Thumbnail

Ποιά είναι τα μέτρα προστασίας σε σινεμά και θέατρα Ποιά είναι τα μέτρα προστασίας σε σινεμά και θέατρα

Οι οδηγίες του υπουργείου Υγείας για τα μέτρα προφύλαξης κατά της εξάπλωσης της πανδημίας του κορωνοϊού για θεατρικές, κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές
Οδηγίες προφύλαξης κατά της εξάπλωσης του νέου κορωνοϊού (SARS-CoV-2) στους χώρους θεατρικών/κινηματογραφικών/τηλεοπτικών παραγωγών, εξέδωσε το υπουργείο Υγείας.

ξ

Οι οδηγίες αφορούν θεατρικές, κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές.

Γενικά μέτρα

 1. Είσοδος/Έξοδος στο χώρο της Θεατρικής παραγωγής με εφαρμογή υγιεινής των χεριών: Τοποθέτηση αλκοολούχων διαλυμάτων (με περιεκτικότητα αλκοόλης >60%) ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ σε κάθε είσοδο χώρου που διενεργούνται θεατρικές παραγωγές. Εάν ο μηχανισμός εισόδου είναι αυτόματος, τότε το διάλυμα μπορεί να τοποθετηθεί στην εσωτερική πλευρά της εισόδου. Εάν κατά την είσοδο στο χώρο παραγωγής απαιτείται άνοιγμα της πόρτας με χερούλι, τότε συστήνεται εφαρμογή πλυσίματος των χεριών πριν και μετά την είσοδο στο χώρο με τοποθέτηση διαλυμάτων και από τις δύο πλευρές (έσω και έξω) της πόρτας. Το προσωπικό εργασίας θα πρέπει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ να εφαρμόζει σχολαστικό πλύσιμο των χεριών πριν την είσοδο και έξοδο από το χώρο παραγωγής.

Βάσεις με υγρό απολυμαντικού χεριών συστήνεται να τοποθετούνται στις κτιριακές εγκαταστάσεις, στον χώρο τροφοδοσίας και στο χώρο της πρόβας.

2. Καθημερινός έλεγχος των ατόμων που εισέρχονται στο χώρο παραγωγής με ερωτηματολόγιο (screening): Καθημερινός έλεγχος των ατόμων που εισέρχονται στο χώρο με ερωτηματολόγιο που θα αφορά την παρουσία συμπτωμάτων του αναπνευστικού ή/και πυρετό, πρόσφατου ταξιδιού το τελευταίο διάστημα (14 ημερών), και επαφής με πιθανό ή επιβεβαιωμένο κρούσμα το τελευταίο 14 ήμερο. Κατά την είσοδο στο χώρο παραγωγής συστήνεται θερμομέτρηση. Σε περίπτωση πυρετού ή και λοιπών συμπτωμάτων συστήνεται το άτομο να μην εισέρχεται στο χώρο παραγωγής και να έρχεται άμεσα σε επικοινωνία με τον προσωπικό του ιατρό.

Διάβασε ακόμη: Tην Πέμπτη 21 Μαΐου η επιστροφή στα σχολεία (Βίντεο)

Είναι σημαντικό να υπάρχει προσωπικό ασφαλείας για να αποφευχθεί η είσοδος σε μη εξουσιοδοτημένο προσωπικό.

3. Τήρηση σωματικής αποστασιοποίησης: Αποφυγή του συνωστισμού κατά το δυνατό εντός του χώρου της παραγωγής με τήρηση της απόστασης των δύο μέτρων μεταξύ των ατόμων που εργάζονται. Στις περιπτώσεις που δεν είναι εφικτή η τήρηση των δύο μέτρων και εκτός των γυρισμάτων να γίνεται χρήση μάσκας προσώπου από τα άτομα που βρίσκονται στο χώρο. 

4. Η μάσκα προσώπου να θα χρησιμοποιείται βάσει των οδηγιών χρήσης και κατά το δυνατό να είναι μιας χρήσης. Αλλαγή επί διαβροχή της. Πλύση χεριών πριν τη χρήση και αμέσως μετά την ορθή αφαίρεση της. Η απόρριψη της να γίνεται σε στεγανές πλαστικές σακούλες που θα κλείνονται με προσοχή.

5. Μακιγιάζ: Οι μακιγιέζ πρέπει να έχουν ξεχωριστό σετ μακιγιάζ για κάθε ηθοποιό. Πρέπει να εξασφαλίσουν ατομικά προϊόντα, όπως μάσκαρα και κραγιόν για κάθε ηθοποιό ξεχωριστά. Οι μακιγιέζ οφείλουν να καθαρίζουν και να απολυμαίνουν τα ατομικά σφουγγαράκια και πινέλα των ηθοποιών μετά από κάθε χρήση. Απαιτείται επίσης να φορούν μάσκες προσώπου λόγω μη εξασφάλισης της απόστασης των δύο μέτρων. Επί διαβροχής, σύσταση για ορθή αφαίρεση και αλλαγή τους (με πλύσιμο χεριών πριν την αλλαγή) Ο σταθμός του μακιγιάζ πρέπει να καθαρίζεται μετά από κάθε χρήση . Είναι εξαιρετικά σημαντικό να είναι μακριά το ένα σετ από το άλλο. Πρακτικά τίποτα να μην είναι κοινό.

Συστήνεται να μην πραγματοποιείται παράλληλα το μακιγιάζ σε πολλά άτομα.

6. Κατά το δυνατό να υπάρχει καλός και συνεχής αερισμός του χώρου (εάν υπάρχει παράθυρο να παραμένει ανοιχτό). 

7. Κομμώτριες/Κομμωτές: Τα πιο πάνω ισχύουν και εδώ σε ότι αφορά τις κτένες κτλ. Απαραίτητη χρήση μάσκας από τις κομμώτριες/κομμωτές εφόσον δεν τηρούνται τα δύο μέτρα και επίσης αν είναι δυνατό να μην υπάρχουν κοινά είδη κομμωτηρίου. 

8. Ενδυματολογικό: Στο βεστιάριο, πριν και μετά το ντύσιμο, τόσο ο ηθοποιός όσο και ο ενδυματολόγος πρέπει να πλένουν και να απολυμαίνουν τα χέρια τους. Για τα ρούχα μετά τη χρήση πρέπει να υπάρχει ειδικός χώρος τοποθέτησης και πλυσίματος των ρούχων. Συστήνεται κατά το δυνατό και εφόσον είναι και εφικτό καθημερινός καθαρισμός των ρούχων.

 9. Πρόβα: Μόνο ηθοποιοί, σκηνοθέτης και το απολύτως απαραίτητο προσωπικό να βρίσκεται στην πρόβα. Όπου είναι δυνατόν, η πρόβα να γίνεται με ανοιχτές πόρτες ή παράθυρα για συνεχή εξαερισμό. Με την ολοκλήρωση της πρόβας, ο χώρος να εκκενώνεται, να εξαερίζεται και να καθαρίζεται.

Εάν στην πρόβα απαιτείται η σωματική επαφή - οι ηθοποιοί που συμμετέχουν είναι υποχρεωμένοι να απολυμάνουν τα χέρια τους πριν και μετά την πρόβα. Καλό είναι να αποφεύγονται οι σκηνές όπου ο ηθοποιός πρέπει να ακουμπήσει το πρόσωπο άλλου ηθοποιού ή οι σκηνές που συμπεριλαμβάνουν άμεση παρατεταμένη επαφή μεταξύ των ηθοποιών. 

10. Διαλείμματα: Είναι σημαντικό να διασφαλιστεί ότι οι συντελεστές θα έχουν αρκετό χώρο όταν κάνουν διάλειμμα για να τηρούνται οι προβλεπόμενες αποστάσεις των δύο μέτρων. Εάν ο χώρος διαλείμματος είναι μικρός (ή σε κλειστό χώρο), θα πρέπει οι συντελεστές να κάνουν το διάλειμμά τους εκ περιτροπής. Ο χώρος διαλείμματος του προσωπικού είναι καλό, εφόσον υπάρχει η δυνατότητα και οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν, να είναι εξωτερικός. Συνιστάται να δοθεί προτεραιότητα στις ατομικές καρέκλες έναντι των τυπικών πάγκων. Συστήνεται καθημερινός καθαρισμός του χώρου διαλειμμάτων. 

11.Καμαρίνια: Βασικά μέλη μιας παραγωγής, πχ. σκηνοθέτες, ηθοποιοί και άλλες ειδικότητες που είναι δύσκολο να αντικατασταθούν θα πρέπει να διαχωρίζονται από τους υπόλοιπους (π.χ. θα πρέπει να έχουν το δικό τους καμαρίνι, ξεχωριστό χώρο μακιγιάζ, χώρο εστίασης κλπ.). με απόσταση δύο μέτρων στα καμαρίνια. 

12. Τακτικός/συνεχής αερισμός του χώρου: Συστηματικός και επαρκής αερισμός όλων των χώρων ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Εφόσον υπάρχουν παράθυρα συστήνεται να παραμένουν ανοικτά για να γίνεται συνεχής αερισμός του χώρου κατά το δυνατό.

Διάβασε ακόμη:  Δεν υπήρξε ένας μοναδικός «ασθενής μηδέν» στις πιο πολλές χώρες, αποκαλύπτει νέα μελέτη

13. Καθαριότητα

 Α. Καθημερινός και σχολαστικός καθαρισμός και απολύμανση των επιφανειών που χρησιμοποιούνται συχνά (high touch surfaces) όπως τα πόμολα, τα γραφεία, όλα τα έπιπλα, κουπαστή από σκάλες ή κιγκλίδωμα, βρύσες κλπ με καθαριστικό διάλυμα (είτε αλκοολούχο διάλυμα είτε αραιωμένο διάλυμα χλωρίνης 1/99). Να γίνεται αυστηρά έλεγχος της καθαριότητας βάσει των παραπάνω. 

Β. Καθημερινός καθαρισμός και απολύμανση της τουαλέτας και των επιφανειών του χώρου με καθαριστικά διαλύματα (αραιωμένο διάλυμα χλωρίνης 1/99).

Κατά τη χρήση της τουαλέτας συστήνεται να κλείνει το καπάκι πριν τη χρήση φλοτέρ. Επίσης καθαρισμός των χεριών ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ τη χρήση/καθαρισμό της τουαλέτας. 

Συστήνεται η αποφυγή συγχρωτισμού μέσα στους κλειστούς χώρους της τουαλέτας, με αυστηρή τήρηση των παραπάνω μέτρων. Συστήνεται εφόσον υπάρχουν παράθυρα να γίνεται συνεχής αερισμός του χώρου κατά το δυνατό.

Γ. Καθημερινός καθαρισμός δαπέδου με καθαριστικά διαλύματα (προτιμητέο αραιωμένο διάλυμα χλωρίνης 1/99)

Διάβασε ακόμη:  Πότε προβλέπεται το τέλος της πανδημίας στην Κύπρο

Συστήνεται σε συνδυασμό με τα πιο πάνω έλεγχος του συστήματος ύδρευσης εξαερισμού και αποχέτευσης, ώστε να αποκατασταθούν άμεσα τυχόν βλάβες. 

14. Διαχείριση αποβλήτων-μάσκες μίας χρήσης, γάντια, χαρτιά κλπ. να τοποθετούνται σε στεγανές πλαστικές σακούλες και να χειρίζονται με προστατευτικά γάντια που στη συνέχεια θα πρέπει να απορρίπτονται. Οι πλαστικές σακούλες των κάδων, όταν γεμίζουν, πρέπει να δένονται σφικτά και να απομακρύνονται αμέσως. 

Τονίζεται ότι, το προσωπικό όταν καθαρίζει θα πρέπει να φοράει γάντια μιας χρήσης, μάσκα και στολή εργασίας η οποία να καθαρίζεται καθημερινά. Τα γάντια μετά τη χρήση τους πρέπει να απορρίπτονται αμέσως στις πλαστικές σακούλες των κάδων απορριμμάτων και να μη γίνεται προσπάθεια καθαρισμού τους, πχ. πλύσιμο των γαντιών μιας χρήσης και επαναχρησιμοποίηση τους. Επισημαίνεται ότι, η χρήση γαντιών μια χρήσης δεν αντικαθιστά σε καμιά περίπτωση το πλύσιμο των χεριών.

Άλλα μέτρα 

1. Εμφάνιση συμπτωμάτων στην εργασία: Συστήνεται να υπάρχει ειδικός χώρος όπου και εάν ένα άτομο εμφανίσει κατά τη διάρκεια εργασίας συμπτώματα, να απομονώνεται άμεσα από το λοιπό προσωπικό, να καλείται το 1420 και να έρχεται σε επικοινωνία με τον προσωπικό του ιατρό. 

2. Ευέλικτο ωράριο και εναλλασσόμενες βάρδιες: Συστήνεται να γίνει έναρξη εργασίας με ευέλικτο κατά το δυνατό ωράριο και εάν είναι εφικτό με εναλλασσόμενες βάρδιες ώστε να επιτυγχάνεται επαρκώς η απόσταση των δύο μέτρων μεταξύ των ατόμων. Να οργανωθεί ο χρόνος εργασιών στην πρόβα - ώστε να δουλεύουν εκ περιτροπής όσοι χρειάζονται για να αποφευχθεί ο συνωστισμός. Για παράδειγμα να τελειώσει ο τεχνικός και μετά να εισέλθει το άτομο για το φροντιστήριο.

3. Ευπαθείς ομάδες: Συστήνεται η αποφυγή έναρξης στην αρχική φάση εργασίας των ευπαθών ομάδων όπως και αυτές ορίστηκαν με βάσει τα αναθεωρημένα κριτήρια του ΥΥ. 

4. Ακροάσεις: θα πρέπει να γίνονται κατά το δυνατό μέσω τηλεδιάσκεψης ή βίντεο. 

5. Ατομικός Προστατευτικός εξοπλισμός: η παραγωγή είναι υποχρεωμένη να παρέχει στους εργαζόμενους τον απαραίτητο ατομικό προστατευτικό εξοπλισμό.

Διάβασε ακόμη:  Oι Κύπριοι δημιουργοί Gin που κατέληξαν να παράγουν αντισηπτικά και να τα χαρίζουν για καλό σκοπό

Πηγή

Home