Thumbnail

Πώς να προστατεύσεις τον εαυτό σου από το άγχος Πώς να προστατεύσεις τον εαυτό σου από το άγχος

Η κοινωνική λειτουργός/σύμβουλος Μαριλένα Ιωάννου μάς λέει πώς να το κατορθώσουμε
Έχουμε φτάσει στον 21ο αιώνα και αρκετά πράγματα στη χώρα μας έχουν μείνει αρκετά πίσω και αρκετά έχουν ξεφύγει εκτός πορείας. Οι εποχές άλλαξαν και οι ευθύνες αυξήθηκαν κατακόρυφα. Η επαγγελματική ζήτηση και ο ανταγωνισμός μετατρέπουν την ατμόσφαιρα σε πεδίο μάχης, με αποτέλεσμα να χάνουμε τους εαυτούς μας και να λειτουργούμε μηχανικά.

Της Μαριλένας Ιωάννου
 

Μέσα από τον χρόνο, οι ζωές όλων μας έχουν αλλάξει τόσο γρήγορα, που ούτε εμείς οι ίδιοι δεν προλαβαίνουμε τις εξελίξεις, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να διαχειριστούμε καταστάσεις που μας παρουσιάζονται και μας καταβάλλει το άγχος για το πώς και με ποιο τρόπο θα καταφέρουμε να ανταπεξέλθουμε στις υποχρεώσεις της σύγχρονης κοινωνίας, αφού είναι και ο τρόπος όπου το σώμα μας προετοιμάζεται να αντιδράσει απέναντι σε απειλές και κινδύνους.  Ο διακαής μας πόθος και η θέλησή μας πάντα να έχουμε όλο και περισσότερα, μας φέρνει σε αυτό τον δρόμο. Δεν φταίμε μόνο εμείς, αλλά και οι εξελίξεις αυτού του τόπου που δεν λέει να ηρεμήσει.

Το άγχος δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση, αφού είναι ο πιο ανθυγιεινός τρόπος ζωής και η αιτία για διάφορες παθολογικές και σωματικές ασθένειες. Υπάρχει βέβαια και το δημιουργικό άγχος, το όποιο μπορεί να μας κινητοποιήσει να γίνουμε λίγο πιο παραγωγικοί και είναι απαραίτητο για να έχουμε τη μέγιστη δυνατή απόδοση. Ωστόσο, η υπερβολική δόση άγχους μπορεί να μας οδηγήσει σε ανθυγιεινές συμπεριφορές, μειώνοντας έτσι τη ζήτηση τροφής αλλά αυξάνοντας τη ζήτησή μας για αλκοολούχα ποτά, ουσίες και φάρμακα, έχοντας την ψευδαίσθηση ότι με αυτό τον τρόπο θα ξεπεράσουμε το άγχος μας. 

Υπάρχουν ορισμένοι τρόποι να προστατεύσεις τον εαυτό σου είτε με την καθοδήγηση κάποιου ειδικού που μαζί του θα βάλεις στόχους για μείωση του, είτε ξεκινώντας πρώτα μόνη σου  με απλούς αλλά αποτελεσματικούς τρόπους.

ΔΙΑΒΑΣΕ: Πώς θα καταλάβεις εάν το παιδί σου είναι θύμα σχολικού εκφοβισμού

1.Προσδιορίσε το άγχος
Καλό είναι για αρχή να προσδιορίσεις από πού πηγάζει το άγχος σου ή ποιοι είναι οι παράγοντες που το προκαλούν για να μπορέσεις να το αντιμετωπίσεις πιο σωστά. Αν για παράδειγμα είναι η δουλειά σου, να βρίσκεις λίγη ώρα να κάνεις διάλειμμα και να ασχολείσαι με κάτι άλλο εκείνη την ώρα και όχι με θέματα της δουλειάς σου. Αυτό θα σε αποφορτίσει για λίγο και θα σου δώσει τη δύναμη για να ανταπεξέλθεις στο υπόλοιπο της ημέρας σου.

2. Διαχείριση σκέψης
Είναι πολύ σημαντικό να μπορείς να διαχειριστείς τις σκέψεις σου. Όταν βρίσκεσαι σε μια χαώδη κατάσταση μέσα στην απαιτητική σου ρουτίνα, ξέκλεψε λίγο χρόνο με τον εαυτό σου και μετάφερε στο μυαλό σου μνήμες και σκέψεις που σε χαλαρώνουν, και σε κάνουν να νιώθεις χαρούμενος και να ξεχνιέσαι. 

ΔΙΑΒΑΣΕ: Γυναίκα και κακοποίηση: "Σπάσε" τη σιωπή σου

3. Κάνε μια αλλαγή στη ζωή σου
Δεν χρειάζεται να είναι συνεχώς σε μια ρουτίνα που δεν σε ευχαριστεί. Προσπάθησε να βρεις μια δραστηριότητα που σου αρέσει και ξεκίνησε τη αμέσως. Πίστεψέ με θα περιμένεις κάθε εβδομάδα αυτή τη μέρα, γιατί θα είναι η δική σου στιγμή για να χαλαρώσεις και να ξεσπάσεις από όλο αυτό το άγχος της ρουτίνας σου. 

4. Κάτι να περιμένεις
Όταν έχεις κατά διαστήματα κάτι οργανωμένο θα σε βοηθήσει να μην σκέφτεσαι συνεχώς αυτά που σε αγχώνουν αλλά θα αποσπάς το μυαλό σου σε αυτό το κάτι που έχεις για να περιμένεις. Να οργανώνεις συναντήσεις με φίλους ή κάποιο ταξίδι ή μια μικρή εξόρμηση ή μια εκδρομή για να αποφορτίζεις και το μυαλό σου από τα διάφορα που σε απασχολούν. 

 Μαριλένα Ιωάννου
 Κοινωνική Λειτουργός/Σύμβουλος 
 Τηλ: 357 -99592978
  Email: [email protected]                 
 

ΔΙΑΒΑΣΕ: 

Το άγχος σου κάνει κακό

Πώς το άγχος επηρεάζει το σώμα;

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για το άγχος

 


 
 

Home