Πρεμιέρα για την ταινία «Parasite», τον μεγάλο νικητή των Όσκαρ 2020
Το «Parasite» είναι ένα εξαιρετικά δεμένο και νευρώδες μείγμα ευρηματικότατης σλάπστικ κωμωδίας και θρίλερ, στα υπόγεια του οποίου λιμνάζει μια διαρκώς επίκαιρη αλληγορία για την πάλη των τάξεων, από τον Κορεάτη σκηνοθέτη των «Snowpiercer» και «Ο Επισκέπτης», Bong Joon-ho.
Στο «Parasite» γνωρίζουμε την τετραμελή οικογένεια του Κι-Τάεκ (τον υποδύεται ο μόνιμος πρωταγωνιστής των ταινιών του Bong Joon-ho, τα άνεργα μέλη της οποίας διαμένουν στοιβαγμένα σε ένα άθλιο ημιυπόγειο. Μια αχτίδα ελπίδας ωστόσο εμφανίζεται όταν ο νεαρός γιος του, Κι-Γου, βρίσκει δουλειά ως καθηγητής αγγλικών της κόρης του κυρίου Παρκ, ιδιοκτήτη πολυεθνικής.
Διάβασε ακόμη: Γιατί το "Hair Love" είναι το animation που θέλουμε να βλέπουμε
Η παρουσία του Κι-Γου στην υπερπολυτελή μονοκατοικία των Παρκ - η οποία θα μπορούσε να είναι το σπίτι του «Κυνόδοντα» αν αυτό είχε ανακαινιστεί ριζικά από έναν κορυφαίο αρχιτέκτονα - δημιουργεί σταδιακά «ευκαιρίες» και στα υπόλοιπα μέλη της οικογένειάς του να βρουν σταδιακά τη δική τους θέση εκεί. Ή, για να είμαστε περισσότερο ακριβείς δίχως να σποϊλάρουμε, τις ευκαιρίες αυτές τις φτιάχνουν με απίθανες απατεωνιές ο ίδιος ο νεαρός, η αδερφή του Κι-Τζουνγκ και οι γονείς τους, αποκρύπτοντας φυσικά το από πού προέρχονται.
Ένα εξαιρετικά δεμένο και νευρώδες μείγμα ευρηματικότατης σλάπστικ κωμωδίας και θρίλερ, στα υπόγεια του οποίου λιμνάζει ένα οικουμενικό και επίκαιρο κοινωνικό σχόλιο.
Το «Parasite» σηματοδοτεί την επιστροφή του Κορεάτη δημιουργού στη χώρα του μια δεκαετία μετά το «Mother» και αφού στο ενδιάμεσο είχε δοκιμαστεί σε δύο φιλόδοξες αγγλόφωνες παραγωγές (η πρώτη ήταν το υπερφιλόδοξο «Snowpiercer»). Το αποτέλεσμα είναι ένα εξαιρετικά δεμένο και νευρώδες μείγμα ευρηματικότατης σλάπστικ κωμωδίας και θρίλερ, στα υπόγεια του οποίου λιμνάζει ένα οικουμενικό και επίκαιρο κοινωνικό σχόλιο που ξεφεύγει από τη στενή πραγματικότητα της Νότιας Κορέας την οποία ο ικανότατος αυτός σκηνοθέτης προφανώς και επιθυμεί σε πρώτη φάση να θίξει.
Διάβασε ακόμη: Οι «Μικρές Κυρίες» αυτό τον μήνα στην μεγάλη οθόνη!
Η πρώτη ώρα της ταινίας είναι ένα σωστό κρεσέντο, κατά το οποίο τα μέλη της φτωχής οικογένειας καταλαμβάνουν στρατηγικά θέσεις στο σπίτι της πλουσίας με μαεστρία που θα ζήλευε η πλέον καπάτσα συμμορία. Το γεμάτο καταπληκτικά σεναριακά ευρήματα εισαγωγικό μέρος με τις σκηνές υποδειγματικής κωμικής αντίληψης να διαδέχονται η μία την άλλη, δίνει σταδιακά τη θέση του σε μια αγωνιώδη - και απολύτως αναγκαία από δραματουργικής άποψης - αφηγηματική συνθήκη η οποία ωστόσο δεν ξεχνά ποτέ το μαύρο χιούμορ. Είναι η στιγμή όπου ο Κορεάτης σκηνοθέτης ξεδιπλώνει πια αυτό που μοιάζει να είναι η βασική του επιδίωξη: μια αλληγορία για την πάλη των τάξεων, με έμφαση στο αλληλοφάγωμα επιβίωσης μεταξύ των κοινωνικά απόκληρων, ως ένας ενδοταξικός εμφύλιος που μαίνεται εν αγνοία των πλουσίων.
Μακριά από κάθε sci-fi ερμηνεία στην οποία μας έχει συνηθίσει μέχρι τώρα ο Bong Joon-ho με τον «Επισκέπτη», το «Okja» και το «Snowpiercer», η έννοια του παράσιτου που ο τίτλος υπογραμμίζει αφορά στον τρόπο συνύπαρξης των δύο οικογενειών, αποτελώντας παράλληλα ένα πονηρά τοποθετημένο «από τα πάνω» βλέμμα προς την χαωτική και απάνθρωπη για τους φτωχούς απόσταση που τους χωρίζει από τους έχοντες.
Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να σταθούμε στον τρόπο με τον οποίο ο Bong Joon-ho επιλέγει να σκιαγραφήσει τη διαστρωμάτωση μιας κοινωνίας σε διαρκή πλην όμως απωθημένο αναβρασμό, λόγω της ακραίων ανισοτήτων και των αδιεξόδων που τη διέπουν. Στους εξαθλιωμένους ο Bong βλέπει φτωχοδιάβολους που διατηρούν μεν μια μακρινή συγγένεια με τους καλοπροαίρετους «Κλέφτες Καταστημάτων», την ώρα που το ένστικτο της αυτοσυντήρησης τους καθιστά απρόβλεπτους. Τους δεύτερους αντίθετα τους σκιαγραφεί σε πρώτο επίπεδο αφελείς, ευκολόπιστους και αδιάφορους ως προς το τι συμβαίνει έξω από στενή τους πραγματικότητά, με το στοιχείο του ρατσισμού και της υπεροψίας να αναβλύζει ωστόσο μέσα από τους καλούς τους τρόπους.
Το «Parasite» του Bong Joon-ho είναι ένα πολιτικό φιλμ ικανό να σε κερδίσει μέσα στην αίθουσα!
Η απολαυστική νοτιοκορεατική μαύρη κωμωδία-θρίλερ του Bong Joon-ho που κέρδισε το Όσκαρ «Καλύτερης ταινίας» και έγραψε ιστορία, θα κάνει πρεμιέρα στους κινηματογράφους της Κύπρου στις 26 Φεβουαρίου 2020.
Διάβασε ακόμη: Γιατί να δεις το Locke & Key του Netflix
Διάβασε ακόμη: To BBC θα κάνει τηλεοπτική σειρά για την Greta Thunberg