Thumbnail

3 συνηθισμένοι διατροφικοί κανόνες που τελικά είναι λάθος 3 συνηθισμένοι διατροφικοί κανόνες που τελικά είναι λάθος

Ίσως μέχρι τώρα να τους πίστευες κι εσύ!
Πόσες φορές δεν έχει τύχει να ακούσεις φράσεις του τύπου: μην τρως φρούτα και τα Χ τρόφιμα μαζί. Πιες ένα μηλόξυδο το πρωί για να «αποτοξινώσεις» τον οργανισμό σου. Αυτά -και άλλα τόσα- όλα αυτά είναι υπερβολικά και απολύτως ψευδή.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η Ελένη Πετρουλάκη σού δίνει 5 ιδέες για πρωινό


Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να ακούς το σώμα σου. Έτσι θα μάθεις να καταλαβαίνεις πότε πραγματικά πεινάς, πότε έχει λιγούρες και τι πρέπει να καταναλώσεις κάθε φορά. 

Όσον αφορά τους ψευδείς διατροφικούς κανόνες, πιο κάτω σου παρουσιάζουμε μερικούς από αυτούς και φυσικά την αλήθεια πίσω από αυτούς. 

Διατροφικός κανόνας 1: Πρέπει να τρως μόνο 1 φρούτο την ημέρα. Και πρέπει να το τρως χωρίς άλλες τροφές. Και δεν πρέπει να είναι βράδυ.
Αλήθεια: Μπορείς και είναι σημαντικό να τρως περισσότερο από 1 φρούτο την ημέρα. Και δεν υπάρχουν κανόνες για το πώς και το πότε να το φας. Στην ιδανική περίπτωση, η συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα των φρούτων ανά ημέρα είναι περίπου 2 μερίδες. Μία μερίδα φρούτο ισούται με 1 φλιτζάνι. Για παράδειγμα, 1 μήλο, μπανάνα ή πορτοκάλι ή 1 φλιτζάνι σταφύλια, μούρα ή πεπόνι. 

Επιπλέον, σίγουρα δεν υπάρχει σωστός ή λάθος τρόπος να τρως φρούτα. Η ιδέα ότι τα φρούτα πρέπει ή δεν πρέπει να τρώγονται με ορισμένα τρόφιμα είναι ένας απόλυτος μύθος. 
Αν θες ένα φρούτο το πρωί, προτιμήστε το. Και αν θέλεις φρούτα το βράδυ, φάε ένα κομμάτι. Δεν υπάρχει σωστή ή λάθος ώρα για να φας φρούτα

 

03

pexels.com/photo/woman-wearing-white-shirt-eating-watermelon-1993660/

 

Διατροφικός κανόνας 2: Να σταματάς το φαγητό  στις 7 το βράδυ.
Η αλήθεια: Αυτό είναι τόσο συνηθισμένο, αλλά, είτε το πιστεύεις είτε όχι, δεν υπάρχει καμία προθεσμία για το πότε πρέπει να σταματήσεις να τρως το βράδυ.

Ακολουθεί η πιο σύντομη περίληψη που θα διαβάσετε ποτέ για το πώς λειτουργεί ο μεταβολισμός : όλοι έχουμε έναν μεταβολικό ρυθμό ηρεμίας. Αυτό σημαίνει ότι το σώμα μας καίει ένα ορισμένο ποσό θερμίδων σε κατάσταση ηρεμίας. Ακόμα κι αν ξαπλώναμε στο κρεβάτι όλη την ημέρα, το σώμα μας θα εξακολουθούσε να καίει θερμίδες.

Είμαι αρκετά σίγουρη ότι αυτός ο κανόνας προέρχεται από την ιδέα ότι δεν κινούμαστε τόσο πολύ τη νύχτα, άρα δεν καίμε θερμίδες. Και ναι, ενώ πιθανότατα δεν τρέχετε, ωστόσο ακόμα κι αν παρακολουθείτε τηλεόραση, το σώμα σας εξακολουθεί να καίει θερμίδες. Δεν έχει διαφορά αν τρώτε στις 18:00, στις 19:00, στις 20:00 ή στις 21:00. Το φαγητό που καταναλώνετε το βράδυ δεν θα σας κάνει να πάρετε βάρος. Και το πιο σημαντικό, αν πεινάτε το βράδυ, φάτε κάτι.

Το μόνο πράγμα που πρέπει να προσέχετε είναι να τρώνε έχετε φάει 3 περίπου ώρες πριν τον ύπνο. Και αυτό γιατί το φαγητό χρειάζεται χρόνο για να αφομοιωθεί, επομένως εάν τρώτε και αμέσως πέφτετε, να κοιμηθείτε μπορεί να έχετε καούρα ή αναστάτωση στο στομάχι σας.

Διατροφικός κανόνας 3: Δεν πρέπει να τρως επιδόρπιο κάθε μέρα 
Η αλήθεια: Αν θέλεις επιδόρπιο κάθε μέρα, να τρως επιδόρπιο κάθε μέρα. Η ζάχαρη δαιμονοποιείται τόσο πολύ στα μέσα ενημέρωσης που η ιδέα να την τρως κάθε μέρα φαίνεται σαν το χειρότερο δυνατό πράγμα που μπορείς να κάνεις. Αλλά δεν είναι.

Αν λαχταράς επιδόρπιο κάθε μέρα, αλλά σταμάτησες να το τρως, τότε αυτή η λαχτάρα θα αρχίσει να γίνεται ακόρεστα δυνατή. Θα σκέφτεσαι συχνά το επιδόρπιο και μπορεί όταν βρεις την ευκαιρία να καταναλώσεις πολύ μεγάλη ποσότητα αντί για ένα μπισκότο ή ένα κομματάκι σοκολάτα.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ: 4 Οδηγίες διατροφής μετά τις γιορτές που θα σε βοηθήσουν να επανέλθεις

 

Πηγή

 

πηγή κεντρικής φώτο

Home