Thumbnail

6 τύποι ξεκούρασης που δεν ήξερες ότι χρειάζεσαι (και ο οργανισμός σου τους θέλει απεγνωσμένα) 6 τύποι ξεκούρασης που δεν ήξερες ότι χρειάζεσαι (και ο οργανισμός σου τους θέλει απεγνωσμένα)

Έρχεται σαββατοκύριακο, μήπως να ρίξεις μια ματιά σε αυτό το άρθρο;
Όσο σημαντικός και αν είναι ο ύπνος για την ικανότητα του σώματός μας να λειτουργεί, δεν είναι η μόνη ξεκούραση που χρειάζεται το σώμα μας και αυτή η παρεξήγηση είναι που αφήνει τόσους ανθρώπους τόσο εξαντλημένους.

Σύμφωνα με την Dr Saundra Dalton Smith, γιατρό, ερευνητή, ομιλήτρια και συγγραφέα του «Sacred Rest: Recover Your Life, Renew Your Energy, Restore Your Sanity», το είδος ανάπαυσης που λαμβάνουμε είναι αυτό που πραγματικά θα μας ξεκουράσει. 

Η ίδια υποστηρίζει ότι στην πραγματικότητα υπάρχουν έξι μοναδικοί «τύποι» ξεκούρασης που χρειάζεται το ανθρώπινο σώμα και το μυαλό και ότι όταν δεν χορταίνεις μία ή περισσότερες από αυτές τις διαφορετικές μορφές ανάπαυσης καταλήγεις να έχεις σημαντικό έλλειμμα, που μπορεί να μας οδηγήσει σε εξάντληση και burnout.


Ρίξε μια ματιά και βάλε τα σε εφαρμογή από αυτό το σκ: 

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ: Εσύ τι βλέπεις πρώτα σε αυτή την εικόνα;

1. Διανοητική ξεκούραση
Εάν το κεφάλι σου γυρίζει συνεχώς επειδή εστιάζεις σε πάρα πολλά πράγματα ταυτόχρονα, το πιθανότερο είναι ότι χρειάζεσαι διανοητική ξεκούραση. Αυτό μπορεί να γίνει με οτιδήποτε αφήνει τον εγκέφαλό σου να κάνει ένα διάλειμμα από το να σκέφτεται, να υπεραναλύει και να εστιάζει πολύ σκληρά. Ένας διαλογισμός, μια βόλτα γύρω από το τετράγωνο ή κάνοντας κάτι τετριμμένο όπως το να απλώσεις ή να τακροποιήσεις ή ακόμη και να πλύνεις τα πιάτα.

2. Αισθητηριακή ξεκούραση
Παρόλο που μπορεί να μην το καταλαβαίνεις, οι αισθήσεις σου κατακλύζονται συνεχώς από νέες εικόνες, μυρωδιές, ήχους, από το έντονο φως της οθόνης του τηλεφώνου ή του φορητού υπολογιστή, μέχρι τον θόρυβο της τηλεόρασης. Η αισθητηριακή ανάπαυση είναι να αφιερώσεις λίγο χρόνο για να αποσυνδεθείς από όλα αυτά τα εξωτερικά ερεθίσματα και να δώσεις στις αισθήσεις σας ένα διάλειμμα.

 

relax

pexels.com/photo/pink-mug-and-magazine-2857583/

 

3. Δημιουργική ξεκούραση
Εάν έχεις μια δουλειά όπου πρέπει να βρεις λύσεις σε προβλήματα ήνα βρείς νέες ιδέες, πιθανότατα καταναλώνεις πολλή δημιουργική ενέργεια και θα χρειαστείς ένα δημιουργικό διάλειμμα για να το εξισορροπήσεις.  Σύμφωνα με την Dr Dalton Smith, η δημιουργική ξεκούραση θα γίνει με το να ξυπνήσεις το δέος και το θαύμα μέσα σου, οτιδήποτε δηλαδή σε βοηθά να νιώσεις έμπνευση, όπως ένα δημιουργικό χόμπι, να ακούσεις υπέροχη μουσική ή να βρεθείς στη φύση.


ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ: 4 τρόποι που το φθινόπωρο επηρεάζει την απόδοση σου στη δουλειά

 

4. Συναισθηματική ξεκούραση
Το να κρατάς τα συναισθήματα σου, είτε για να μην στεναχωρήσεις τους άλλους είτε απλά επειδή αισθάνεσαι ανίκανη να τα εκφράσεις – απαιτεί πολλή ενέργεια. Η συναισθηματική ξεκούραση αφορά την επεξεργασία αυτών των συναισθημάτων και την αίσθηση ότι μπορείς να τα μοιραστείς με τους γύρω σου, δηλαδή να είσαι ο πιο αληθινός εαυτός σου.

5. Κοινωνική Ξεκούραση
Η κοινωνική ξεκούραση δεν αφορά το να περνάς χρόνο μόνος σου, αν και αν είσαι εσωστρεφής χαρακτήρας μπορεί να χρειαστείς λίγο χρόνο μόνος σου για να αναζωογονηθείς, αλλά το να περνάς χρόνο με άτομα που υποστηρίζουν και αναδεικνύουν το καλύτερο σε εσένα.

6. Πνευματική ξεκούραση
Ο τελευταίος «τύπος» ανάπαυσης είναι η πνευματική ανάπαυση – η ικανότητα σύνδεσης με κάτι πέρα από το σωματικό και το διανοητικό. Εάν είσαι θρησκευόμενη, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι ασκείς τη θρησκεία σου ή πηγαίνεις στην Εκκλησία. Εάν όχι, μπορεί να σημαίνει ότι ασχολείσαι με κάτι που σου δίνει μια αίσθηση σκοπού, όπως ο εθελοντισμός ή να κάνεις κάτι που απηχεί σε εσένα.
 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ: Οι αλλαγές σε βοηθούν να αναπτυχθείς

 

Πηγή

 

κεντρική φώτο: unsplash.com/photos/8i2fHtStfxk

Home