Το “Hope For Children’’ CRC Policy Center και η Ελληνική Τράπεζα ένωσαν τις δυνάμεις τους για την καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού
Η ανάγκη για εκπαίδευση και εφοδιασμό των παιδιών με τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για την αντιμετώπιση ποικίλων δυσκολιών προκύπτει από την όλο και αυξανόμενη εμφάνιση περιστατικών σχολικού εκφοβισμού. Τα περιστατικά αυτά διαφαίνονται από τις αναφορές των σχολείων, των γονέων και της επικαιρότητας.
Με την ενίσχυση των παιδιών προς την καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού συνεπάγεται η ενίσχυση της σχολικής κοινότητας. Παράλληλα, ενθαρρύνεται η ολιστική αντιμετώπιση φαινομένων σχολικού εκφοβισμού μέσα και από τη συνεργασία των εμπλεκόμενων φορέων, των εκπαιδευτικών και της οικογένειας.
Μέσα από τις «Ομάδες Υποστήριξης Συνομηλίκων», όλο περισσότεροι έφηβοι είχαν την ευκαιρία να εκπαιδευτούν από ειδικούς επαγγελματίες για να λειτουργήσουν ως πρεσβευτές ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό και ως υποστηρικτές προς τους συνομηλίκους τους. Η ιδέα αυτή βασίζεται στη φιλοσοφία ότι κάποια μηνύματα μεταδίδονται στα παιδιά καλύτερα όταν προέρχονται από συνομήλικους ή άλλα νεαρά άτομα.
Διάβασε ακόμη:
Τα 10χρονα του γιόρτασε το “Hope For Children” CRC Policy Center
Οι 4 τύποι bullying που μπορεί να δεχθεί ένα παιδί
Πώς θα καταλάβεις ότι το παιδί σου ασκεί bullying στα άλλα παιδιά
Στόχος του προγράμματος είναι να αποκτήσουν οι μαθητές όχι μόνο γνώσεις σχετικά με το σχολικό εκφοβισμό, αλλά πολύ περισσότερο δεξιότητες ζωής, οι οποίες είναι χρήσιμες μακροχρόνια για επίλυση προβλημάτων και αντιμετώπιση ποικίλων δυσκολιών, πέρα από το σχολικό εκφοβισμό. Επίσης, μέσα από την εμπειρία, στόχος είναι τα παιδιά να αυξήσουν την ικανότητά τους να διεκδικούν και να ασκούν τα βασικά τους δικαιώματα για προστασία από κάθε μορφή βίας και κακοποίησης, για τήρηση ενός καλού επιπέδου ζωής και για συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων που τους αφορούν.
Οι εκπαιδευτικές συναντήσεις διήρκησαν 12 εβδομάδες και αποτελούνταν από βιωματικές δραστηριότητες εστιασμένες σε τέσσερις βασικούς πυρήνες δεξιοτήτων:
- Συνεργατικότητα
- Εντοπισμός ποιοτικών χαρακτηριστικών του υποστηρικτή
- Επικοινωνία και ενεργητική ακρόαση
- Επίλυση προβλημάτων
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε με την έγκριση του υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού και αξιολογείται με τη χορήγηση ερωτηματολογίων στους μαθητές πριν και μετά την εκπαίδευση.