κοιμηθείς.

 ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ποιο είναι ακριβώς το «ένα φρούτο» που λένε οι διατροφολόγοι;
 

Thumbnail

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ποιο είναι ακριβώς το «ένα φρούτο» που λένε οι διατροφολόγοι;
 

Προτάσεις υγιεινών συνδυασμών για τα βραδινά γεύματα 

  • Αραβική πίτα με αβοκάντο, τυρί χαμηλών λιπαρών, αυγό, λαχανικά
  • Γιαούρτι με granola χωρίς ζάχαρη και 1 φρούτο.
  • Κρητικός ντάκος με παξιμάδι ολικής άλεσης, ντομάτα, cottage cheese ή φέτα και ελαιόλαδο.
  • Χωριάτικη σαλάτα με φέτα, ελιές και παξιμάδι ολικής άλεσης.
  • Ομελέτα με λαχανικά και ψωμί ολικής άλεσης.
  • Σαλάτα με κοτόπουλο, σπιτικά κρουτόν από ψωμί ολικής άλεσης και σως από ελαιόλαδο, ξύδι, μουστάρδα.
  • Σαλάτα με γαρίδες, παξιμαδάκια χαρουπιού και σως από ελαιόλαδο, λεμόνι και γιαούρτι.
  • Ελληνικό παραδοσιακό σουβλάκι με αλάδωτη πίτα ολικής άλεσης, καλαμάκι κοτόπουλο, λαχανικά και σως γιαουρτιού.
  • Σπιτική πίτσα με αραβική πίτα, σάλτσα ντομάτας, τυρί χαμηλών λιπαρών, μανιτάρια, ελιές και λαχανικά.

Πηγή 

 

Home