Thumbnail

Πολύ μας αρέσει το Areskee.com. Η πρώτη κυπριακή διαδικτυακή αγορά, όπου μπορείς να βρεις μοναδικά αντικείμενα Πολύ μας αρέσει το Areskee.com. Η πρώτη κυπριακή διαδικτυακή αγορά, όπου μπορείς να βρεις μοναδικά αντικείμενα

Ο Κωνσταντίνος Σταυρινίδης, διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της Areskee, μας αφηγείται πώς ξεκίνησαν όλα
Ψάχνεις κάτι πρωτότυπο, ξεχωριστό, φτιαγμένο με μεράκι και αγάπη, για να χαρίσεις σε κάποιο αγαπημένο σου πρόσωπο ή να κοσμήσεις το σπιτικό σου; Πληκτρολόγησε areskee.com. Σε περίπτωση που δεν το γνωρίζεις, πρόκειται για την πρώτη κυπριακή διαδικτυακή αγορά, που ξεκίνησε τη λειτουργία της πριν από έναν χρόνο. Ένα από τα άτομα πίσω από αυτή την ομολογουμένως πρωτοποριακή ιδέα για τα κυπριακά δεδομένα, είναι ο Κωσταντίνος Σταυρινίδης, που όχι μόνο μας αφηγείται το ενδιαφέρον story πίσω από το areskee.com, αλλά μάς λύνει και κάθε απορία για το πώς να κάνουμε τις αγορές μας από την άνεση του καναπέ μας.

Της Κωνσταντίνας Γεωργίου 

Κωνσταντίνε, θέλω να μου πειs πώς προέκυψε η ιδέα...

Η αρχική ιδέα προέκυψε όταν ακόμη ζούσα στο Λονδίνο. Μια μέρα διάβασα ένα άρθρο που αφορούσε μια μητέρα από τη Σκωτία, η οποία στον ελεύθερο της χρόνο έφτιαχνε στο σπίτι της χειροποίητες ξύλινες κατασκευές και τις πουλούσε αποκλειστικά μέσα από μια διαδεδομένη ντόπια πλατφόρμα. Λόγω της αγάπης της γι' αυτό που έκανε και με τη βοήθεια της συγκεκριμένης πλατφόρμας, κατάφερε σε λιγότερο από 3 χρόνια να μετατρέψει το χόμπι της σε μια πηγή σταθερού εισοδήματος. Μάλιστα, κατάφερε να μεγαλώσει την επιχείρησή της σε βαθμό που μπορούσε να εργοδοτεί δύο φίλες της, οι οποίες τη βοηθούσαν με την προετοιμασία των παραγγελιών. Κάπου εκεί άρχισα να σκέφτομαι πόσο θα βοηθούσε μια αντίστοιχη πλατφόρμα στην Κύπρο, η οποία θα επέτρεπε σε ταλαντούχους Κύπριους να μετατρέψουν τη δημιουργικότητα και το πάθος τους για κάτι σε μια πηγή επιπλέον εισοδήματος, διαδικτυακά, μέσα από μια τέτοια συνεργασία. Παράλληλα, αναλογίστηκα ότι υπάρχει πάρα πολύς κόσμος στην Κύπρο και το εξωτερικό που θέλει να υποστηρίξει μικρές ντόπιες επιχειρήσεις, ενώ πολλά άτομα έχουν βαρεθεί να βλέπουν τις ίδιες επιλογές στο παζάρι, καθώς ψάχνουν πιο ιδιαίτερα αντικείμενα που ανταποκρίνονται στην προσωπικότητά τους, αλλά και ξεχωριστά δώρα που τους επιτρέπουν να εκφράσουν καλύτερα τα συναισθήματά τους. 

Το τελικό αποτελέσμα είναι ακριβώς αυτό που είχες στο μυαλό σου; 

Πρωταρχικός σκοπός ήταν να φέρουμε κοντά τις δυο κοινότητες. Αυτούς δηλαδή που δημιουργούν ή πωλούν κάτι ξεχωριστό με αυτούς που ενδιαφέρονται να αγοράσουν προϊόντα διαφορετικά, σε σχέση με εκείνα που μπορούν να βρουν σε μεγάλα καταστήματα. Θέλαμε να τους βοηθήσουμε, κάνοντας την επικοινωνία και τις μεταξύ τους συναλλαγές όσο πιο εύκολες και ευχάριστες γίνεται. Παρόλο που χρειαζόμαστε ακόμη αρκετό χρόνο για να υλοποιήσουμε πολλές από τις αρχικές μας ιδέες, θέλω να πιστεύω πως είμαστε σε πολύ καλό δρόμο! Καταρχάς, περισσότερο από 90% των 100+ καταστημάτων που μπορεί να βρει κάποιος στο areskee.com ανήκουν σε ντόπιους παραγωγούς. Τα περισσότερα διαθέσιμα προϊόντα είναι χειροποίητες δημιουργίες, που δεν μπορεί κάποιος να τις βρει εύκολα στην αγορά. Αντικείμενα και δώρα, προσαρμοσμένα στις ανάγκες του αγοραστή, από μαγαζάτορες και δημιουργούς από διάφορες πόλεις και χωριά της Κύπρου. Όπως μπορείς να δεις στο areskee.com δεν είναι όλα τα προϊόντα μας απαραίτητα φτιαγμένα στην Κύπρο, καθώς όπως βοηθάμε ντόπιους δημιουργούς, θέλουμε να παρέχουμε την τεχνολογία και τις υπηρεσίες μας σε ανεξάρτητες μικρές κυπριακές επιχειρήσεις, φτάνει τα προϊόντά τους να μας αρέσουν για την ποιότητα και την ιδιαιτερότητά τους. 

Διάβασε ακόμη: Η μαγεία της ιππασίας

ARESKEE

Βγήκες αρκετά έξω από τα νερά σου σε σχέση με εκείνο που έκανες επαγγελματικά προηγουμένως; 

Εντελώς, θα έλεγα. Προηγουμένως, ζούσα και εργαζόμουν στο Λονδίνο, οπότε οι γνώσεις μου σχετικά με την κυπριακή αγορά ήταν περιορισμένες. Παρόλο που το επάγγελμά μου είχε να κάνει με την τεχνολογία, δούλευα στον οικονομικό τομέα κι είχα περιορισμένες γνώσεις σχετικά με το e-commerce, το marketplace management, το digital marketing και πολλά άλλα, που πλέον με απασχολούν καθημερινώς. Γι΄αυτό ακριβώς πιστεύω ότι οι γνώσεις και οι εμπειρίες που αποκόμισα τα τελευταία δυο χρόνια μέσα από το areskee.com, είναι σαφώς περισσότερες από αυτές που θα μπορούσε να μου προσφέρει το οποιοδήποτε πανεπιστήμιο ή η οποιαδήποτε εταιρεία στην οποία εργάστηκα μέχρι σήμερα. Επειδή είμαστε ένα νέο startup, που βασίζεται σ' ένα αρκετά πολύπλοκο μοντέλο, καθημερινά εμφανίζονται νέα προβλήματα, νέες ιδέες, νέα ρίσκα, νέες ευκαιρίες και νέοι πειραματισμοί, τα οποία καλούμαστε να διαχειριστούμε, όπως και νέες γνώσεις που χρειάζεται να αποκτήσουμε για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε. 

constantinos

Πώς βιώνεις αυτήν την τεράστια -όπως περιγράφεις- αλλαγή; 

Πάντα είχα σοβαρό θέμα με τα λεγόμενα comfort zones, καθώς ανέκαθεν θεωρούσα αναγκαία την προσωπική ανέλιξη μέσα από πειραματισμούς και την απόκτηση νέων γνώσεων και ικανοτήτων, είτε μέσα από το επάγγελμά μου είτε μέσα από διάφορα χόμπι. Πλέον, μπορώ να πω ότι δεν υπάρχει κανένα απολύτως comfort στην επαγγελματική μου ζωή, αφού καθημερινά έχουμε να διαχειριστούμε εντελώς διαφορετικά προβλήματα και να εξελίξουμε νέες πρωτοβουλίες. Το αρνητικό είναι ότι προς το παρόν έχει μεωθεί αρκετά ο χρόνος που μου απομένει για οτιδήποτε άλλο, αλλά θέλω να πιστεύω πως τα πράγματα θα καλυτερέψουν στην πορεία, αφού καταφέρουμε να μεγαλώσουμε την ομάδα μας με τα κατάλληλα άτομα! 

Πόσος καιρός χρειάστηκε προκειμένου να υλοποιηθεί το areskee; Υπήρχαν φορές απογοήτευσης, σε σημείο που σκεφτήκατε μέχρι και να εγκαταλείψετε το εγχείρημα; 

Μας πήρε αρκετό καιρό, σχεδόν ενάμιση χρόνο, από τη μέρα που είχα την αρχική ιδέα μέχρι τη μέρα που το areskee.com ξεκίνησε να λειτουργεί τον Ιούλιο του 2018. Όχι μόνο ήταν κάτι εντελώς καινούργιο για μένα, που έπρεπε να μάθω από την αρχή, αλλά μόνο τα βράδια και τα σαββατοκύριακα μπορούσα να αφιερώσω χρόνο στο areskee γιατί παράλληλα δούλευα στο Λονδίνο μέχρι το τέλος του 2017. Ανεβάσαμε όμως τους ρυθμούς μας αρκετά από τις αρχές του 2018, όταν μετακόμισα στην Κύπρο. Στιγμές απαγοήτευσης υπάρχουν πολλές, αλλά δεν μπορώ να πω ότι σε κάποια φάση σκέφτηκα να εγκαταλείψω αυτό που ξεκίνησα. Πάντα θαύμαζα άτομα που μέσα από τη δουλειά και τον ταλέντο τους προσπαθούν να κάνουν τον κόσμο λίγο πιο όμορφο, οπότε πραγματικά χαίρομαι που πλέον μπορώ να συνεργάζομαι με αρκετά τέτοια άτομα. Αισθάνομαι ότι είναι τιμή μου που προσπαθώ να δημιουργήσω κάτι που αποσκοπεί στο να εμπνεύσει και να υποστηρίξει νέα ταλέντα, μ' έναν αποτελεσματικό τρόπο. Απλώς με τον καιρό δέχτηκα ότι είναι λογικό να υπάρχουν αρκετές δυσκολίες και στιγμές απογοήτευσης στην καθημερινότητα ενός μικρού start-up, που έχει πολύ υψηλούς στόχους και πολύ μικρά περιθώρια για λάθη. 

ARESKEE

Το οποίο ομολογουμένως είναι αρκετά φιλόδοξο και πρωτοποριακό για τα κυπριακά δεδομένα. Δυσκολευτήκατε στις αρχές να σας εμπιστευτούν οι δημιουργοί και τα καταστήματα που διαθέτουν τα προϊόντα τους μέσω της πλατφόρμας σας;

Πράγματι, αρκετοί από τους πωλητές που προσεγγίζαμε δυσκολεύτηκαν να μας εμπιστευτούν. Γεγονός απολύτως κατανοητό, καθώς είμαστε κάτι εντελώς καινούργιο στην κυπριακή αγορά. Αυτό ακόμη υπάρχει με κάποιους από τους πωλητές που μας προσεγγίζουν σήμερα, αν και πλέον ο κόσμος μάς δείχνει πολύ περισσότερη εμπιστοσύνη σε σχέση με το ξεκίνημά μας. Πιστεύω ότι αυτό που βοήθησε αρκετούς από τους συνεργάτες μας να μας εμπιστευτούν περισσότερο είναι το ότι δεν υπάρχει κάποιο δεσμευτικό συμβόλαιο που να μην τους επιτρέπει να διακόψουν τη συνεργασία μαζί μας όποτε θέλουν. Επίσης, δεν υπάρχουν καθόλου μηνιαίες χρεώσεις για τους δημιουργούς και τις μικρές επιχειρήσεις που λειτουργούν στην πλατφόρμα μας. Άρα, δεν έχουν τίποτα να χάσουν με το να δοκιμάσουν να λειτουργούν το δικό τους κατάστημα στο areskee.com. 

Αλήθεια, ποιες ικανότητες ή γνώσεις πρέπει να διαθέτει κάποιος για να γίνει πωλητής στο areskee.com; 

Δεν χρειάζονται κάποιες εξειδικευμένες γνώσεις, καθώς η ομάδα μας μπορεί να παρέχει όλες τις υπηρεσίες που χρειάζεται ένας συνεργάτης μας. Από το "κτίσιμο" του online store του μέχρι τη δημιουργία των σελίδων για κάθε προϊόν. Επίσης, υποστηρίζουμε τις όποιες διαφημιστικές προσπάθειες κάνει ο κάθε συνεργάτης μας, προώθωντας κι εμείς τη δουλειά του μέσα από το website μας, αλλά και μέσα από τις δικές μας σελίδες στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Οι πωλητές μας έχουν την επιλογή να φροντίζουν οι ίδιοι το διαδικτυακό τους κατάστημα μετά από μια πολύ σύντομη εκπαίδευση που τους παρέχουμε ή μπορούν να αφήσουν τη διαχείρισή του σ' εμάς. Σκοπός μας είναι να δώσουμε το δικαίωμα στον οποιονδήποτε που είναι καλός σε αυτό που κάνει να γίνει μέλος της οικογένειάς μας και να μεγαλώσει την επιχείρησή του διαδικτυακά, ακόμη και αν δεν έχει τις γνώσεις ή τον χρόνο να το κάνει από μόνος του. Αυτό που παρατηρήσαμε ότι κάνει τη διαφορά, είναι η φροντίδα που δείχνει κάθε πωλητής στο online κατάστημά του και όχι οι τεχνικές γνώσεις που διαθέτει. Αν δηλαδή προσθέτει συχνά νέα προϊόντα και κάνει βελτιώσεις στο κατάστημά του, εάν δείχνει την απαιτούμενη προσοχή στην αισθητική των φωτογραφιών του, εάν κάνει την απαιτούμενη έρευνα αγοράς και φυσικά εάν ο ίδιος συμβάλλει έμπρακτα στη διαφήμιση και προώθησή του online store του. 

Πώς βρίσκετε τους δημιουργούς και τα καταστήματα; Σας προσεγγίζουν ως επί τον πλείστον, ή το αντίστροφο; 

Και τα δυο. Πολλοί από τους συνεργάτες μας είναι μικρές επιχειρήσεις που ανακαλύψαμε και προσεγγίσαμε εμείς, ενώ κάθε βδομάδα λαμβάνουμε αρκετά emails από νέα άτομα που ενδιαφέρονται να ξεκινήσουνε να πωλούν μέσω του areskee.com. Πριν προσεγγίσουμε κάποιον δημιουργό/πωλητή, πρώτα βλέπουμε την ποιότητα, τη μοναδικότητα της δουλειάς του, αλλά και την επικοινωνία που διατηρεί με τους πελάτες του. 

Δες επίσης: Ανακαλύπτοντας την κύπρια πρωταθλήτρια σκοποβολής Κωνσταντίνα Νικολάου

αρεσκει

Πώς καταφέρνετε να διατηρείτε την ισορροπία και να διασφαλίζετε ότι λειτουργεί αρμονικά η σχέση μεταξύ πωλητή και αγοραστή; 

Αυτός ακριβώς είναι ο ρόλος των ομάδων Αreskee customer care και Areskee seller support. Η ομάδα εξυπηρέτησης πελατών είναι πάντοτε διαθέσιμη να βοηθήσει πελάτες, οι οποίοι έχουν κάποια απορία σχετικά με ένα προϊόν, κάποια δυσκολία κατά την τοποθέτηση της παραγγελίας ή κάποιο πρόβλημα που αντιμετώπισαν σε μια παραγγελία. Ταυτόχρονα, η ομάδα εξυπηρέτησης πωλητών που λειτουργούν στην πλατφόρμα μας, τους παρέχει όλες τις πληροφορίες, υπηρεσίες και γνώσεις που χρειάζονται, ούτως ώστε να μπορούν να εξυπηρετούν σωστά τους πελάτες και οι σελίδες των προϊόντων τους να αναδεικνύουν τα χαρακτηριστικά που τα κάνουν ξεχωριστά. 

Αν για παράδειγμα αγοράσω κάτι μέσω του areskee και δεν μείνω ευχαριστημένη από την εξυπηρέτηση του πωλητή, σε ποιόν απευθύνομαι για να βρω το δίκαιο μου; Σας έτυχαν τέτοιες περιπτώσεις, που χρειάστηκε να ασκήσετε ρόλο διαμεσολαβητή; 

Ναι φυσικά κι έχει χρειαστεί σ' έναν αριθμό περιπτώσεων. Σκοπός μας είναι ο πελάτης να μένει πάντα ευχαριστημένος μέσα από την εμπειρία του με το areskee, ακόμη και αν έχει κάνει κάποιο λάθος σε μια από τις αγορές του ή αν δεν μείνει πλήρως ικανοποιημένος με κάποιον προϊόν που αγόρασε ή με κάποιον συγκεκριμένο συνεργάτη μας. Για σχεδόν κάθε προϊόν που είναι διαθέσιμο στο areskee, ο πελάτης έχει δικαίωμα να το επιστρέψει για οποιονδήποτε λόγο εντός15 ημερών από την ημερομηνία παραλαβής. Ως διαμεσολαβητής κατακρατούμε την πληρωμή του πελάτη μέχρι να ολοκληρωθεί η περίοδος παραλαβής του προϊόντος, ούτως ώστε να μην χρειαστεί η παρέμβαση του πωλητή σε τέτοιες περιπτώσεις. Ταυτόχρονα, όμως, θέλουμε να προστατεύσουμε και τους πωλητές μας, έτσι πάντα τους ζητάμε να επιβεβαιώσουν ότι το αντικείμενο που επιστράφηκε είναι σε καλή κατάσταση, πριν επιστρέψουμε τα χρήματα στον πελάτη. Επίσης, να προσθέσω ότι όλες οι παραγγελίες που γίνονται μέσα από το areskee στέλνονται με recorded delivery. Δηλαδή, οι πελάτες μας και οι πωλητές μας μπορούν να γνωρίζουν πού βρίσκεται η παραγγελία τους ανά πάσα στιγμή. 

Διάβασε: Ποιος είναι ο άνθρωπος πίσω από τη σελίδα Kitasweather;

areskee

Κάποιος που ενδιαφέρεται για εσάς, πού μπορεί να βρει πληροφορίες; 

Μπαίνοντας στο areskee.com μπορεί να βρει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται, όπως και να δει τα online stores των συνεργατών μας που λειτουργούν στην πλατφόρμα μας. Επίσης, μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μας μέσα από τις σελίδες μας στο Facebook και το Instagram, ή στέλνοντας μας email στην ηλεκτρονική διεύθυνση: [email protected]

Ποιά είναι μέχρι στιγμής η ανταπόκριση του κόσμου; Ξεπέρασε τις προσδοκίες σας ή θεωρείτε ότι ακόμη χρειάζεται χρόνο μέχρι να σας μάθει και να σας εμπιστευτεί πλήρως; 

Μέχρι τώρα, η ανταπόκριση που είχαμε από κόσμο που χρησιμοποίησε τη σελίδα μας ήταν πάρα πολύ θετική. Τα σχόλια που λαμβάνουμε συνήθως έχουν να κάνουν με το πόσο εύχρηστο βρήκαν το website μας, αλλά και με πόσο ενθουσιασμένοι είναι με τους Κύπριους δημιουργούς που ανακάλυψαν για πρώτη φορά μέσα από το areskee

Συνέντευξη με τη συγγραφέα του βιβλίου «Πνάσε. Ούλλα εννά παν καλά»

constantinos

Ο κόσμος που απευθύνεται σε εσάς είναι κυρίως από την Κύπρο ή το εξωτερικό; 

Στην παρούσα φάση, οι περισσότεροι επισκέπτες μας είναι από την Κύπρο, παρόλο που έχουμε δεχτεί παραγγελίες από πελάτες σε περισσότερες από 15 διαφορετικές χώρες. Αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι επιλέξαμε αρχικά να εστιάσουμε τις προσπάθειες προώθησής μας εντός Κύπρου, μιας και η πλατφόρμα μας είναι κάτι καινούργιο και πρωτόγνωρο, που απευθύνεται περισσότερο στο κυπριακό κοινό. Σκοπεύουμε όμως να κάνουμε και κάποιες στοχευμένες κινήσεις εκτός Κύπρου εντός του 2020. 

Πώς έχετε στο μυαλό σας να εξελίξετε το areskee, το οποίο είναι ουσιαστικά μια startup επιχείριση; 

Υπάρχουν πολλές ιδέες στην παρούσα φάση που εξετάζουμε να εξελίξουμε, όπως και πληθώρα άλλων για μετέπειτα φάσεις. Νιώθω ότι υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα τα οποία το areskee μπορεί να μας επιτρέψει να εξελίξουμε στο μέλλον. Ένα από αυτά που θέλουμε να πετύχουμε μέσα στον επόμενο χρόνο είναι η προώθηση των ανθρώπων και των τεχνικών ικανοτήτων που κρύβονται πίσω από ένα χειροποίητο προϊόν, ώστε ο κόσμος να αναγνωρίσει το ταλέντο και τον κόπο ενός δημιουργού. Επίσης πρόσφατα ξεκινήσαμε να προσεγγίζουμε δημιουργούς και πωλητές που εμπίπτουν στην κατηγορία “βιώσιμη μόδα" (sustainable fashion), με σκοπό τη δημιουργία και εξέλιξη μιας κοινότητας με ντόπιους sustainable fashionistas, που έχουν κοινωνική και περιβαλλοντική συνείδηση, καθώς και την ενημέρωση του κοινού. Ένας άλλος τομέας τον οποίο θα θέλαμε να εξελίξουμε είναι οι τρόποι με τους οποίους μπορούμε να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας σε μη κερδοσκοπικούς και περιβαλλοντικούς οργανισμούς. Πρόσφατα, διοργανώσαμε με επιτυχία την πρώτη μας δεντροφύτευση στη Λεμεσό μαζί με κάποιους συνεργάτες μας, ενώ πριν από μερικές μέρες ανακοινώσαμε τη συνεργασία μας με τον Παγκύπριο Σύνδεσμο Καρκινοπαθών και Φίλων (ΠΑΣΥΚΑΦ), ο οποίος μέσα από το δικό του κατάστημα στο areskee θα διαθέσει για πρώτη φορά κάποια προϊόντα προς πώληση διαδικτυακά σε Κύπρο και εξωτερικό, με σκοπό τη συγκέντρωση εισφορών. 

PASIKAF

Παρόλο που τα τελευταία χρόνια, ολοένα και περισσότερες νεοφυείς επιχειρήσεις κάνουν την εμφάνισή τους στην Κύπρο, θεωρείς ότι υπάρχει πρόσφορο έδαφος για την εξέλιξή τους, συμπεριλαμβανομένου και της κρατικής στήριξης; 

Είμαι βέβαιος γι΄αυτό. Μέσα στον τελευταίο χρόνο έχω παρευρεθεί  σε μερικά events για startups που πραγματοποιήθηκαν στην Κύπρο. Έμεινα κατενθουσιασμένος με τα άτομα που γνώρισα εκεί, τόσο με τις ιδέες και τις ικανότητες τους, όσο και με το ενδιαφέρον που έδειξαν προς εμάς κάποιοι ιδιώτες επενδυτές. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι το μέλλον της κάθε startup εταιρείας που ξεκινά με σκοπό να φέρει μια σημαντική αλλαγή στον τομέα που επέλεξε, είναι πάρα πολύ αβέβαιο, ενώ οι πιθανότητες επιβίωσης τα πρώτα χρόνια δεν είναι με το μέρος της. Γι΄αυτό ακριβώς, η υποστήριξη από το κράτος και από άλλους φορείς σε τέτοιες startup εταιρείες είναι τεράστιας σημασίας και μπορεί να κάνει  τη διαφορά. Πιστεύω ότι πλέον λαμβάνουν την απαιτούμενη στήριξη από το κράτος και την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς στην Κύπρο υπάρχουν αρκετά άτομα, πάρα πολύ ικανά, που προσπαθούν να εκσυγχρονίσουν τον τόπο σε αρκετούς τομείς. 

areskee

 

Δες επιπλέον: Πού θα κάνεις τα ψώνια σου αυτό το σκ

Φωτογραφίες Κωνσταντίνου: Μάριος Ιωσηφίδης

Home