Thumbnail

Πότε μπορεί να μεταδώσει κάποιος τον ιό Covid-19 Πότε μπορεί να μεταδώσει κάποιος τον ιό Covid-19

Σε ποια φάση καταγράφεται η μεγαλύτερη μεταδοτικότητα;
Πότε μπορεί να μεταδώσει κάποιος τον ιό, αλλά και πότε αποδεσμεύεται ένα θετικό κρούσμα;

Η offsite και η δημοσιογράφος Κωνσταντίνα Χατζηανδρέα επικοινώνησαν με τη λοιμωξιολόγο και μέλος της επιδημιολογικής ομάδας του υπουργείου Υγείας, Δρ. Ειρήνη Χριστάκη.

Σύμφωνα με την κα. Χριστάκη «Αυτό το οποίο γνωρίζουμε από τους συμπτωματικούς ασθενείς, είναι ότι η μεταδοτικότητα καταγράφεται για περίπου οκτώ ημέρες. Όταν περάσουν οι 8 ημέρες μειώνονται οι πιθανότητες μετάδοσης του ιού. Η μεγαλύτερη μεταδοτικότητα φαίνεται να καταγράφεται δύο ημέρες πριν και δύο ημέρες μετά την έναρξη των συμπτωμάτων, χωρίς αυτό όμως να συνεπάγεται ότι τις υπόλοιπες ημέρες, -μέχρι να γίνουν στο σύνολο 8- δεν μεταδίδεται ο ιός».

Με τη Δρ. Χριστάκη να επισημαίνει ότι μετά τις 8 ημέρες, δε σημαίνει ότι το κάποιος είναι «καθαρός» από τον ιό, ενώ απάντησε καταφατικά στο ερώτημα εάν υπάρχουν διαφορές όσον αφορά τη μεταδοτικότητα στους ασθενείς που νόσησαν και χρειάστηκαν νοσηλεία, απάντησε καταφατικά.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΗ: Θετικός ο Τάσος Τρύφωνος στον κορωνοϊό 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΗ: Αν είσαι εργαζόμενος, σε αφορά. Τι συστήνει από σήμερα το υπουργείο Εργασίας   

«Η περίοδος μεταδοτικότητας του ιού αλλάζει όταν πρόκειται για ασθενείς που νόσησαν βαριά, είτε νοσηλεύτηκαν σε ΜΕΘ. Εκεί μπορεί να βρίσκουμε υψηλό φορτίο του ιού στις αναπνευστικές εκρήξεις και μετά τις 8 ημέρες. Μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 20 ημέρες».

Αποδέσμευση των θετικών κρουσμάτων

Όπως ανέφερε στην Offsite η Δρ. Χριστάκη, έχουν αλλάξει οι διεθνείς οδηγίες για αποδέσμευση των θετικών περιστατικών. «Ορίζουν ως ένα ασφαλές όριο αποδέσμευσης των θετικών κρουσμάτων βάσει συμπτωμάτων, τις 10 ημέρες, εάν δεν υπάρχουν για 3 ημέρες συμπτώματα».

Στην Κύπρο για να αποδεσμευτεί ένα θετικό κρούσμα πρέπει να έχει 2 αρνητικά τεστ, και το τελευταίο να είναι μετά την 14η ημέρα αυτοπεριορισμού. 

 

Home